Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهوری در جلسه بررسی راهکارهای تامین واکسن کرونا تاکید کرد که تامین این واکسن مطالبه به‌حق مردم کشور است.

به گزارش برنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت سلامت مردم کشور و ضرورت تامین واکسن و داروهای مورد نیاز جامعه، گفت: تامین واکسن کرونا یک مطالبه به‌حق از سوی جامعه است و این حق مردم است که انتظار داشته باشند دولت تمام ظرفیت های موجود را برای تامین واکسن کرونا و سایر داروهای مورد نیاز بکار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: لازم است دستگاههای ذیربط تمام ظرفیت و تلاش خود را بکار گیرند تا ضمن سرعت بخشیدن به روند تولید واکسن کرونا، اقدامات لازم را برای نهایی شدن قراردادهای پیش خرید این واکسن از سایر کشورها نیز انجام دهند.
جهانگیری با بیان اینکه مردم باید اطمینان داشته باشند که دولت پیگیری های لازم را برای تامین واکسن کرونا در دستور کار خود دارد، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه خواست، ضمن تلاش برای فراهم کردن بسترهای لازم جهت تولید واکسن کرونا در داخل کشور، با جدیت نسبت به برنامه ریزی و تکمیل اقدامات صورت گرفته جهت خرید واکسن کرونا خارجی تلاش کنند.
در این جلسه که وزیر امور خارجه، رییس سازمان غذا و دارو و معاون ارزی بانک مرکزی نیز حضور داشت، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تولید واکسن کرونا و نیز پیش خرید این واکسن از کشورهای دیگر ارائه کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به تلاش های گسترده گروههای مختلف و شرکت های دانش بنیان برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور، گفت: از میان شرکت های دانش بنیان، ۴ شرکت پیشتاز هستند و یکی از این شرکتها مجوز مطالعه فاز انسانی واکسن کرونا را دریافت کرده است.
در این نشست همچنین راهکارهای تسریع در روند پیش خرید واکسن کرونا و نحوه تامین و انتقال ارز مورد نیاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاههای ذیربط، تمام ظرفیت های موجود را برای خرید واکسن کرونا از کشورهای مختلف بکار گیرند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری تولید واکسن کرونا تامین واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا عارف: تمام تلاش مسئولان باید این باشد که کشور در ورطه جنگ نیافتد

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در جریان سفر به یزد در دیدار با جمعی از نخبگان، فعالان سیاسی و مدیران سابق این استان با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان متعلق به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران گفت: دولت نتانیاهو به خاطر انبوه مشکلاتی که با آن دست به گریبان است راهی برای خود جز جنگ افروزی در منطقه نمی‌بیند و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران باید با تدبیر و تمامی ملاحظات به گونه‌ای عمل کند که در دام جنگ افروزی نتانیاهو نیافتد.

به گزارش شفقنا، وی با اشاره به فشار افکار عمومی به دولت نتانیاهو تصریح کرد: دولتمردان غربی به خاطر اینکه مردم کشورشان علیه اسرائیل دائما تظاهرات می‌کنند، تحت فشار هستند و رویکردشان نسبت به نتانیاهو در حال تغییر است و نظام تصمیم گیر در کشورمان باید از چنین فرصت‌هایی با بهره گیری از توان دیپلماسی خود استفاده کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به موقعیت حساس ایران در منطقه، تاکید کرد: تمام تلاش مسئولان باید این باشد که کشور در ورطه جنگ نیافتد چرا که هنوز بعد از گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی همچنان در حال پرداخت هزینه‌های مالی و معنوی آن هستیم و به همین دلیل مسئولان نیاید تحت تاثیر تندرو‌هایی در داخل کشور قرار بگیرند که خود هیچ نقشی در ۸ سال جنگ تحمیلی نداشتند و با الفبای جنگ هم آشنایی ندارند.

وی بر ضرورت وحدت و همدلی در داخل کشور در شرایط خطیر فعلی تاکید کرد و گفت: تجربه تاریخی ثابت کرده است هرگاه بین مردم و مسئولان و آحاد ملت وحدت و وفاق حاکم بود توانستیم دست برتر را در معادلات منطقه‌ای داشته باشیم و هرگاه مسئولان با مردم فاصله گرفتند بی شک با شکست مواجه شدیم.

آقای عارف در همین زمینه خاطرنشان کرد: این تلقی در بین افکار عمومی شکل گرفته است که مسئولان مردم را فقط برای حضور در مناسبت‌ها و مشت‌های گره کرده می‌خواهند در حالیکه این مشت‌های گره کرده باید باز شوند و دست برادری و همدلی به هم داده شود.

وی با انتقاد از محور قرار گرفتن برخی مسائل حاشیه‌ای در کشور گفت: جای تاسف است در حالیکه مردم با مشکلات عدیده معیشتی رو به رو هستند نظام تصمیم گیر برخی مسائل غیر ضروری را در اولویت قرار می‌دهد و باعث رو در رویی مردم با یکدیگر می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر مردم ببینند مسئولان و تریبون داران بویژه روحانیت در گفتار و عمل خود دچار تناقض هستند و سبک زندگی‌شان مغایر آن چیزی است که وعظ و خطابه می‌کنند باعث رویگردانی‌شان از نظام می‌شود، تصریح کرد: مردم زمانی پای کار نظام هستند که از مسئولان و تصمیم گیرندگان صداقت در عمل و گفتار ببینند در غیر این صورت مردم با هیچ کسی تا ابد عقد اخوت نمی‌بندند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی کارآمد در استان یزد از به حاشیه رفتن نخبگان این استان اظهار نگرانی کرد و خواستار میدان دادن مسئولان به نخبگان یزدی شد.

گفتنی است دکتر محمدرضا عارف در جریان سفر به یزد با حضور در بیمارستان فرخی یزد از مجروحان حادثه تروریستی راسک عیادت کرد. وی همچنین با حضور در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد موسوی زاده از علمای برجسته استان یزد یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و با صدور پیام تسلیتی به همین مناسبت ضمن اشاره به ویژگی‌های برجسته آن عالم دینی خواستار الگو قرار گرفتن سبک زندگی ساده زیستانه آن روحانی از سوی روحانیت شد.

دیگر خبرها

  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور/ خرید بدون تغییر قیمت از داروخانه‌ها
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور
  • تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • تنبیه متجاوز، مطالبه مردم گلستان
  • تولید سیب زمینی به بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید
  • محمدرضا عارف: تمام تلاش مسئولان باید این باشد که کشور در ورطه جنگ نیافتد