Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، جلسه بررسی راهکار‌های تامین واکسن کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت سلامت مردم کشور و ضرورت تامین واکسن و دارو‌های مورد نیاز جامعه، گفت: تامین واکسن کرونا یک مطالبه به‌حق از سوی جامعه است و این حق مردم است که انتظار داشته باشند دولت تمام ظرفیت‌های موجود را برای تامین واکسن کرونا و سایر دارو‌های مورد نیاز بکار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های ذیربط تمام ظرفیت و تلاش خود را بکار گیرند تا ضمن سرعت بخشیدن به روند تولید واکسن کرونا، اقدامات لازم را برای نهایی شدن قرارداد‌های پیش خرید این واکسن از سایر کشور‌ها نیز انجام دهند.

جهانگیری با بیان اینکه مردم باید اطمینان داشته باشند که دولت پیگیری‌های لازم را برای تامین واکسن کرونا در دستور کار خود دارد، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه خواست، ضمن تلاش برای فراهم کردن بستر‌های لازم جهت تولید واکسن کرونا در داخل کشور، با جدیت نسبت به برنامه ریزی و تکمیل اقدامات صورت گرفته جهت خرید واکسن کرونا خارجی تلاش کنند.

در این جلسه که وزیر امور خارجه، رییس سازمان غذا و دارو و معاون ارزی بانک مرکزی نیز حضور داشت، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تولید واکسن کرونا و نیز پیش خرید این واکسن از کشور‌های دیگر ارائه کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به تلاش‌های گسترده گروه‌های مختلف و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور، گفت: از میان شرکت‌های دانش بنیان، ۴ شرکت پیشتاز هستند و یکی از این شرکت‌ها مجوز مطالعه فاز انسانی واکسن کرونا را دریافت کرده است.

در این نشست همچنین راهکار‌های تسریع در روند پیش خرید واکسن کرونا و نحوه تامین و انتقال ارز مورد نیاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های ذیربط، تمام ظرفیت‌های موجود را برای خرید واکسن کرونا از کشور‌های مختلف بکار گیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا کامبوزیا پرتوی حسین دهقان دیگو آرماندو مارادونا واکسن کرونا خرید واکسن اسحاق جهانگیری محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا کامبوزیا پرتوی حسین دهقان دیگو آرماندو مارادونا تولید واکسن کرونا تامین واکسن کرونا خرید واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اسداللهی، دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش از انجام برنامه توزیع شیر در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به صورت منسجم‌تر خبر داد و گفت: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم‌تر و قوی‌تر از گذشته برگزار می‌شود و امید می‌رود زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

اسداللهی: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای طرح توزیع شیر فراهم کرد و شرکت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای کسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد بودیم توزیع شیر از دی آغاز شد، اما ۷۰ درصد کشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش‌آموزان کشور شیر دریافت می‌کنند، گفت: در کشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استاندارد‌های شیر مدارس بسیار سخت‌گیرانه‌تر از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شرکت، ۸۴ شرکت واجد شرایط شدند. براساس رتبه‌بندی و تمایل آنها ۲۰ شرکت از میان این شرکت‌های داوطلب وارد طرح توزیع شیر مدارس شده‌اند. برخی از شرکت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شرکتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شرکت دیگری نهاده شود.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش‌وپرورش به سالم‌تر بودن شیر استریل اشاره کرد و افزود: عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاکت استریل است چرا که علیرغم ظرفیت تولید آن در کشور تنها ۲۰۰ میلیون پاکت تولید می‌شود. این در حالی است که برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز داریم. به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی که با ظرفیت کمتری کار می‌کردند به ظرفیت آنها اضافه شده و تولید پاکت نیز افزایش یافته است. به دلیل کمبود این پاکت‌ها در هفته‌های منتهی به عید به جای توزیع شیر در پاکت ۲۰۰ سی‌سی از پاکت یک لیتری استفاده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز ملی گندم و نان
  • ۱۴ سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • وزیر کشور: تمام دستگاه‌ها در حال کمک به سیل‌زدگان هستند/ خسارات ناشی از سیل جبران می‌شود
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳