Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، واشنگتن پست بامداد پنجشنبه گزارش داد که شمار گرسنگان در آمریکا رو به افزایش است و هم اکنون ۲۶ میلیون نفر در کشور توانایی کافی برای تامین مایحتاج و خورد و خوراک خود را ندارند.

براساس تحقیقات انجام شده واشنگتن پست از داده های فدرال، مشکل افزایش شمار گرسنگان آمریکا به دلیل رکود اقتصادی ایجاد شده و وضعیت زندگی را برای میلیون ها آمریکایی سخت تر کرده و با پایان یافتن برنامه های حمایت مالی دولت از آسیب دیدگان و بیکاران در پایان سال شرایط وخیم تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بر این باورند که از سال ۱۹۹۸ تا کنون در ایالات متحده، گرسنگی و شمار گرسنگان امروز از هر زمان دیگر بیشتر است.

طبق داده های اداره سرشماری که در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر (آبان ماه) جمع آوری شده است، از هر ۸ آمریکایی یک نفر اعلام کرده است که در هفته گذشته گاهی اوقات یا اغلب غذای کافی برای خوردن نداشته است.

به نوشته واشنگتن پست، نتایج سرشماری نشان می دهد که تقریباً ۲۶ میلیون بزرگسال آمریکایی هم اکنون در جمع گرسنگان قرار دارند که شمار آنان چندین برابر بیشتر از افراد مبتلا شده به ویروس کرونا در کشور است.

همچنین براساس مطالعه جدید دانشگاه شیکاگو، نرخ فقر در آمریکا دو درصد افزایش یافته و حدود هفت میلیون نفر در این کشور به زیر خطر فقر رسیده اند.

بسته های حمایت مالی دریافتی شهروندان بیکار آمریکایی که از ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار در هفته دریافت می کردند، قطع شده و بالارفتن نرخ فقر در آمریکا با پایان یافتن بسته های حمایتی در ارتباط بوده است.

بروس مایر استاد دانشگاه شیکاکو به ان بی سی گفت: نرخ فقر در ابتدای دوران کرونا کاهش یافت زیرا اوایل کمک های زیادی به افراد آسیب دیده در جامعه صورت می گرفت. اما هم اکنون پس اندازهای مردم رو به اتمام است، آنان حتی رو به قرض گرفتن از خانواده و دوستان آورده اند.

مایر افزود: این واقعیت که درآمد مردم هنوز کمتر از آنچه قبل از همه گیری بوده، یک مشکل بزرگ است.

به گفته مایر، با پایان یافتن بسته حمایت مالی (FPUC) نرخ فقر از ۹.۳ به ۱۰.۳ درصد افزایش یافت.

نرخ فقر در آمریکا در حالی افزایش یافته که قرار است تا ماه دیگر بسته های مانده کمک های اضطراری به مردم آسیب دیده در دوران کرونا به پایان برسد و انتظار می رود که این اقدام شوک دیگری به نرخ فقر وارد کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیکاری واشنگتن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیکاری واشنگتن ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا بیکاری واشنگتن ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور واشنگتن پست نرخ فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم

 گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آنها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

به نقل از خبرگزاری سما، این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد که تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود. وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین