Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@12:08:10 GMT

فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد!

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۸۱۱۸

صراط:

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشت:

۱- «برتراند راسل» فیلسوف بلندآوازه انگلیسی می‌گوید:
«از حماقت کسانی تعجب می‌کنم که در میان ده‌ها راه پیش روی، دقیقا همان راهی را انتخاب می‌کنند که بی‌نتیجه بودن آن را بارها آزموده‌اند»؟! بدون آنکه قصد اهانت داشته باشیم و تنها به عنوان یک واقعیت بدیهی و انکار‌ناپذیر باید گفت کسانی که این روزها و بعد از آن‌همه خسارتی که از زورگویی و باج‌خواهی آمریکا متحمل شده‌ایم، هنوز هم ترجیع‌بند «مذاکره با آمریکا» را بر زبان دارند، در اوج حماقت هستند و صد البته «حماقت» خوشبینانه‌ترین توصیفی است که می‌توان درباره آنها بر زبان و قلم آورد! وگرنه حال و هوای آنان با «خیانت» و «وطن‌فروشی» و تحمیل فقر و تنگدستی به ملت، بسیار شبیه‌تر از حماقت است! چرا؟ بخوانید و خود قضاوت کنید!
۲- ماجرا نه پیچیده است که درک آن به اذهان ژرف‌اندیش نیاز داشته باشد و نه پنهان است که برای فهم آن، دسترسی به اسناد سری و طبقه‌بندی شده، ضرورت داشته باشد! بلکه ماجرا فقط با مروری گذرا به رخدادهایی که طی چند سال گذشته و مخصوصاً طی ۷ سالی که از عمر دولت کنونی می‌گذرد با آن رو‌به‌رو بوده‌ایم به آسانی قابل فهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات آمریکایی -چه دموکرات و چه جمهوریخواه- بارها به صراحت اعلام کرده و می‌کنند که ایران را دشمن خود می‌دانند و مقابله با موجودیت آن را به عنوان یک خط استراتژیک در دستور کار دارند و تاکید ورزیده و می‌ورزند که تغییر دولت‌ها در آمریکا در این خط استراتژیک تغییری ایجاد نمی‌کند. آمریکا طی ۴۱ سال گذشته هیچ فرصتی را برای تحقق این آرزوی -بخوانید برباد رفته- خود نیز از دست نداده است.
۳- « تحریم» یکی از اهرم‌های آمریکا و متحدان اروپایی آن برای مقابله با ایران اسلامی است. این حربه اگرچه از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان به کار گرفته شده است ولی دشمن بعد از ناکامی در عرصه نظامی و... این حربه را با شدت و دامنه گسترده‌تری به کار گرفته است. اکنون باید پرسید، آیا تصور دست کشیدن دشمن از این حربه، احمقانه نیست؟! حربه‌ای که علی‌رغم معاهده برجام نه فقط از آن دست نکشید بلکه هر از چند‌گاه نیز تحریم‌های جدید‌تری را به آن اضافه کرد. کافی است نگاهی هرچند گذرا بر تحریم‌هایی که در فاصله زمانی پس از تصویب برجام تا‌کنون به میدان آورده‌اند داشته باشیم و این واقعیت تلخ را هم به آن ضمیمه کنیم که آمریکا و اروپا به هیچ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند! اکنون سؤال این است که آیا دل‌بستن به مذاکره برای لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا مصداق بارز حماقت یا خیانت و یا به قول رئیس‌جمهور، دیوانگی نیست؟!
۴- دشمن فقط هنگامی اسلحه تحریم را کنار می‌گذارد که از کارآمد بودن و تاثیر آن نا‌امید شود و این ناامیدی هنگامی به دشمن دست می‌دهد که ببیند مسئولان کشورمان امور اقتصادی و معیشت مردم را به مذاکره و -با عرض پوزش- التماس برای لغو تحریم‌ها گره نزده‌اند و با تکیه بر ظرفیت‌ها و امکانات فراوان داخلی درپی عبور از تنگناها و رونق بخشیدن به اقتصاد ملی و کسب و کار ملت هستند. تنها در این حالت است که تحریم‌ها از اثر می‌افتند و زمینه برای رشد اقتصادی و آسانی معیشت مردم فراهم می‌شود. بی‌تردید، در آن حالت به جای اینکه منتظر گشایش از سوی آمریکا باشیم (بخوانید از گرگ انتظار چوپانی داشته باشیم)! آمریکا در مقابل ما به التماس خواهد افتاد. مگر تحریم بنزین با تولید داخلی آن شکست نخورد و آمریکا اصرار نکرد که تحریم بنزین را حذف کرده و خواستار واردات آن از جانب ایران نشد؟!
 و یا مگر تولید داخلی اورانیوم ۲۰ درصد مورد نیاز رادیو ایزوتوپ‌ها به تحریم آن از سوی آمریکا پایان نداد؟! و...
۵- رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای شورای هماهنگی اقتصادی کشور با ایشان با تأکید بر اینکه برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌‌‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها» و «رفع تحریم» وجود دارد، فرمودند: « البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید» حضرت آقا، راه‌حل را در بی‌اثر کردن تحریم‌ها دانسته و گفتند: «اگر با تلاش و ابتکار و با سینه سپر کردن در مقابل مشکلات بتوانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی‌اثر شدن تحریم‌ها را ببیند، به‌تدریج دست از تحریم برخواهد داشت». البته به قول حضرت ایشان «ما ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوانی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها داریم، به شرط آنکه بخواهیم و همت کنیم و به دل مشکلات برویم».
۶- ماجرا بسیار روشن و بدیهی‌تر از آن است که قابل درک نباشد و نمی‌توان باور کرد، کسانی که حل مشکلات اقتصادی و تامین معیشت مردم را به مذاکره با آمریکا گره می‌زنند، از درک این نکته بدیهی عاجز باشند! از این روی نباید نفوذ برخی از عوامل دشمن و القای تحلیل‌ها و آدرس‌های غلط به شماری از مسئولان در پوشش مشاوره! و... را نادیده گرفت! و نباید از فتنه‌ای که دشمن از این طریق تدارک دیده و سختی معیشت و گرانی و تورم و بیکاری و... مردم مظلوم این مرز و بوم را نشانه رفته است غافل بود و... بالاخره به قول شاعر متعهد کشورمان، برادر مهدی علمدار؛
فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی
فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مدیرمسئول روزنامه کیهان برتراند راسل حسین شریعتمداری صراط تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با پرهیز از هرگونه تهدید نظامی، از هماهنگی با متحدان برای ارائه پاسخ دیپلماتیک واحد به اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی سخن گفت و به‌این‌ترتیب، همان‌طور که در جریان نشست مجازی سران گروه ۷ شاهد بودیم، بار دیگر ظرف تحریم تهران را روی میز مذاکره گذاشت.

درحالی‌که تحریم‌ها علیه ایران تحت عنوان برچسب‌های مختلف رنگ و بوی تکرار به خود گرفته و عملاً قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است، «رویترز» به نقل از تحلیلگران می‌نویسد که «به دلیل نگرانی از افزایش قیمت‌ها و خشمگین کردن چین به‌عنوان بزرگ‌ترین خریدار نفت، بعید به نظر می‌رسد دولت بایدن بخواهد اقدام تحریمی ریسک‌آفرینی را علیه صادرات نفت ایران (که شریان اقتصاد کشور است) اعمال کند.

این درحالی‌که است که با تمرکز روی اتهام اهمال دولت بایدن در اجرای محدودیت‌های نفتی موجود که به ایران مجال عرضه طلای سیاه خود به بازار را می‌دهد، سران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا این هفته لایحه‌هایی را ارائه می‌کنند که به‌زعم خودشان به تیز شدن تیغ تحریم‌ها علیه تهران منجر خواهد شد.

برآورد‌ها حاکی از آن است که بعد از عملیات «وعده صادق» ایران، جمهوری‌خواهان آمریکا با اعمال فشار سیاسی علیه دولت بایدن چالشی چندجانبه را بر وی تحمیل کرده‌اند که شامل ممانعت از حملات مشابه در خاورمیانه هم‌زمان با پرهیز از اتخاذ تصمیمی است که به افزایش بهای نفت و تحریک پکن منجر شود.

تحلیلگران بر این باورند که بایدن حتی اراده‌ای برای اجرای محدودیت‌های نفتی موجود ندارد چه برسد به اینکه تحریم‌های جدیدی را اعمال کند؛ برای همین حتی اگر لایحه جمهوری‌خواهان هم به نتیجه برسد، آن را نادیده خواهد گرفت و تلاشی واقعی برای متوقف کردن شریان صادرات نفت ایران به خرج نمی‌دهد.

آن‌گونه که رویترز نوشته، با دور زدن تحریم‌ها، ایران روزانه بین ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کند که تقریباً معادل همان ۲ میلیون بشکه‌ای است که قبل وضع تحریم‌ها می‌فروخت.

بیم از افزایش بهای گازوئیل یکی از دلایل بایدن برای اعمال مؤثر تحریم‌های نفتی ایران عنوان می‌شود.

چین اصلی‌ترین مشتری نفت ایران است و اعمال تحریم‌ها آن‌گونه که مدنظر جمهوری‌خواهان آمریکا است، رابطه کج‌دار و مریز واشینگتن- پکن را که بنا به مصلحت جامعه بین‌الملل متوازن نگه داشته شده است، متشنج می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • دستور رئیس‌جمهور برای اتخاذ تدابیر لازم برای جنگ روانی دشمن
  • حقیقت پور: ضربه بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است /آمریکا حتماً در مسیر عبور موشک‌ها و پهپادها، مزاحمت‌های الکترونیکی ایجاد کرده است
  • عملیات ایران معادلات منطقه را تغییر داد | حماقت اسرائیل ادامه یابد؛ نبرد بزرگتر خواهد شد
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل