Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گزارش جدید سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که محاصره نواز غزه ازسوی نظامیان صهیونیست موجب شده بیش از یک میلیون فلسطینی در بیش از ۱۰ سال گذشته زیر خط فقر زندگی کنند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره» این سند روز چهارشنبه در نشست  کنفراتس تجارت و توسعه سازمان ملل ( UNCTAD) منتشر شد و رویدادها و اطلاعات خلال سال‌های۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸  را شامل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمود الخفیف» هماهنگ کننده کمک به مردم فلسطین در این سازمان  زیرمجموعه سازمان ملل گفت: «در صورت ادامه این محاصره، اوضاع وخیم‌تر خواهد شد.»

وی گفت: «این محاصره ناعادلانه که در آن دو میلیون فلسطینی در داخل غزه نگهداری می‌شوند باید فوراً برچیده شود. به آنها باید اجازه داده شود که آزادانه حرکت کنند، تجارت کنند، با دنیای خارج تجارت داشته و با خانواده‌های خود خارج از نوار غزه ارتباط برقرار کنند.»

بر اساس این گزارش، از ژوئن ۲۰۰۷، مردم غزه در محاصره  زمینی، هوایی و دریایی از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند. در حالی که تجارت و صادرات خارجی متوقف شده، ورود کالا حداقل رسیده است. در همین حال، دسترسی مردم به آب سالم بسیار محدود است و آنها فاقد منبع برق منظم یا حتی سیستم فاضلاب مناسب هستند.

«ریچارد کوزول رایت» مدیر بخش جهانی سازی و راهبردی سازمان ملل گفت، واقعاً تکان دهنده است که در قرن ۲۱، دو میلیون نفر را در چنین شرایطی رها کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل،  تاکنون دستکم ۳۷۹۳  فلسطینی کشته ، ۱۸۰۰۰ نفر مجروح و بیش از نیمی از جمعیت غزه آواره شده اند. همچنین  بیش از ۱۵۰۰ شرکت تجاری و صنعتی همراه با حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و زیرساخت‌های عمومی از جمله انرژی، آب، بهداشت، امکانات بهداشتی و آموزشی و ساختمانهای دولتی در غزه آسیب دیدند.

 مقامات بهداشتی در غزه نسبت به یک فاجعه قریب الوقوع با توجه وخامت اوضاع به دلیل کرونا، و تداوم ممانعت صهیونیست‌ها  از دسترسی کمک‌های بشردوستانه و همچنین ورود تجهیزات پزشکی هشدار دادند. اینک بیمارستان‌ها و کارکنان مراقبت های بهداشتی در غزه به لباس محافظ ، هواکش و تخت خواب مناسب نیاز دارند.

در این گزارش سازمان ملل خاتمه محاصره  ۱۳ ساله غزه در چارچوب قطعنامه ۱۸۶۰ شورای امنیت سازمان ملل (صادره در ژانویه ۲۰۰۹ ) و فعالیت اقتصادی غزه با بقیه کشورهای جهان و بازسازی تمام زیر ساخت‌های اساسی آن  خواسته شده است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل غزه خط فقر نظامیان صهیونیست سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت خودرهای پلیس دوربین‌دار در شهر تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخوردها به صورت جدی انجام شده است و کارهای جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی افزود: به زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این ترددها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران
  • گشت خودرهای پلیس دوربین‌دار در شهر تهران
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • ۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است