Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم،اتاق افسران ارتش یمن در تازه ترین گزارش روزانه خود از ۷۲ بار نقض توافق آتش بس الحدیده و حمله به مناطق مسکونی یمن توسط ائتلاف متجاوز عبری-عربی-غربی خبر داده است.

جنگنده های سعودی-اماراتی با شلیک 15 راکت شهرستان مدغل در استان مارب را هدف قرار دادند.

تاکنون خبری درباره تعداد شهدا و مجروح شدگان این حمله هوایی منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر دیگر اینکه اتاق افسران ارتش یمن در تازه ترین گزارش 24 ساعت اخیر خود از نقض دوباره توافق نامه بین المللی آتش بس الحدیده یمن توسط دشمن سعودی خبر داد.

طبق گزارش این اتاق، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در خلال شبانه روز گذشته 74 بار توافق نامه را نقض کرده است.

عربستان سعودی با به پرواز درآوردن یک جنگنده در آسمان منطقه حیس و 10 پهپاد جاسوسی در آسمان مناطق الدریهمی،الجاح و خیابان الخمسین توافقنامه بین المللی الحدیده را زیرپا گذاشته است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: الحدیده پهپاد امارات آتش بس سعودی عربستان سعودی جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جنگنده روس قربانی حمله روسیه به اوکراین است

بریف بی-۲۰۰ توسط شرکت هواپیماسازی بریف طراحی شده است، اما توسط ایرکوت (سازنده خانواده سوخوی سو-۳۰) ساخته می‌شود. این هواپیما برای عملیات در مناطق ساحلی دور افتاده که فاقد تسهیلات زمینی کافی هستند، توسعه یافته است.

 در حالی که بریف بی-۲۰۰ در روسیه پس از فروپاشی شوروی توسعه و تولید شده است، اما از بریف ای-۴۰ آلباتروس (Beriev A-۴۰ Albatros) شوروی گرفته شده است. ای-۴۰ در دهه ۱۹۸۰ توسط اتحاد جماهیر شوروی برای مبارزه با زیردریایی‌ها ساخته شد. این پروژه با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی متوقف شد، با این حال یک نمونه اولیه و یک نمونه نیمه کاره دیگر باقی مانده است.

بی-۲۰۰ جانشین ای-۴۰ در نظر گرفته می‌شود و از موفقیت بازار داخلی و بین‌المللی بیشتری نسبت به نمونه‌های نظامی پیش از خود برخوردار بوده است. در دوران اتحاد جماهیر شوروی، بخش عمده‌ای از صنعت هوایی در اوکراین قرار داشت. پس از فروپاشی، اوکراین تا سال ۲۰۱۴ به تامین قطعات مورد نیاز صنعت هوایی روسیه ادامه داد. بی-۲۰۰ با موتور پراگرس دی-۴۳۶ ساخت اوکراین مجهز شده بود.

طبق گفته ایرکوت، این هواپیما در دهه ۲۰۰۰ در امداد رسانی به سایر کشور‌ها از جمله ایتالیا، پرتغال و اندونزی، برای اطفای حریق مورد استفاده قرار گرفت.

بی-۲۰۰ یک هواپیمای آبی-خاکی با کاربرد چندگانه است که به راحتی برای انواع ماموریت‌ها از جمله اطفای حریق، جستجو و نجات، گشت دریایی، حمل و نقل بار و مسافر ساخته شده است. این هواپیمای آبی-خاکی که برای عملیات ساحلی و آب‌های آزاد طراحی شده است، آیرودینامیک بهینه‌سازی شده اش باعث می‌شود ویژگی‌های پروازی بی-۲۰۰ مشابه هواپیما‌های متعارف باشد.

بی-۲۰۰ در تعداد کم (حدود ۲۰ فروند) تولید و به تعداد محدودی به آذربایجان و الجزایر فروخته شده است. در حالی که ایرکوت در دهه ۲۰۰۰ مدعی شد که کشور‌های زیادی به خرید این هواپیما علاقه نشان داده اند، اما تعداد کمی از آن صادر شده است. رویداد‌های پس از سال ۲۰۲۲ احتمالاً هر گونه فروش و تحویل باقی مانده بی-۲۰۰ را متوقف کرده است.

در سال ۲۰۱۹ صحبت‌هایی درباره صادرات برخی از این هواپیما‌ها به هند شده بود. از جمله موارد قابل توجه این است که در سال ۲۰۱۸، شرکت آمریکایی Seaplane Global Air Services سفارش ۴ فروند بی-۲۰۰ و امکان ۶ فروند دیگر را ثبت کرده است. از سرنوشت این سفارش پس از آن اطلاعی در دست نیست.

بی-۲۰۰ قادر به تخلیه حجم زیادی آب در هر ساعت است. ظرفیت ۳،۲۰۰ گالن یا ۱۲،۰۰۰ لیتر آب را در حالت طراحی برای اطفای حریق دارد یا در حالت هواپیمای مسافربری، ظرفیت حمل تا ۷۲ مسافر را دارد.

موتور‌های این هواپیما در بالای بال‌ها قرار دارند و بال‌های شیب‌دار آن در ارتفاع بالایی بر روی بدنه نصب شده‌اند. بی-۲۰۰ در حین لغزش بر روی سطح آب با ۹۰ تا ۹۵ درصد سرعت برخاستن، آب را جذب می‌کند. این هواپیما قادر است در عرض تنها ۱۴ ثانیه، ۱۲ تن آب را وارد مخزن خود کند.

با این حال، اشغال کریمه در سال ۲۰۱۴ منجر به ممنوعیت فروش موتور‌های هواپیما از سوی اوکراین به روسیه شد. سپس بریف به دنبال جایگزین کردن موتور بود و قصد داشت پاورجت اس‌ای‌ام۱۴۶ (ساخته شده با همکاری شرکت سافران فرانسه) را نصب کند. موتور پاورجت اس‌ای‌ام۱۴۶ همچنین روی سوخوی سوپرجت نیز نصب می‌شد.

اما در سال ۲۰۲۲، روسیه حمله گسترده به اوکراین را آغاز کرد. این امر منجر به تحریم‌های فلج کننده علیه صنعت هوایی روسیه شده و دیگر امکان تهیه موتور پاورجت وجود ندارد. حتی اگر روسیه بتواند موتور داخلی برای بی-۲۰۰ (موتور جت پی‌دی-۸) پیدا کند، این هواپیما همچنان تحت تحریم‌های بین‌المللی خواهد بود.

منبع: روزیاتو

tags # روسیه سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار شهید و ۷۵ هزار مجروح
  • این جنگنده روس قربانی حمله روسیه به اوکراین است
  • تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه+فیلم
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به یمن
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • حمله جنگنده‌های صهیونیست به شرق لبنان
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس