Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@14:08:35 GMT

دستور جهانگیری برای خرید واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۷۳۲۳

دستور جهانگیری برای خرید واکسن کرونا

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت سلامت مردم کشور و ضرورت تامین واکسن و داروهای مورد نیاز جامعه، گفت: تامین واکسن کرونا یک مطالبه به‌حق از سوی جامعه است و این حق مردم است که انتظار داشته باشند دولت تمام ظرفیت‌های موجود را برای تامین واکسن کرونا و سایر داروهای مورد نیاز بکار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های ذیربط تمام ظرفیت و تلاش خود را بکار گیرند تا ضمن سرعت بخشیدن به روند تولید واکسن کرونا، اقدامات لازم را برای نهایی شدن قراردادهای پیش خرید این واکسن از سایر کشورها نیز انجام دهند.

جهانگیری با بیان اینکه مردم باید اطمینان داشته باشند که دولت پیگیری‌های لازم را برای تامین واکسن کرونا در دستور کار خود دارد، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه خواست، ضمن تلاش برای فراهم کردن بسترهای لازم جهت تولید واکسن کرونا در داخل کشور، با جدیت نسبت به برنامه ریزی و تکمیل اقدامات صورت گرفته جهت خرید واکسن کرونا خارجی تلاش کنند.

در این جلسه که وزیر امور خارجه، رییس سازمان غذا و دارو و معاون ارزی بانک مرکزی نیز حضور داشت، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تولید واکسن کرونا و نیز پیش خرید این واکسن از کشورهای دیگر ارائه کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به تلاش‌های گسترده گروه‌های مختلف و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور، گفت: از میان شرکت‌های دانش بنیان، 4 شرکت پیشتاز هستند و یکی از این شرکت‌ها مجوز مطالعه فاز انسانی واکسن کرونا را دریافت کرده است.

در این نشست همچنین راهکارهای تسریع در روند پیش خرید واکسن کرونا و نحوه تامین و انتقال ارز مورد نیاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های ذیربط، تمام ظرفیت‌های موجود را برای خرید واکسن کرونا از کشورهای مختلف بکار گیرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: جهانگیری واکسن کرونا تولید واکسن کرونا خرید واکسن کرونا تامین واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد

به گزارش همشهری آنلاین، سید صولت مرتضوی اظهار در ادامه با ارائه توضیحات تکمیلی گفت: : این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود ۱ میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴ ) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: این طرح با نام «یسنا» در سال گذشته و از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی،برای حدود ۲۴ هزار مادر دارای فرزند شیرخوار ( مادران دارای فرزند زیر ۲ سال) در دهک اول درآمدی در ۸ استان کم برخوردار از جمله کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان اجرایی شد.

وی گفت: در سه مرحله تامین اعتبار به ازای هر مادر ۴۰۰ هزار تومان برای خرید بسته غذایی انجام شد و از فردا برای تمامی مادران دارای فرزند شیر خوار در سه دهک اول درآمدی تا سقف اعتبار ۶۰۰ هزار تومان با همکاری ستاد ملی جمعیت در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

مرتضوی افزود: مادران مشمول می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش بینی شده - سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه جات و سبزیجات و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.

وی با بیان این که برای مادران مشمول طرح، پیامک ارسال خواهد شد، اظهار کرد: اعتبار مذکور در حساب سرپرست خانوار دارای مادر مشمول تامین شده و قابل بهره برداری و خرید است و امکان خرید اقلام مورد تایید از طریق تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ در دسترس قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای این که خانوار از مبلغ اعتبار مطلع شوند می توانند به برنامه کاربردی «شما» با کد ملی سرپرست خانوار وارد شده و به نزدیک ترین فروشگاه طرف قرارداد برای خرید مراجعه کنند.

وی یادآور شد: براساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امدادامام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که بر اساس آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند ، شناسایی کرده و خدمات سبد تغذیه رایگان و بسته بهداشتی رایگان را ماهانه به آنها اختصاص دهد.

مرتضوی تصریح کرد: به منظور حمایت از مادران عزیز ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت که یکی از موضوعات اصلی و محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است، با همکاری ستاد ملی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به حدود یک میلیون مادر دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در سه دهک اول درآمدی مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 845523 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم کودکان تغذیه مادر

دیگر خبرها

  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت
  • تعهد شرکت پشتیبانی امور دام به تامین گوشت بازار داخل
  • بومی سازی ۳ واکسن مننژیت، روتاویروس و هاری انسانی تا پایان ۱۴۰۳
  • بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم