Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از کشف 3 میلیاردو 870 میلیون کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان سقز خبر داد.

سرهنگ رسول برزوئی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان سقز و ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ 3 میلیارد و 870 میلیون ریال از طریق اینترنت بانک و دسترسی به حساب بانکی اش ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد اطلاعاتی و فنی در فضای مجازی، موفق به شناسایی2 نفر از عاملان برداشت غیرمجاز در یکی از استان های کشور شده و پرونده جهت ادامه روند دادرسی به صورت نیابتی به دادسرا مربوطه ارسال شد.

سرهنگ برزوئی با بیان اینکه در این رابطه 2 متهم دستگیر و مبلغ برداشت غیرمجاز به مالباخته بازگردانده شد. تصریح کرد: متهمان از طریق اینترنت بانک و دسترسی به اطلاعات کارت بانکی مالباخته ، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده بودند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ مطالعه قوانین و مقررات کسب و کار های اینترنتی، آگاهی از هویت فروشندگان، اطمینان از قانونی بودن معاملات و اطمینان از معتبر بودن سایت های اینترنتی از جمله مواردی است که در فضای مجازی باعث پیشگیری از برخی مشکلات و جرائم می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003B9e

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی فردی که مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از حساب پدر خود در بازی آنلاین برداشت کرده بود، ‎خبر داد.

سرهنگ احسان بهمنی گفت:فردی با شکوائیه‌ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که در روز‌های گذشته مبالغ متعددی به ارزش کلی ۴۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع برداشت شده است. به همین منظور، پرونده با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت:با بررسی و تحقیقات انجام‌شده روی صورت‌حساب شاکی مشخص شد مبالغ برداشت‌شده از درگاه‌های اینترنتی مختلف برای خرید محتویات (CP) و (جم) بازی آنلاین از حسابش خارج شده بود.

این مقام مسئول بیان داشت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا معلوم شد از شماره تلفن شاکی برای ایجاد حساب کاربری و شارژ حساب در بازی‌های آنلاین استفاده شده بود. موضوع با او مطرح و مشخص گردید فرزند اقدام به خرید  کرده  است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: آشنا کردن نوجوانان با تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزار‌های کنترلی نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشندواستفاده بی‌رویه از بازی‌های رایانه‌ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی و روانی و افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد. به همین دلیل، همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آنها یک ضرورت است.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در صورت بروز مشکل و مواجهه با مشکل در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران 
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر