Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر اعلام مرکز پژوهشی ملی همه‌گیرشناسی و میکروب‌شناسی Gamaleyaروسیه، نتیجه‌های مثبت به دست‌ آمده در طی دومین تجزیه و تحلیل موقت مرحله سوم کارآزمایی‌های بالینی دوسوکور، تصادفی و دارونما-کنترل که شامل ۴۰ هزار شرکت‌کننده بود، یکبار دیگر کارایی بالای واکسن Sputnik Vرا تایید کرد.

این واکسن نخستین واکسن ثبت‌ شده ویروس کرونا که بر اساس بستر وکتورهای آدنوویروس انسانی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزیابی کارایی واکسن در بین شرکت‌کنندگان در ۲۸ روز پس از دریافت دوز یکم (۷ روز پس از دریافت دوز دوم) واکسن یا دارونما انجام شد و تجزیه و تحلیل‌ها کارایی ۹۱.۴درصدی را  برای واکسن  Sputnik Vنشان داد.

بر اساس پروتکل مرحله سوم کارآزمایی‌های بالینی واکسن Sputnik V، کارایی موقت آن با رسیدن به ۲۰، ۳۹ و ۷۸ مورد عفونت ویروس جدید کرونا در بین شرکت‌کنندگان هم در گروه دارونما و هم گروهی که واکسن دریافت کردند، محاسبه شد.

نسبت گروه دارونما به گروه واکسینه‌شده ۱ به ۳ است.

وجه تمایز واکسن روسیه نسبت به سایر واکسن‌ها، استفاده از دو وکتور مختلف بر اساس آدنوویروس انسانی است که یک پاسخ ایمنی درازمدت و قوی‌تر در مقایسه با واکسن‌هایی که از یک وکتور یا همان وکتور برای دو دور استفاده می‌کنند، ایجاد می‌کند.

بنابراین، داده‌های ابتدایی مربوط به داوطلبان در ۴۲ روز پس از دریافت دوز یکم (برابر با ۲۱ روز پس از دوز دوم)، هنگامی که آنها یک پاسخ ایمنی پایدار را ایجاد کرده‌اند، نرخ کارایی واکسن را بالای ۹۵ درصد نشان می‌دهد.

تجزیه و تحلیل بعدی با رسیدن به سوم نقطه بررسی ۷۸ مورد تاییدشده ویروس کرونا و آخرین تجزیه و تحلیل در پایان مرحله سوم کارآزمایی‌های بالینی خواهد بود‌.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا میکروب شناسی واکسن کرونا کارایی واکسن تجزیه و تحلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوساینتیست، یک اصلاح در طراحی توربین‌ها با الهام از بال‌های کرکس آند می‌تواند انرژی تولیدشده توسط توربین‌های بادی را افزایش دهد.

تاکنون ویژگی‌های بال پرندگان که معمولا در بال‌های هواپیما استفاده می‌شوند، روی پره‌های توربین غول‌پیکر مورد استفاده در تولید برق، آزمایش نشده بودند.

خشایار رهنمای بهمبری در این‌باره گفت: جمع‌آوری داده‌های تجربی روی توربین‌های بادی مجهز به بال به‌دلیل اندازه آنها بسیار دشوار است. گروه تحقیقاتی بهمبری بال‌هایی را با الهام از سنگین‌ترین پرنده جهان، طراحی کردند. این پرنده می‌تواند مسافت‌های بسیار زیادی را با وجود وزنی بالغ بر ۱۵ کیلوگرم طی کند.

بیشتر بخوانید:

کشف سیارکی جالب که بچه ماه است!

یک شبیه‌سازی رایانه‌ای از جریان هوا از طریق یک توربین نشان داد که این بال‌ها به‌طور متوسط ۱۰درصد نیروی کشش را کاهش و بازده را افزایش می‌دهند. به گفته بهمبری،‌ این بال‌ها باعث می وشند توربین‌ها با به حداقل رساندن مقاومت، انرژی بیشتری جذب کنند.

یکی از محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به نام پیتر ماژوسکی نیز معتقد است یافته‌های این محقق ایرانی از لحاظ مهندسی و آیرودینامیکی منطقی است، اما مقاوم‌سازی توربین ها ممکن است چندان عملی نباشد هرچند برای توربین های جدید افزودن این مدل بال‌ها باعث بهبود عملکرد می شود.

کد خبر 846736 برچسب‌ها آب برق تکنولوژی (فناوری) انرژی نو

دیگر خبرها

  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا