Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:33:38 GMT

داروی دیابت در درمان نارسایی قلبی موثر است

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۴۱۸

داروی دیابت در درمان نارسایی قلبی موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، در سطح جهان حدود ۲۳ میلیون نفر مبتلا به نارسایی قلبی هستند. نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب نتواند خون را به طور مؤثر به سایر قسمت‌های بدن پمپاژ کند که موجب بروز علائمی مانند تنگی نفس، دشواری تنفس، ضعف و خستگی و افزایش وزن و تورم در پاها، مچ پا یا معده می‌شود.

به دلیل تجمع مایعات در ریه‌ها، کبد و اندام تحتانی، ممکن است پیشرفت کرده و به نارسایی احتقانی قلب تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلایل اساسی نارسایی قلبی شامل بیماری عروق کرونر، فشار خون بالا، چاقی، بیماری دریچه قلب و دیابت است.

گزینه‌های درمانی برای نارسایی قلبی شامل مصرف داروهای تجویز شده، کاهش میزان سدیم در رژیم غذایی، مصرف مقدار کمتر مایعات و ایجاد هرگونه تغییرات ضروری در سبک زندگی مانند رسیدن به وزن متعادل، ترک سیگار و رژیم غذایی سالم برای قلب است.

محققان دانشکده پزشکی آیسان نیویورک در این مطالعه ۸۴ شرکت کننده در رده سنی ۱۸ تا ۸۵ سال را به دو گروه تقسیم کردند: یک گروه روزانه ۱۰ میلیگرم empagliflozin و گروه دیگر، دارونما دریافت می‌کردند.

در شروع مطالعه، تمام شرکت کنندگان تحت ام‌آرآی قلب، تست ورزش ۶ دقیقه‌ای و تست قلبی تعیین میزان اکسیژن قرار گرفتند. پرسشنامه‌ای را هم در مورد کیفیت زنگی شأن تکمیل کردند.

بعد از ۶ ماه هر دو گروه دارونما یا empagliflozin، مجدداً تست‌های مشابه را انجام دادند.

محققان دریافتند که تقریباً ۸۰ درصد از کسانی که دارو دریافت کرده بودند، بهبود قابل توجهی در وضعیت شأن نمایان شد.

آنها همچنین کاهش اندازه و ضخامت قلب و گرفتگی کمتری در قلب داشتند، که نشان می‌دهد از شدت نارسایی قلبی شأن کاسته شده است. به گفته محققان، در این گروه از شرکت کنندگان، قلب به حالت تقریباً نرمال خود بازگشته بود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 5080846

منبع: مهر

کلیدواژه: دیابت دارو نارسایی قلبی ویروس کرونا آمار کرونا پروتکل های بهداشتی دیابت دانشگاه علوم پزشکی ایران سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سزارین تغذیه سالم سعید نمکی کووید 19 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا سازمان نظام پزشکی نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

دانشمندان در سنگاپور ارتشی از سوسک‌های سایبورگ که از راه دور کنترل می‌شدند را در یک زمین بیابانی به راه انداختند تا این گروه را برای انجام ماموریت‌های جستجو و نجات در آینده آزمایش کنند.

به گزارش ایسنا، تحقیقاتی نشان می‌دهد که حدود ۲۰ سوسک سایبورگ ماداگاسکار که کوله پشتی‌های کوچک رایانه‌ای داشته‌اند را می‌توان به گونه‌ای کنترل کرد تا به عنوان یک گروه در سراسر یک تپه شنی حرکت کنند.

این سوسک‌های سایبورگ، سوسک‌های زنده‌ای هستند که دارای فناوری هستند که دانشمندان می‌توانند از آن‌ها برای کنترل آن‌ها استفاده کنند.

محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور می‌توانند دستورات را به سوسک‌ها منتقل کنند و به آن‌ها بگویند که کدام جهت بروند. این دستورات از طریق الکترود‌هایی کوله پشتی که در هر سمت اندام حسی حشرات قرار داده شده بود، به سوسک‌ها منتقل می‌شد. در حالی که دانشمندان می‌توانستند سوسک‌ها را به چپ یا راست حرکت دهند، خود سوسک‌ها نیز می‌توانستند مانند معمول راه خود بروند و موانع را دور بزنند.

محققان همچنین مواردی را ثبت کردند که در آن سوسک‌هایی که به طور تصادفی روی پشت خود غلتیده بودند، توسط دیگران مورد کمک قرار گرفتند.

در حالی که تاکنون دانشمندان به طور گسترده تبدیل حشرات به موجودات سایبورگ را انجام داده‌اند، نشان دادن رفتار گروهی چنین مواردی یک چالش بوده است.

محققان توضیح می‌دهند: این شکاف تحقیقاتی به دلیل دشواری در هماهنگی حرکات یک گروه سایبورگ تحت حضور تنوع فردی ذاتی حشرات در واکنش به کنترل ورودی است.

با پرداختن به این چالش‌ها، دانشمندان یک الگوریتم ناوبری گروهی جدید برای سوسک‌های سایبورگ ایجاد کردند. این مطالعه خاطرنشان کرد که در میان ۲۰ سوسک، یکی رهبر و بقیه پیروان بودند.

در حالی که رهبر موقعیت هدف را می‌داند، پیروان فقط موقعیت نسبی همراهان نزدیک به خود را می‌دانند. دانشمندان دریافتند که این همراهی چندین ویژگی «قابل توجه» را در حین حرکت در صحرا نشان می‌دهد. آن‌ها دریافتند که این الگوریتم جدید درهم تنیدگی بین سوسک‌ها را کاهش می‌دهد.

محققان همچنین دریافتند که فعل و انفعالات بین سوسک‌های همراه می‌تواند به یک سایبورگ به دام افتاده کمک کند تا از یک موقعیت دشوار فرار کند. دانشمندان دریافتند سوسک‌های همراه نیز می‌توانند به یکدیگر در غلبه بر واژگونی کمک کنند.

محققان امیدوارند روزی بتوان از چنین دسته‌ای از حشرات سایبورگ در ماموریت‌های جستجو و نجات پس از بلایای طبیعی استفاده کرد.

آن‌ها در این مطالعه نوشتند: این تحقیق به حوزه رباتیک گروهی کمک می‌کند و پتانسیل ادغام ارگانیسم‌های بیولوژیکی با رباتیک را برای ایجاد سیستم‌های خودمختار هوشمندتر با کاربرد‌هایی در دنیای واقعی نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • هشدار ترسناک دانشمندان در مورد استفاده از ویپ
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است