Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

تلفات روزانه ویروس کرونا در آمریکا برای نخستین بار از ماه می به بیش از 2000 نفر رسیده است و بیمارستان های سراسر این کشور نیز کاملا پر از بیماران کرونایی است.

به گزارش تسنیم افزایش نگران کننده تلفات ویروس کرونا در آمریکا در حالی است که تعطیلات عید شکرگزاری و جشن ها و مسافرت ها طی روزهای آینده موجب نگرانی عمیق کارشناسان بهداشت و سلامت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از شهروندان آمریکایی بدون توجه به توصیه های مقام های بهداشت و درمان در خصوص عدم انجام سفر در تعطیلات عیدشکرگزاری، اقدام به سفرهای هوایی و زمینی کرده اند.

تلفات ویروس کرونا در آمریکا روز سه شنبه به بیش از 2157 نفر رسیده که این رقم معادل فوت یک نفر در هر 40 ثانیه بوده است. بیش از 170 هزار نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. آمریکا طی روزهای اخیر روزانه با ابتلای بیش از 100 هزار نفر به این ویروس مرگبار روبرو بوده است.

تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های آمریکا نیز روز سه شنبه از مرز 87 هزار نفر گذشته است. این در حالی است که 30 ایالت از 50 ایالت آمریکا از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا طی ماه جاری خبر می دهند.

بیشترین رکورد تلفات روزانه کرونا در آمریکا مربوط به 14 آوریل با 3384 فوتی است.

از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 260 هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست داده و 12.6 میلیون نفر نیز مبتلا شده اند.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا وعده داده است که مقابله با شیوع ویروس کرونا را مهمترین اولویت کاری خود پس از رسیدن به قدرت قرار دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا ترجیح داده است فعلا درباره این مساله سکوت کند. او روز سه شنبه با حضور یک دقیقه ای در اتاق کنفرانس کاخ سفید تنها درباره وضعیت بازار سهام صحبت کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تلفات روزانه کرونا در آمریکا شهروندان آمریکایی تعداد بیماران کرونایی صراط کرونا در آمریکا ویروس کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود ۱۰۰ تن رسید

پس از بارش شدید باران و وقوع سیل در مناطق شمال غربی و جنوب غربی پاکستان، نزدیک به ۱۰۰ نفر در حوادث ناشی از این سیل در یک هفته گذشته، کشته و ده ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به گفته سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA)، باران های شدید باعث جاری شدن سیل در ایالت های «خیبر پختونخوا»، «بلوچستان»، «پنجاب» و «جامو و کشمیر» تحت مدیریت پاکستان شده است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان، تاکنون ۹۸ نفر در این مناطق بر اثر ریزش سازه ها کشته و ۸۹ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

در همین حال، حدود ۳۲۶۱ خانه نیز آسیب دیده است که ۵۳۶ خانه به طور کامل تخریب شده است.

سیل شدید و رانش زمین همچنین به جاده ها و پل ها در مناطقی از خیبر پختونخوا و بلوچستان خسارت وارد کرده است.

سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در بیانیه جداگانه ای هشدار داد که بارندگی های جاری تا ۲۲ آوریل (دو روز دیگر) با احتمال وقوع سیل در مناطق بلوچستان و خیبر پختونخوا ادامه خواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید: بارش‌های پیش‌بینی‌شده ممکن است موجب وقوع سیلاب‌های ناگهانی شود.

این سازمان همچنین بارش شدید باران را از ۲۵ تا ۲۹ آوریل پیش بینی کرده و از مردم خواسته تا از زیرساخت های ضعیف دوری کنند و از رانندگی یا پیاده روی در آبراه ها نیز خودداری نمایند.

«رفای علم»، یک کارشناس محیط زیست پاکستانی در این باره گفت چنین بارندگی شدید ماه آوریل غیرعادی و بی‌سابقه است.

وی گفت: دو سال پیش پاکستان شاهد موج گرما در ماه های مارس و آوریل بود و اکنون شاهد بارندگی هستیم و همه اینها به دلیل تغییرات اقلیمی است که در سال ۲۰۲۲ باعث سیل شدید شده بود.

در سال ۲۰۲۲، بارندگی شدید و سیلاب در پاکستان جان ۱۷۳۹ نفر را گرفت. این سیل همچنین ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

سیل مرگبار در افغانستان

در همین حال، وزارت مدیریت بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد که بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در چندین نقطه این کشور طی هفته گذشته دست کم ۷۰ تن کشته و ۵۶ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌ها، سیل ویرانگر همچنین به ۲۶۲۷ خانه خسارت جزئی و کامل وارد کرد و بیش از ۶۰۰ راس دام نیز تلف شدند.

به گزارش آناتولی، سازمان هواشناسی این کشور پیش‌بینی کرد که بارش‌های جاری تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

عوامل زیادی در سیل نقش دارند اما گرمتر شدن هوا به دلیل تغییر اقلیم که ناشی از سوخت‌های فسیلی است، بارندگی شدید را خیلی محتمل‌تر کرده است.

جهان از زمان ثبت رکوردها ۱.۱ درجه سانتیگراد گرمتر شده است و این روند ادامه خواهد یافت مگر آنکه تصاعد گازهای گلخانه‌ای به شدت کاهش یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت فرودگاه و خیابان های دبی به رودخانه تبدیل شد! (+فیلم)

دیگر خبرها

  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ
  • تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود ۱۰۰ تن رسید
  • رایزنی‌ها با آمریکایی‌ها نه حتی روزانه بلکه ساعتی شده
  • قربان‌اوغلی سفیر پیشین ایران: رایزنی‌ها با آمریکایی‌ها نه حتی روزانه بلکه ساعتی شده
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود