Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@11:05:03 GMT

سفر قریب الوقوع سرپرست پنتاگون به خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۰۷۸

سفر قریب الوقوع سرپرست پنتاگون به خاورمیانه

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه با انتشار یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که «کریستوفر میلر» سرپرست این وزارتخانه طی هفته جاری برای دیدار با فرماندهان ارتش آمریکا و شرکای این کشور در منطقه خاورمیانه و گفتگو پیرامون طیفی از موضوعات همچون مقابله با «فعالیت‌های بدخواهانه» در این منطقه به خاورمیانه سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که این نخستین سفر بین المللی کریستوفر میلر در مقام سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده است.

در این اطلاعیه رسمی همچنین آمده است: «سرپرست میلر قرار است با فرماندهان ایالات متحده و رهبران کشور میزبان دیدار و با آن‌ها پیرامون منافع و اولویت‌های امنیتی در حوزه مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز و مبارزه با فعالیت‌های بدخواهانه‌ای که حاکمیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، گفتگو کند».

البته در این اطلاعیه به معنای دقیق «فعالیت‌های بدخواهانه» اشاره‌ای نشد؛ اما با توجه به لفاظی‌های اخیر مقامات ایالات متحده، مقصود این اطلاعیه به گمان بسیار فعالیت‌های ایران در منطقه بوده است.

گفتنی است که همزمان با آغاز روند انتقال قدرت و اختیارات ریاست جمهوری ایالات متحده به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، دولت «دونالد ترامپ» بر شدت و وسعت دامنه اقدامات خود در حوزه سیاست خارجی افزوده است.

در این میان، گمانه زنی برخی رسانه‌ها حاکی از آن است که ترامپ احتمالاً بر پیشبرد سیاست‌های سختگیرانه خود علیه کشور‌هایی که به باور واشنگتن دشمن ایالات متحده هستند- از جمله ایران و چین- پافشاری می‌کند. در این میان، پایگاه خبری آکسیوس نیز در گزارشی ادعا کرد که که به ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده شده برای هرگونه حمله نظامی احتمالی ایالات متحده به ایران در روز‌های مانده به خروج ترامپ از کاخ سفید آمادگی داشته باشد. البته پایگاه خبری آکسیوس تأکید کرد که مبنای این گزارش عبور از دوره‌ای بسیار «حساس» پیش از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در ایالات متحده است و نه اطلاعات دقیق امنیتی.

منبع: فردا

کلیدواژه: سرپرست پنتاگون خاورمیانه کریستوفر میلر ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • کناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟