Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت حمایت از حیوانات اظهار کرد: قانون حمایت از حیوانات هنوز در مجلس بلاتکلیف است، نیاز داریم تا این قانون تصویب شود تا یک قانون جامع درباره حیات وحش و نظارت بر آن داشته باشیم، اگر اینگونه باشد کسی جرات حق و تصرف به محیط زیست را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: باید هرگونه تصرف و دخالت در محیط زیست مخصوصا حیات وحش ممنوع شود، حیوانات زیادی در حیات وحش وجود دارند که نسلشان در حال انقراض است یا تعداد کمی از آن ها در زیستگاه های طبیعی زیست می کنند بنابراین باید در حفظ این گونه ها تلاش شود.

این کارشناس محیط زیست  با اشاره به ایجاد امنیت در مناطقی که گونه های با ارزش حیات وحش زندگی می کنند، گفت: محیط زیست نباید اجازه عملیات عمرانی و سازه ای و هیچ کونه دخل و تصرف را در این مناطق دهد زیرا خطری جدی برای حیات وحش خواهد بود.

محبوب فر با اشاره به اینکه زیستگاه های طبیعی حیات وحش باید مشخص شوند، افزود: نصب تابلو هشدار همچون محل عبور حیوان از الزاماتی است که محیط زیست باید آن را در دستور کار خود قرار دهد، همچنین باید این مسئله به جوامع محلی آموزش داده شود.

او تصریح کرد: همچنین نیاز است تا حصار امنیتی در کنار جاده برای حیواناتی چون یوزهای ایرانی احداث شود، تا از ورود آن ها به جاده جلوگیری شود و مکان هایی چون آبشخور برای نوشیدن آب برای آنان ایجاد شود تا در فصول مختلف برای خوردن آب و غذا به سمت جاده نیایند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات محیط زیست درباره فروش حیوانات پارک پردیسان مخالفتی با انتقال باران نداریم، اما شرایط مهیا نیست

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یوزهای ایرانی حیات وحش گونه های در خطر انقراض زیستگاه های حیات وحش محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری

 

فراهانی رئیس اداره حفظ و احیا تالاب اداره کل حفاظت محیط زیست استان به خبرگزاری صداوسیما گفت پهنه ۱۲ هزار هکتاری تالاب میقان بعد از بارندگی‌های فصل بهار نسبت به سال‌های گذشته پرآب‌تر شده و هم جواری آب دشت و آسمان در این تالاب جاذبه‌ای چشم نواز ایجاد کرده است.

فراهانی گفت تالاب میقان که در ۱۰ کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده کارکرد‌های متنوعی در زیست بوم منطقه داشته و در کیفیت هوای مرکز استان، زیستگاه حیات وحش گردشگری و فرصت‌های مطالعات علمی اثرگذار است.

جودکی فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت تالاب میقان زیستگاه حیات وحش بومی و مهاجر بخصوص پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر فلامینگو، غاز، مرغابی، درنای خاکستری، چوب پا، نوک خنجری و آبچلیک است و در فصول مهاجرت تا ۲۰ هزار قطعه پرنده در این تالاب زندگی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!
  • ماجرای دیده شدن دسته گرگ ها در تهرانپارس چیست؟ + ویدئو | واکنش رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته