Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@18:11:41 GMT

درخواست قصاص برای برادر زن

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۰۹۶

درخواست قصاص برای برادر زن

رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۱۲ مرداد سال گذشته با اعلام خبر قتل زنی جوان به مأموران کلانتری ۲۲ مهرشهر کرج آغاز شد و مأموران بلافاصله به محل جنایت رفتند. آن‌ها با جسد خونین زن ۳۲ ساله‌ای در خانه روبه‌رو شدند و کنار جسد چند چاقو پیدا کردند.

به دستور بازپرس کشیک قتل جسد سارا به پزشکی قانونی منتقل شد و گزارش‌ها نشان داد که این زن با ۲۵ ضربه چاقو به ناحیه گردن و قلب و سینه جان باخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برادر ۲۰ ساله مقتول به نام میثم که با پلیس تماس گرفته بود ضمن اعتراف به قتل خواهرش در بازجویی‌ها گفت: حدود یک سالی بود که خواهرم از شوهرش قهر کرده و به خانه پدری برگشته بود، اما از مدتی قبل به رفتار‌های او مشکوک شده بودم. به همین خاطر مخفیانه نرم افزاری روی تلفنش نصب کردم و متوجه شدم روابط نامناسبی دارد.

روز حادثه اعضای خانواده‌مان برای تفریح به باغی رفتند، اما خواهرم همراهشان نرفت. صبح با هم صبحانه خوردیم، اما ساعتی بعد متوجه پیام‌هایی از یک مرد ناشناس شدم و دیدم خواهرم برای عصر با او قرار گذاشت به خاطر همین من بشدت عصبانی شدم.

حدود ساعت ۲ بعدازظهر بود که به او گفتم حق ندارد از خانه بیرون برود، اما توجهی نکرد من هم از کشوی آشپزخانه یک چاقو برداشتم و به جانش افتادم، بعد لباس هایم را که خونی شده بود عوض کردم و در تماس با پلیس خودم را معرفی کردم.

به دنبال اعتراف میثم به قتلی که مرتکب شده بود با صدور کیفرخواست از سوی دادستانی کرج به اتهام قتل عمد روانه ندامتگاه مرکزی کرج شد.   در دادگاه چه گذشت؟
سرانجام صبح سه‌شنبه پرونده این جنایت در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز روی میز قاضی قیومی رئیس دادگاه قرار گرفت، اما برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاطر کرونا این جلسه به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد و متهم از زندان به دادگاه منتقل نشده بود.

در آغاز جلسه دادگاه نماینده دادستان که در جلسه دادگاه حضور داشت متن کیفرخواست را خواند سپس پدر و مادر مقتول در جایگاه ایستادند و رضایت خود را نسبت به پسرشان مطرح کردند، اما همسر مقتول که به عنوان قیم دو دختر کوچک وی در دادگاه حاضر شده بود برای برادرزنش درخواست قصاص کرد.

آنگاه متهم که تصویر او از طریق ویدیو پخش می‌شد از زندان در مقابل تفهیم اتهام قاضی قیومی گفت: من اتهام قتل خواهرم را قبول دارم.

وی در تشریح ماجرا گفت: خواهرم از شوهرش قهر کرده بود و در خانه ما زندگی می‌کرد. من برای خواهرم یک خط تلفن همراه خریدم و برنامه تلگرام را برایش نصب کردم، اما کاری کردم تا بتوانم پیام‌هایش را ببینم روز حادثه متوجه شدم قرار است عصر به دیدار یک مرد غریبه برود؛ عصبانی شدم و به آشپزخانه رفتم و با برداشتن چاقو آنقدر او را زدم تا کشته شد.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی قیومی از همسر مقتول خواست درباره درخواست قصاص خود قدری بیشتر تأمل کند همچنین پدر مقتول نیز اظهار داشت که دخترش قبل از قتل و زمانی که به خانه وی برگشته بود در خواست دریافت مهریه‌اش را داشته که از دادگاه خواست به این موضوع هم توجه داشته باشند. بدین ترتیب قضات با دادن فرصتی دو ماهه به طرفین از آن‌ها خواستند در صورت امکان بیشتر به درخواست‌های خود فکر کنند.

بدین ترتیب پس از پایان اظهارات طرفین ختم جلسه از سوی رئیس دادگاه اعلام شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر قصاص دادگاه قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف دادگاه کجور، زندان شهرستان نوشهر و رئیس حوزه قضایی بخش کجور، یک محکوم به قصاص نفس از توابع روستای صالحان کجور به زندگی بازگشت.

او افزود: تلاش در راستای صلح و سازش در خصوص پرونده مذکور، منجر به گذشت و اخذ رضایت از خانواده اولیای دم و رهایی فرد محکوم به قصاص شد.

پوریانی گفت: با گذشت خانواده اولیای دم، چهره زیبای عفو و گذشت در استان مازندران به نمایش درآمد و این محکوم از قصاص نفس با رهایی از قصاص به آغوش خانواده بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • متهم به قتل در دادگاه: پشیمان نیستم
  • صحنه روبه‌رو شدن یک مرد با همسر خیانتکارش و مرد غریبه | ۱۰ بار دیگر هم زنده شود باز او را می‌کشم
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات عروس فراری که پدرشوهرش را کتک زد
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت
  • درخواست «مهریه» یک ماه بعد از ازدواج