Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان دیدار معاون وزیر برق یمن و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دو طرف درباره توسعه همکاری ها در زمینه  انرژی گفتگو و تبادل نظر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی المدانی» معاون وزیر برق یمن با «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در جریان این دیدار دو طرف درباره طرق توسعه همکاری ها در زمینه  تامین انرژی گفتگو کردند.

«عبدالغنی المدانی» معاون وزیر برق دولت نجات ملی یمن همچنین با تاکید بر روابط تاریخی و ریشه دار میان تهران و صنعاء به در دستور کار بودن توافقنامه های پیشین میان جمهوری اسلامی ایران و یمن در حوزه برق و تامین انرژی که از زمان آغاز حمله عربستان سعودی به این کشور(از سال 2015) با مشکل روبه رو شده اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز حملات رژیم سعودی ایستگاه های برق رسانی و بخش های مربوط به انرژی یمن مورد هدف قرار گرفته اند بر لزوم گسترش همکاری ها با تهران در زمینه حفاظت از ایستگاه های برق رسانی و آموزش کادرهای حفاظتی و متخصص تاکید ورزید.

یمن|عبدالسلام: هدف مان شنیدن آه و ناله سعودی بود/ تا پایان محاصره و حملات به مقاومت ادامه می دهیمحمله جنگنده های سعودی-اماراتی به مناطق مسکونی یمن/ادامه نقض توافق آتش بس الحدیده توسط ائتلاف عبری-عربی-غربی

در ادامه حسن ایرلو سفیر ایران در یمن گفت که تمام تلاش خود را برای انتقال تجارب و توان نیروهای ایرانی به یمن در حوزه های مختلف از جمله حوزه برق و فعال سازی توافقنامه های پیشین با هماهنگی وزارت نیروی ایران بکار خواهد گرفت.

ایرلو توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه ای و چهاردهم جهان را از حیث تولید برق در اختیار دارد. ملت یمن هم قادر خواهد بود تا سختی ها را پشت سر بگذارد و ایران هم با کادر متخصصان خود آن ها را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

در پایان این دیدار معاون وزیر برق یمن از مواضع مثبت و شرافتمندانه ایران در قبال رفع محاصره ظالمانه یمن توسط رژیم سعودی و هم پیمانان صهیونیستی و غربی اش قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.


حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به اهمیت عملیات وعده صادق اظهار کرد: بسیاری از فرمایش‌های امام خمینی (ره) صادق بود و این موضوع در مورد بیانات مقام معظم رهبری نیز درست است و یکی از آنها با عملیات وعده صادق تحقق یافت و دیدیم مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی باید سیلی بخورد و سیلی خورد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق خود یک انقلاب بود و انقلابی پیچیده بود که اندیشکده‌های مهم در جهان باید سال‌ها آن را تبیین کنند.

معاون وزیر علوم با اشاره به کمک کشور‌های مختلف به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق بیان کرد: بیش از ۱۰ کشور به طور هماهنگ جهت مقابله با عملیات وعده صادق در اتاق‌های فرماندهی خود به رژیم صهیونیستی کمک کردند.

زمانیان یادآور شد: با وجود این کمک‌ها هیبت آمریکا و رژیم اسرائیل با عملیات وعده صادق شکسته شد و جمهوری اسلامی ایران بر سکوی افتخار نشست. دنیا از این پس با ادبیات دیگری با ایران سخن می‌گوید.

وی با تبریک به نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور تاکید کرد که دانشگاه‌ها نیز به موازات این افتخارافرینی تلاش کنند دستاورد‌های علمی آنها در تراز این عملیات باشد.

معاون وزیر علوم در ادامه سخنان خود به موضوع کنکور به عنوان حیثیت و اعتبار آموزش عالی اشاره کرد و یاداور شد: طی سال‌های قبل تقلب در کنکور زیاد و پیچیده شده بود که یکی از دلایل آن عوارض جانبی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با اشاره به تلاش وزارت علوم، سازمان سنجش و نهاد‌های امنیتی برای برگزاری امن کنکور تاکید کرد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در زمینه تولید و ساخت تجهیزات الکترونیکی هوشمند پیشرفته است و امادگی دارد در حوزه جلوگیری از تقلب دیجیتالی نیاز‌های فناورانه سازمان سنجش را رفع کند.

به گزارش آنا، همایش ملی یک روزه تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز با حضور مسیولان اجرایی و امنیتی آزمون در سراسر کشور دز محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • دیدار امیر عبداللهیان و وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه