Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@04:32:02 GMT

تکلیف اموال زنان متاهل شاغل چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۸۹۱۴

تکلیف اموال زنان متاهل شاغل چیست؟

بر اساس قانون زنان هیچ حقی برای خرج کردن حقوقشان در منزل ندارند و حتی می‌توانند حساب بانکی خود را مخفی کنند.

به گزارش برنا؛ در قانون و شرع زنان هیچ وظیفه‌ای برای خرج کردن درآمد خود در منزل ندارند و نه تنها مالک تمام اموال و درآمدهایشان هستند، بلکه وظیفه‌ای برای تامین هزینه‌های فرزندان و خانوادشان هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زن می‌تواند با گرفتن نفقه از شوهرش، تمامی درآمدهایش را هرطور که خودش می‌خواهد مصرف کند البته مطابق با آنچه در قانون آمده پرداخت نفقه شامل خوراک، پوشاک، مسکن، تحصیل و کلیه مایحتاج زن و فرزند بر عهده مرد است یعنی حتی اگر زن شاغل باشد و درآمد بالایی هم داشته باشد شوهر موظف است که به او نفقه پرداخت کند.

گفتنی‌ست طبق قانون، زنان حق دارند اطلاعات مربوط به اموال، حساب بانکی و گردش مالی خود را از دسترس شوهر، پدر، برادر، فرزند و سایر افراد مخفی کنند.

//انتهای پیام: 2

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پدر خوراک درآمد قانون مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت:  دولت حق بیمه مادران خانه دار غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر غیر شاغل در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال را طبق ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت رایگان پرداخت می‌ کند.

عباسعلی برونسی افزود : در این قالب همچنین با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سوابق بیمه ای بیمه گذار افزوده می‌شود.

وی بیان کرد :  تمامی زنان خانه‌دار روستایی و عشایری مشمول می توانند ثبت نام کنند و از مزایای بیمه اجتماعی (بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی، نقل و انتقال سوابق) به صورت رایگان بهره مند شوند.

برونسی افزود: متقاضیان در اسرع وقت باید از طریق موسسات کارگزاری صندوق در سراسر خراسان رضوی و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که در خراسان رضوی می توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند رقمی بیش از ۸۰۰ هزار نفر است ولی هم‌اکنون ۲۴۹ هزار نفر در این استان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند.

 
 

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • ۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه زنان روستایی وعشایر
  • تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر رایگان بیمه می‌شوند
  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است
  • مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر رایگان بیمه می‌شوند