Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، اسماعیل گرامی‌مقدم فعالیت های حزب اعتماد ملی برای انتخاب و معرفی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

متن این گفت وگوی کوتاه را بخوانید:

آقای گرامی‌مقدم در حال حاضر برخی احزاب اصلاح‌طلب در حال تعیین مصداق برای کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ هستند. از حزب اعتماد ملی هم خبرهایی می‌رسد که برخی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اعلام حضور کرده‌اند؛ شما در حزب به این موارد رسیدگی‌ کرده‌اید؟

این را باید بگویم که حزب اعتماد ملی در انتخابات نامزد خواهد داشت و احتمالا نامزد حزبی هم معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا در ۲ نهاد حزبی - یکی کمیته تعامل و دیگری دفتر سیاسی - بر حسب وظایف هرکدام از این دو، بحث‌ها در حال طرح و بررسی است. در کمیته تعامل بحث تعامل با احزاب مختلف، جمعیت‌ها و ائتلاف مطرح است و کنار آن بحث نحوه تعامل با نامزد احتمالی برای انتخابات نیز دنبال می‌شود. به‌علاوه کمیته تعامل تدوین منشور انتخاباتی حزب را نیز در دستورکار خود دارد. در دفتر سیاسی هم به همین شکل در مورد تدوین یک میثاقنامه کار می‌شود. التبه در دفتر سیاسی بر اساس وظیفه‌ای که دارد، وارد تعیین مصادیق برای کاندیدای حزبی در انتخابات ۱۴۰۰ شده‌ایم. چند نفری از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ داوطلب شده‌اند و این درخواست آنان از سوی کمیته تعامل و دفتر سیاسی در حال بررسی است. حزب اعتماد ملی همچنین معیارهایی را درباره نامزدهای انتخابات رییس‌جمهوری مطرح کرده که پیش از این نیز درباره آن بحث شده و بر اساس آن داوطلبان را ارزیابی خواهیم کرد.

روند انتخاب گزینه نهایی حزب اعتماد ملی به چه شکل خواهد بود؟‌ آیا شما در این باره به اجماع بین اصلاح‌طلبان هم فکر می‌کنید و اینکه آیا تلاش می‌کنید که درنهایت یک کاندیدا از جبهه اصلاحات برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی شود؟

هر تصمیمی که در دفتر سیاسی حزب گرفته شود، به ‌هر حال نتیجه آن به شورای مرکزی می‌رود و نهایتا این شورای مرکزی است که درباره نامزد نهایی که احتمالا حزبی خواهد بود، تصمیم می‌گیرد. البته با عنایت به اینکه در دفتر سیاسی و حزب و کمیته تعامل به بحث اجماع روی یک نامزد واحد هم توجهی ویژه می‌شود. موضوع اجماع‌سازی در اصلاح‌طلبان از خطوط قرمزی است که همواره مورد توجه ما بوده و این مساله در حزب اعتماد ملی رعایت می‌شود. حزب اعتماد ملی نهایتا به‌ صورت جبهه‌ای در انتخابات عمل می‌کند. اگر چه از نامزد حزبی خودمان دفاع و حمایت می‌کنیم اما در نهایت بر این باوریم که در جبهه اصلاحات باید وحدت‌نظر درباره یک نامزد شکل گیرد و درنهایت یک نامزد به عنوان گزینه نهایی جبهه اصلاحات به عموم مردم معرفی شود. روند رسیدن به گزینه نهایی هم البته مکانیزم‌هایی دارد که یکی از این مکانیزم‌ها استفاده از نظرسنجی است.

خبرهای مختلفی از احزاب اصلاح‌طلب منتشر می‌شود و اسامی گوناگون هم در این باره به گوش می‌رسد. ازجمله چندی پیش «کارگزاران سازندگی» فهرستی را از کاندیداهای احتمالی منتشر کرد. همین ‌طور که زمزمه‌هایی درباره نامزدهای احتمالی «اعتماد ملی» شنیده شد. می‌توانید درباره مصادیقی که تعریف کرده‌اید یا احیانا در حال بررسی هستید، توضیح دهید؟ آیا درباره نامزدهای احتمالی با چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب هم رایزنی کرده‌اید؟

تاکنون بین ۴ تا ۶ نفر گزینه احتمالی مطرح و بررسی در مورد آنها در دستورکار حزب اعتماد ملی قرار دارد. اما فعلا نمی‌توانم اسامی این افراد را اعلام کنم. منتها باید بگویم که بحث و بررسی درباره این ۶ نفر ادامه دارد و درنهایت این کمیته مرکزی است که درباره آن تصمیم می‌گیرد. به ‌واقع هنوز به جمع‌بندی در حزب نرسیده‌ایم و وقتی شورای مرکزی تشکیل شود و نظر قطعی خود را اعلام کند، تصمیم نهایی خواهد شد و آن هنگام حتما با چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و تأثیرگذار نیز وارد رایزنی خواهیم شد. 

کد خبر 567967 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اصلاح‌ طلبان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اصلاح طلبان حزب اعتماد ملی انتخابات ۱۴۰۰ برای انتخابات دفتر سیاسی ریاست جمهوری درباره نامزد کمیته تعامل شورای مرکزی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم دستگردی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون شطرنج ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از کاندیدا‌ها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند.

دبیر فدراسیون شطرنج تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوایل تیرماه مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابایی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. کمال جوانمرد
۶. علیرضا خسروی
۷. شهریار رحمانی اصل
۸. وحیده صوابیه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حمید گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

گفتنی است؛ ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • اولین قدم در جذب مشتری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد