Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل اسرائیل گفت: ملاقات با نتانیاهو در خاک عربستان می‌تواند به شانس بن‌سلمان، لطمه وارد کند و این داستان از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران اسرائیل مطرح شده است.

«هادی برهانی»، کارشناس مسائل اسرائیل، درباره گمانه‌زنی‌های رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر دیدار نتانیاهو و بن سلمان به خبرنگار سیاسی برنا گفت: به طور کلی، عربستان در مسیر نزدیک شدن به اسرائیل است و جای تردید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بن سلمان یک سیاستمدار اسرائیل گرا است در این هم جای شکی نیست اما در اینکه اگر خبرهای اسرائیل صحت داشته باشد که این ملاقات بین نتانیاهو و بن سلمان در عربستان صورت گرفته باشد، شک و تردید وجود دارد. 

او افزود: واقعیت این است که همانطور که رسانه‌ها اعلام می‌کنند این سفر پنهانی بوده و نه فیلمی و نه عکسی وجود ندارد که بخواهیم ثابت کنیم که آیا واقعا این سفر صورت گرفته است یا خیر؟ اما وقتی که به ملاحظات سیاسی و حساب و کتاب‌های سیاسی نگاه می‌کنم، بعید می‌دانم که این ملاقات انجام شده باشد.

این تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: بنابراین براساس محاسبات سیاسی و تحلیل خود، احتمال قوی تر این است که این دیدار، داستان سُرایی اسرائیلی‌ها است که اهداف آن نیز مشخص است و در واقع می‌خواهند بگویند، وقتی که ترامپ از کاخ سفید رفته و جو بایدن در حال روی کار آمدن در کاخ سفید است این پروسه عادی سازی در منطقه همچنان زنده است و تداوم دارد.

برهانی تصریح کرد: بعید می‌دانم که این ملاقات صورت گرفته باشد چراکه این ملاقات به شدت به ضرر بن سلمان است و به شانس بن سلمان برای پادشاهی، ضربه جدی وارد می‌کند چراکه آرزوی اول و آخر بن‌سلمان، رسیدن به پادشاهی است از این رو رقبا و مخالفینی در عربستان دارد که با این اقدام ممکن است، شانس خود را از دست بدهد.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: بنابراین ملاقات با نتانیاهو در خاک عربستان می‌تواند به شانس بن‌سلمان، لطمه وارد کند. در نتیجه بنده این احتمال دیدار را قوی نمی‌دانم و این داستان از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران اسرائیل مطرح شده است، برای اینکه بگویند عادی سازی ادامه دارد و با رفتن ترامپ، چیزی در منطقه تغییر نکرده است. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه ها بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه نتایج معکوسی برای ما داشت

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، بر خلاف آنچه که اسرائیل پیش بینی می‌کرد، نتایج جنگ غزه به نفع تل‌آویو رقم نخورده و نماد آن ضربات ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در گزارشی که در وبسایت خود منتشر کرد، نوشت: عملیات در غزه دو هدف کلی را دنبال می‌کند، اول شکست حماس و دوم بازگرداندن ربوده شدگان اما هدف مهمتری هم در این گیر و دار دنبال می‌شود که می‌توان آن را چنین خلاصه کرد باید در خاورمیانه نشان می‌دادیم آنهایی که جرات حمله به اسرائیل را پیدا می‌کنند چه بلایی سرشان می‌آید و اینکه 7 اکتبر دیگر تکرار نخواهد شد و هر کسی که به فکر نقض حاکمیت اسرائیل باشد نتایج جنگ در غزه را در مقابل چشمان خود قرار خواهد داد.

اما در چارچوب این نگاه اقدام تهاجمی ایران خبرهای خوشی برای اسرائیل به همراه نداشت و نشان داد که دشمنان اسرائیل چنین پیامی را از این جنگ دریافت نکرده‌اند تا در 14 آوریل به بی سابقه‌‌ترین شکل ممکن حاکمیت اسرائیل در معرض تاخت و تاز قرار بگیرد، گرچه هنوز اطرافیان نخست وزیر این حادثه را به عنوان یک فرصت سیاسی تصور می‌کنند.

داونی لیال نویسنده این یادداشت در ادامه آورده است: نتانیاهو چگونه می‌تواند این تحقیر صورت گرفته علیه اسرائیل از طریق تهاجمی که توسط ایران انجام شد را یک فرصت و ظرفیت سیاسی تفسیر کند؟

پیش از هر چیز باید گفت که در سیاست مسئله مهم است نه محتوا؛ مسئله ایران امروز به نحوی مترادف با بنیامین نتانیاهو شده است او یکی از کسانی است که به شدت به این مسئله وابسته شده است و تفاوتی هم نمی‌کند که سیاست هایش برای اسرائیل نتایج معکوس در پی داشته است، روز به روز ایران بر توان هسته‌ای خود می‌افزاید اما در مقابل اسرائیل به شکل خفه کننده‌ای در محاصره نیروهای همسو با ایران قرار گرفته است و اکنون نیز شاهد آن هستیم که ایران مستقیما اسرائیل را هدف قرار می‌دهد، به هر شکل مسئله وقتی به ایران مربوط شود همه توقع دارند نتانیاهو اولین کسی باشد که به این امر اعتراف کند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: در حالی که حماس در غزه همچنان روی پای خود ایستاده است و در شمال نیز حزب الله سیر مانورهای خود را به شکل شگفت انگیزی  ادامه می‌دهد، ایرانی‌ها به شدت گرفتن حضور جبهه‌ها نگاه می‌کنند، در مقابل نتانیاهو هم خوب می‌فهمد که نباید برای ورود به یک جنگ منطقه‌ای عجله کند، همانطور که در مورد انتخابات گفته می‌شود که شما می‌دانید چگونه وارد آن می‌شوی اما نمی‌دانی چگونه خارج خواهی شد، این امر در رابطه با جنگ‌ها هم صدق می‌کند با این تفاوت که هزینه اشتباه کردن در جنگ‌ها بسیار بالاتر است.

نتانیاهو تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا اقدامی انجام داده و آن را در افکار عمومی بزرگ جلوه دهد و در عین حال باعث واکنش هم نگردد، البته این کار ساده‌ای هم نخواهد بود، بخصوص که محور کشورهای معتدل حاضر به شنیدن افزایش هرچه بیشتر فشار در منطقه نیست.

در بخش دیگری از یادداشت هم آمده است: شاید اریه درعی رهبر شاس تنها فرد از 64 عضو ائتلاف باشد که این هفته نظرات متفاوتی در این رابطه داد، او در این رابطه گفت: باید به یاد داشته باشیم که ما جنگی ناتمام در غزه داریم، هنوز ربوده شدگانی در آنجا هستند، یکصد هزار نفر از مردم (شهرک نشینان) ساکن شمال هنوز آواره‌اند و امکان بازگشت به خانه‌های خود را ندارند، پس اصلا درست نیست که به صرافت گشودن جبهه جدیدی برای خود باشیم، درعی عضو کابینه نیست اما فردی است که می‌تواند بقا یا عدم بقای ائتلاف را مشخص کند.

به اعتقاد نویسنده، درعی از رفتارهای ایتمار بن گویر (وزیر امنیت داخلی) خسته شده و او را مبتلا به جنون آتش افروزی می‌داند که می‌خواهد از طریق تاثیر گذاری جادوی‌اش بر نتانیاهو تمام منطقه را به آتش بکشد... از اینرو اگر درعی به این نتیجه برسد که در سایه تلاش برای به سربازی بردن یهودیان افراطی زیان‌های کابینه بیشتر از نفعش باشد راه برای برگزاری انتخابات کوتاه خواهد شد.

در پایان یادداشت شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اذعان شده است: باید گفت که اسرائیل به طور بالفعل با پایان جنگ غزه موافقت کرده، اما هنوز چیزی در مقابل این موافقت دریافت نکرده است، تنها توافق که روی میز قرار دارد پایان رسمی جنگ در مقابل بازگشت ربوده شدگان است، اگر می‌خواهیم که تحت فشار بین المللی و بدون هیچ نتیجه‌ای جنگ به پایان نرسد باید در اسرع وقت ممکن از اشتباهاتمان درس گرفته و تجربه اندوزی کنیم.

حمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالیشکاف میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایرانفیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالیای‌بی‌سی: ایران بین 400 تا 500 پهپاد شلیک کرد

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | شکاف سیاسی در اسرائیل؛ وزیر کابینه هم نتانیاهو را مسخره کرد!
  • موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
  • (عکس) تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان
  • واکنش فوری به ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره حمله به ایران
  • رسانه عبری: جنگ غزه نتایج معکوسی برای ما داشت
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • (ویدئو) حاشیه‌هایی از دیدار چهره‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با روحانی