Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@13:26:44 GMT

حمله بوکوحرام به نظامیان چاد با قایق انتحاری

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۸۱۳۹

حمله بوکوحرام به نظامیان چاد با قایق انتحاری

نیروهای منتسب به گروه تروریستی بوکوحرام به حمله به نظامیان چاد در جنوب غربی این کشور 4 نظامی را کشته و ده‌ها تن دیگر را مجروح کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به نظامیان کشور آفریقایی چاد ، چهار نظامی را کشته و ده ها تن دیگر را مجروح کردند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام دولت چاد اعلام کرد که این حمله در جنوب غربی این کشور صورت گرفت و نیروهای منتسب به بوکوحرام چهار نظامی این کشور را کشته و ده‌ها تن دیگر را مجروح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله با کمک انفجار یک قایق انتحاری صورت گرفت.

این حمله سه شنبه شب به وقت محلی نزدیک منطقه «نگوبووا» در ۲۵ کیلومتری مرز با نیجریه صورت گرفت. در این حمله نیروهای منتسب به بوکحرام مواد منفجره را در زیر قایق جاگذاری کرده بودند.

این حمله در حالی صورت گرفته نیروهای مسلح چاد به دلیل ده‌ها جنگ با شورشیان مشهور هستند. این کشور به دلیل همجواری با نیجریه از سال ۲۰۱۵ مورد حمله گروه تروریستی بوکوحرام قرار گرفته است. این گروه تروریستی سال ۲۰۰۹ در نیجریه اعلام موجودیت کرد سپس دامنه حملات خود را به نیجر، کامرون و چاد توسعه داد. این حملات تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن را کشته و موجب بی خانمان شدن صدها هزار نفر دیگر شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان هم اعلام کرده، خشونت‌های بوکو حرام در منطقه «دریاچه چاد» بر زندگی حدود ۲۶ میلیون نفر تاثیر گذاشته و ۲.۶ میلیون نفر را بی خانمان کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بوکوحرام گروه تروریستی حمله دولت چاد گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدمهدی ایرانمنش در چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه پدرش در مسیر گلزار شهدای کرمان بود که در حمله جنایتکارانه تروریست‌ها مجروح شد و پدرش به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: شهادت مامور نیروی انتظامی در خرمشهر + عکس

محمدمهدی از ناحیه گردن قطع نخاع شده بود و از روز حادثه تاکنون در بیمارستان بستری بود.

در دو انفجار تروریستی ۱۳ دی ماه سال گذشته در محدوده گلزار شهدای کرمان ۹۷ نفر شهید و بیش از ۴۵۰ نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227853 برچسب‌ها حمله تروریستی

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • شهادت یکی دیگر از مجروحان حمله تروریستی کرمان
  • آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان به شهادت رسید
  • شهادت آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان
  • حادثه تلخ در اسکله پتروشیمی رازی ماهشهر/ سقوط جرثقیل ۲ کشته داد