Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد برآورد می‌شود محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در طول بیش از یک دهه ۱۶ میلیارد دلار و ۷۰۰ میلیون دلار برای اقتصاد این منطقه فلسطینی هزینه داشته است.

بر این اساس، نوار غزه از سال ۲۰۰۷ در محاصره اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل" (آنکتاد) UNCTAD در گزارش جدید خود اعلام کرد در ۱۱ سال متعاقب اعمال محاصره، اوضاع اقتصادی در این منطقه به طور چشمگیری به وخامت گراییده است.

براساس این گزارش، این رقم معادل با شش برابر ارزش تولید ناخالص داخلی غزه در سال ۲۰۱۸ یا ۱۰۷ درصد کل تولید ناخالص داخلی فلسطینی‌ها از جمله کرانه باختری است.

ریچارد کوزول رایت، مدیر راهبرد‌های توسعه‌ای و جهانی سازی آنکتاد در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: "این یک نتیجه گیری واقعا تکان دهنده در قرن بیست و یکم است. این که دو میلیون نفر در شرایط محاصره اقتصادی در نوار غزه به حال خود رها شوند".

این آژانس وابسته به سازمان ملل افزود نتیجه این مسئله این است که "غزه شاهد یکی از بدترین شرایط اقتصادی در جهان است".

آنکتاد در گزارش خود به مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد اقتصاد غزه بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۸ کمتر از پنج درصد رشد داشته است و در همین مدت، تولید ناخالص داخلی سرانه غزه ۲۷ درصد کاهش یافته و بیکاری ۴۹ درصد افزایش یافته است.

آنکتاد با اشاره به "فروپاشی تقریبی اقتصاد منطقه‌ای غزه و انزوایش" بر "نیاز فوری به پایان دادن به محاصره غزه تا این که مردمش بتوانند آزادانه با سایر نقاط اراضی اشغالی فلسطین و جهان تجارت کنند" تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محاصره نوار غزه رژیم صهیونیستی سازمان ملل سازمان ملل نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در غزه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

به گزارش قدس آنلاین، مایکل مارتین روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تصریح کرد: مسدود کردن کمک های آنروا (آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) به شمال غزه توسط اسرائیل کاملا غیرقابل قبول است.

وی یادآور شد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را «اهانت اخلاقی» خوانده است.

گوترش ساعاتی پیش طی سخنانی در امان پایتخت اردن، از کشورهایی که تصمیم به توقف کمک‌های مالی به «آنروا» گرفته‌اند خواست که در این رابطه تجدید نظر کنند. وی تاکید کرد که این آژانس راهی برای تامین نیازهای زندگی غیرنظامیان در غزه است.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی به بهانه مشارکت شماری از کارکنان آنروا در عملیات «طوفان الاقصی»، اجازه فعالیت این نهاد بین‌المللی در غزه را محدود کرده است.

ایالات متحده و شماری از کشورهای اروپایی نیز در پی این اتهام اثبات نشده، کمک‌های مالی خود را به این نهاد بین‌المللی قطع کردند.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

چندی پیش سازمان امدادرسانی آکسفام اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بطور عامدانه و سیستماتیک از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری می‌کند.

این نهاد بین‌المللی با اعلام اینکه حدود یک میلیون و هفتصد هزار فلسطینی معادل ۷۵ درصد جمعیت غزه در خطر قحطی هستند، تصریح کرد که شرایط این باریکه «فراتر از فاجعه است.»

برخی کشورهای عربی و غربی در طول هفته‌های اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه به ویژه در شمال این منطقه ریخته‌اند که جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست.

فلسطینی‌ها و حامیان آنها نیز ارسال این کمک‌های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تاکید می‌کنند.

تاکنون تلاش های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه که از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شده است، به علت حمایت همه جانبه آمریکا و استفاده این کشور از امتیاز وتو، ناکام مانده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: قحطی و سوءتغذیه در غزه بی‌داد می‌کند
  • گزارش سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
  • شهادت ۸ فلسطینی دیگر در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • ایرلند: استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در غزه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است
  • کشتار جدید در نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ ادامه محاصره بیمارستان‌ها از سوی اشغالگران
  • بازداشت بی‌دلیل ۵۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا
  • قطع کمک‌های مالی به اونروا مشارکت در کشتار کودکان فلسطینی است
  • گوترش: مصمم هستیم به کار آنروا ادامه دهیم/ مجازات گروهی ساکنان غزه قابل توجیه نیست
  • محروم کردن اونروا از کمک‌های مالی مشارکت در کشتار کودکان فلسطینی است
  • طوفان الاقصی / ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت علیه زنان فلسطینی