Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت فدرال آلمان اعلام کرد اعضای کابینه این کشور با برگزاری انتخابات سراسری در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ موافقت کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، «مارتینا فیتز» سخنگوی دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که اعضای کابینه آنگلا مرکل امروز به اتفاق آرا برگزاری انتخابات سراسری آلمان در روز یکشنبه 26 سپتامبر 2021 [چهارم مهرماه 1400] را تصریب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی دولت فدرال آلمان اعلام کرد که تاریخ مصوب کابینه برای برگزاری انتخابات به رئیس‌جمهور آلمان «فرانک والتر اشتاین‌مایر» ارائه خواهد شد و پس از تأیید وی رسمیت خواهد یافت.

آنگلا مرکل اعلام کرده است که پس از 16 سال حضور در جایگاه صدراعظمی آلمان قصد دارد از سیاست کناره‌گیری کند.

با قطعی شدن کناره‌گیری مرکل از قدرت، رقابت شدیدی برای در اختیار گرفتن کرسی صدراعظمی آلمان در بین هم‌حزبی‌های وی (اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان) در گرفته است.

قرار است اواسط ژانویه سال آینده (اواخر دی‌ماه امسال) رأی‌گیری نهایی برای معرفی نامزد اصلی حزب دموکرات مسیحی آلمان برای تصدی سمت صدراعظمی برگزار شود.

از طرفی دیگر احزاب آلمانی نیز امیدوارند که با کنار رفتن آنگلا مرکل از قدرت، شانس بیشتری برای در اختیار گرفتن جایگاه صدراعظمی در قالب ائتلاف با احزاب دیگر داشته باشند.

مرکل: شرایط کرونایی بسیار جدی است/ 30 تا 40 درصد آلمانی‌ها در گروه خطر هستندگفت وگوی بایدن با مرکل و ماکرونمعاون مرکل: ایجاد شکاف اجتماعی مشابه آمریکا آلمان را هم تهدید می‌کندکاهش رضایت شهروندان از حزب مرکلمرکل با رهبر اپوزیسیون بلاروس در برلین دیدار کرد

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان آنگلا مرکل اخبار آلمان آنگلا مرکل برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان به کارگیری واگن های وارداتی مترو تهران

تین نیوز

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به ورود واگن های چینی به خطوط مترو پایتخت گفت: ان شاءالله در زمستان امسال بتوانیم اولین محموله واگن ها را به صورت اجرایی در خطوط مترو به کارگیری کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران امروز در حاشیه دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با ورود واگن های چینی به پایتخت اظهار کرد: اصل و احیاء این قرارداد براساس توافقی که انجام و طی فرآیندی که شکل گرفت بدون همراهی دولت و شخص رئیس جمهور امکان نداشت که اتفاق بیفتد.

وی افزود: دستور ویژه رئیس جمهور و همراهی معاون اول و رئیس کل بانک مرکزی در این موضوع بسیار کمک کرد و این همراهی وجود داشت.

محمدخانی تصریح کرد: سخنگوی دولت هم به این موضوع اشاره کرد که که دولت در این موضوع راهبرد جدی دارد و پیگیر آن خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که این فرآیند سریع تر طی شود و در بدنه کارشناسی هم این مسیر سرعت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع اگر هر چه سریع تر تمام  و فرآیند به مسیر اصلی قرارداد برگردد برای مردم تهران بهتر خواهد بود. ان شاءالله در زمستان امسال بتوانیم اولین محموله واگن ها را به صورت اجرایی در خطوط مترو داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام زمان به کارگیری واگن های وارداتی مترو تهران
  • اعضای کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شدند/ در انتظار برگزاری انتخابات
  • کمیسیون های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • میزبان و زمان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری کارگری مشخص شد
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد