Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل ایرانسل در مراسم پایانی سومین سمپوزیوم مخابرات بی‌سیم نوری و موج میلی‌متری غرب آسیا (WASOWC2020)، گفت: 118 اپراتور در 59 کشور، در حال حاضر 5G را در شبکۀ خود مستقر کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ایرانسل؛ این سمپوزیوم از صبح دیروز سه‌شنبه 4 آذرماه 1399، به‌صورت آنلاین و به زبان انگلیسی، به میزبانی دانشگاه تربیت‌مدرس، آغاز شده بود و امروز چهارشنبه 5 آذرماه 1399، به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد آنلاین، پژوهشگران عرصۀ ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از کشورهای گوناگون، در قالب‌ کارگاه‌های مختلف، آخرین یافته‌های خود را در حوزۀ ارتباطات بی‌سیم نوری و موج میلی‌متری به اشتراک گذاشتند. در طول برگزاری این سمپوزیوم، ضمن سخنرانی سخنرانان کلیدی و دعوت‌شدۀ بین‌المللی و داخلی و ارائۀ مقالات توسط دانشجویان و پژوهشگران، نشست‌هایی نیز در زمینۀ روندهای فناوری 5G و کووید 19 (COVID-19) برگزار شد.
دکتر بیژن عباسی‌آرند، در اختتامیۀ این همایش آنلاین، طی سخنانی، مهمترین بحث در مورد توسعه و اجرای 5G را قابلیت‌هایی دانست که این فناوری ایجاد کرده و می‌تواند درک کلی بشر از آینده را تغییر دهد. وی گفت: فناوری 5G، افق جدیدی از پیشرفت در تعالی فناوری را به بشر نشان داده است. با ظهور این فناوری، اکنون انتظار می‌رود که کیفیت زندگی روزمرۀ ما ارتقا پیدا کند.
عضو هیأت‌علمی دانشگاه تربیت‌مدرس تأکید کرد: با توجه به شرایط همه‌گیری covid-19، نقش ارتباطات و اهمیت آن در زندگی روزمره ما، بیش از هر زمان دیگری قابل درک است. فراموش نکنیم که فقط از طریق ارتباطات از راه دور و تکامل تدریجی آن تا به امروز، دستیابی به دنیای دیجیتال امکان‌پذیر بوده است. نسل پنجم تلفن‌همراه، صنایع، فناوری و زندگی روزمرۀ ما را به سطح دیگری ارتقا داده است. این فناوری، کاربردهای جدید خدمات پیشرفتۀ پهن‌باند همراه و تحقق نقش حیاتی و همه‌جانبۀ اینترنت اشیا را ممکن می‌کند. مزایا و پتانسیل‌های 5G، فراتر از گوشی‌های هوشمند و به قدری برجسته است که می‌توان صنایعی که اشتیاق کمتری به دیجیتالی شدن دارند را نیز تشویق به کاربرد آن کرد.
مدیرعامل ایرانسل گفت: تخمین زده می‌شود که سهم بازار جهانی فناوری 5G در سال 2020 به 5.5 میلیارد دلار و در سال 2026، به حدود 668 میلیارد دلار برسد و سهم آسیا و اقیانوسیه، 329 میلیارد دلار باشد. گزارش ها حاکی از آن است که 397 اپراتور در 129 کشور جهان، در فناوری 5G سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 118 اپراتور در 59 کشور نیز، در حال حاضر 5G را در شبکۀ خود مستقر کرده‌اند.
وی با اشاره به سیر تحول 5G در سراسر جهان از سال 2017 و پیش‌بینی انجام شده برای سال‌های آتی گفت: تخمین زده می‌شود که در سال 2035، فروش جهانی چندین صنعت فعال شده توسط 5G، در حدود 13.2 تریلیون دلار، 5 درصد از تولید واقعی جهانی باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که زنجیرۀ ارزش 5G در همان سال، حدود 22.3 میلیون شغل در سراسر جهان ایجاد کند.
دانشیار دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس، اهداف 5G را بسیار جسورانه دانست و با اشاره به سه سناریوی اصلی کاربرد که برای این فناوری تعریف شده، برخی از موارد استفادۀ نسل پنجم ارتباطات‌همراه را دسترسی بی‌سیم ثابت، نظارت تصویری، تجزیه و تحلیل ویدئو، استادیوم‌های هوشمند، کنترل از راه دور ماشین، رباتیک ابری و خودکار شدن فرآیندها دانست و گفت: با توجه به نیازهای موجود در ایران، به نظر می‌رسد برخی دیگر از کاربردهای 5G بسیار مناسب‌تر است تا در کوتاه مدت اجرا شود. وی این کاربردها را شامل کشاورزی هوشمند، دوراپزشکی و جراحی هوشمند، استفاده از فناوری واقعیت افزوده و و اقعیت مجازی در آموزش، پخش زنده و سرگرمی برشمرد.
عباسی‌آرند، سهم ایرانسل در انقلاب 5G در ایران را در دو دستۀ اصلی، شامل «ایرانسل به عنوان یک نهاد تحقیق و توسعه» و «ایرانسل به عنوان فعال‌کننده فناوری 5G» دانست و گفت: مجموعۀ ایرانسل‌لبز مشغول کار بر روی نمونۀ اولیۀ مودم‌های 5G است که انتظار می رود تا دسامبر سال 2020 آماده شود. این مجموعه، در راستای پژوهش‌های کاربردی نسل پنج، چندین پروژه را در برنامه دارد و با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، برای انجام پژوهش در زمینۀ نسل 5 و نسل 6 تلفن‌همراه، در حال همکاری است.
مدیرعامل ایرانسل افزود: ایرانسل تاکنون سه سایت 5G در تهران راه‌اندازی کرده و با پیشرفت‌های شگفت‌انگیز این صنعت تاکنون، اطمینان داریم که با در دست داشتن کلید 5G، دنیای کاملاً دیجیتالی، نزدیکتر از هر زمان دیگری خواهد بود.
دکتر بیژن عباسی‌آرند، در پایان سخنان خود در این سمپوزیوم، به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.
مدیرعامل ایرانسل دیروز و در افتتاحیۀ سمپوزیوم مخابرات بی‌سیم نوری و موج میلی‌متری غرب آسیا (WASOWC2020) نیز طی سخنانی، اقدامات ایرانسل برای اطمینان از آمادگی برای ورود به عصر 5G را برشمرده و بر لزوم توسعۀ پژوهش‌های دانشگاهی در زمینۀ نسل ششم تلفن‌همراه (6G)، تأکید کرده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل ایرانسل فناوری 5G بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، گفت: تولید کنندگان مستقر در شهرک‌های صنعتی با شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو توانمندی‌های صادراتی همدان را به نمایش خواهند گذاشت. - اخبار استانها -

مصطفی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: در حال حاضر با 40 واحد تولیدی و صنعتی در حال رایزنی برای حضور هستیم و تاکنون‌ 5 واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز در این نمایشگاه حضورشان قطعی شده است.

وی افزود: امسال با هدف افزایش تعاملات صادراتی استان تمرکز ویژه بر سه زنجیره ارزشی منتخب سفال، چرم، کشمش و پوشاک شده است.

وی تصریح کرد: تعداد بالایی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند و در تلاش هستیم با ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و کمک به حضور در نمایشگاه‌های خارجی از طریق پرداخت یارانه و برگزاری تور‌های صنعتی و آشناسازی آن‌ها با بازار‌های هدف صادرات صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان را تقویت کرده و افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین از پرداخت 50 تا 80 درصدی یارانه هزینه ساخت غرفه و قراردادهای پرداخت توسط این شرکت به واحدهای تولیدی شرکت کننده در نمایشگاه اکسپو خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 400 میلیون یارانه کمک حضور به واحدهای تولیدی توسط شرکت شهرک‌های استان همدان پرداخت شده و پیش‌بینی ما برای امسال نیز حدود 900 میلیون تومان است.

حقیقی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تخمین زده شده بیش از 100 کشور در نمایشگاه امسال حضور داشته باشند این شرایط فرصت مناسبی است برای مسیرهای تازه حضور همدان در بازارهای جهانی که با محوریت صادرات شکل خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از 8 لغایت 13 اردیبهشت برپاست و باتوجه به دغدغه استان همدان برای توسعه روابط دیپلماتیک اقتصادی در تلاش هستیم ظرفیت‌های صادراتی استان بیشتر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته معرفی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود
  • سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است
  • جزئیات دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل G۴ به مدت ۱۴ روز | بهره مندی از امکانات ویژه نسل جدید G۴ با کد #۷۰*
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • مراسم رژه روز ارتش در سنندج برگزار شد + فیلم
  • آغاز رژه ارتشیان سرافراز در بندرعباس
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است