Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:52:51 GMT

اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به شرایط قبل کرونا

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۸۲۷۱

اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به شرایط قبل کرونا

رشد بازبینی شده سه ماهه سوم اقتصاد آمریکا ۳۳.۱ درصد اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس بیزینس، وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد نهایی سه ماهه سوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۳۳.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۶۳.۸ درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۱ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح تولیدات ناخالص داخلی در آمریکا هنوز ۳.۵ درصد نسبت به قبل از آغاز بحران کرونا فاصله دارد.  

این رشد اقتصادی که بالاترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تاکنون بوده است، احتمالا بهترین عملکرد فصلی امسال خواهد بود؛ از طرفی با توجه به اینکه بخش بزرگی از کسب و کارها فعالیت خود را از سر گرفته اند،  اقتصاددانان انتظار دارند رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم نیز در سطح بالایی باقی بماند. پیش از این دفتر کنترل بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده بود رشد ۲۱.۵ درصدی در سه ماهه سوم و ۱۰.۴ درصدی در سه ماهه پایانی سال برای این کشور به ثبت برسد.   

لیدیا بوسور، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " آکسفورد اکونومیکس" گفت: با تداوم سرعت بالای شیوع کووید-۱۹ در آمریکا، ریسک ها بر سر راه اقتصاد کماکان در سطح بالایی باقی مانده اند. من یادم نیست مشابه چنین شرایطی را قبلا تجربه کرده باشیم و ممکن است این وضعیت برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند.  

آمریکا در حال حاضر اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۲۱۵ هزار نفر از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این احتمال وجود دارد که در فصل پاییز  این کشور با پیک دوم بیماری مواجه شود.

متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۷ تا ۲۰۲۰ معادل ۳.۱۶ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۳۳.۱ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با منفی ۳۱.۴ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا رشد اقتصادی سه ماهه سوم ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • بازگشت به روایت اقتصاد و جامعه
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • موج جدید مدعیان «دلارزدایی» از اقتصاد ایران چه می‌خواهند؟