Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@11:27:26 GMT

اقدمات قهری یکجانبه نماد جنایت علیه بشریت است

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۴۶۹

اقدمات قهری یکجانبه نماد جنایت علیه بشریت است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مجید تخت‌روانچی عصر چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع "اکنون اقدامات یکجانبه پایان یابد"، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: اقدامات اجباری یکجانبه از جمله تحریم‌ها، اقتصاد، دسترسی به سیستم‌های مالی و ذخایر خارجی و حتی غذا و دارو را مختل می‌کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: با وجودی که برخی کشورهای غربی، مدعی هستند دارو، غذا و سایر اقلام بشردوستانه از تحریم های به اصطلاح ‌هوشمند معاف هستند، این تحریم‌ها بیشترین آسیب را به افراد بی‌گناه و اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخت‌روانچی با اشاره به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره آثار منفی تحریم‌ها بر حقوق بشر، ادامه داد: تحریم‌ها کودکان، بیماران، سالمندان و فقرا را هدف قرار داده و پیامدهای بشردوستانه شدیدی به دنبال دارد که می تواند به بحرانی انسانی تبدیل شود.

وی به آثار منفی تحریم در مقابله با همه‌گیری کرونا هم پرداخت و اضافه کرد: اعمال تحریم‌ها در شرایط همه‌گیری کرونا بسیار خطرناک است، چرا اگر کشوری در امان نباشد، دیگر کشورها نیز در امان نخواهند بود و آتش ویروس، گسترش می یابد و افراد زیادی را به کام مرگ می‌کشاند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با یادآوری تحریم‌های 40 ساله آمریکا بر علیه مردم ایران، افزود: ایران اکنون با گسترده‌ترین تحریم‌هایی روبرو است که تاکنون بر هیچ کشور دیگری اعمال نشده است. این تحریم‌ها به شدت مانع تلاش ما در مبارزه با همه گیری کرونا شده است.

تخت‌روانچی با بیان اینکه بر اساس اصول حقوق بشر، همه حق دارند از سطح استاندارد زندگی، بهداشت و رفاه مناسبی برخوردار باشند و تحریم‌ها این حقوق را هدف قرار داده است، ادامه داد: قابل توجه است که این ابزار غیرانسانی توسط کشورهایی اعمال می‌شود که خود را بزرگترین مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه برآن، تحریم‌ها نقض اصول آزادی تجارت و ناوبری است که تاثیر منفی بر حقوق افراد کشورهای هدف و سایر کشورها دارد. برای مثال، در حالیکه ایران منابع مالی کافی در برخی از کشورها دارد، تحریم‌های غیرانسانی، مانع استفاده آنها حتی برای تجارت بشردوستانه، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مهار کرونا و درمان بیماران شده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌ها را مجازات دسته جمعی تمامی مردم و تروریسم اقتصادی دانست و گفت: این یک جنگ واقعی است که در آن اقتصاد به سلاح تبدیل شده است. با هر معیاری، اقدامات یکجانبه از جمله تحریم‌ها، غیرانسانی، غیراخلاقی، غیرقانونی و نمادی آشکار از جنایت علیه بشریت است.

تخت روانچی از جامعه جهانی خواست تا اقدامات لازم و فوری را در رفع این اقدام‌ها به عمل آورند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا کامبوزیا پرتوی حسین دهقان دیگو آرماندو مارادونا تخت روانچی نماینده ایران سازمان ملل اقدامات یکجانبه جنایت محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا کامبوزیا پرتوی حسین دهقان دیگو آرماندو مارادونا سازمان ملل متحد تخت روانچی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو | سوناک: ایران اشتباه محاسباتی کرده است

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. نخست وزیر انگلیس در این گفت‌وگو ادعا کرد که لندن از امنیت (رژیم) اسرائیل و ثبات منطقه ای حمایت می کند.

او برای دلگرمی و تقویت روحیه طرف صهیونیستی مدعی شد: «ایران به شدت اشتباه محاسباتی کرده و به طور فزاینده ای در صحنه جهانی منزوی شده است.» سوناک ادعا کرد که گروه هفت درحال تدارک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

نخست وزیر انگلیس در همین حال تاکید کرد: تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست و تنها ناامنی را در خاورمیانه عمیق‌تر می‌کند.

او همچنین به تحولات غزه اشاره و ادعا کرد که به شدت نگران تشدید بحران انسانی در این منطقه است. سوناک اضافه کرد که لندن خواهان افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه به داخل این باریکه در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی بدون اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس فوری در غزه، مدعی شد: بسیار ناامید کننده است که حماس در آخر هفته مانع از توافقی شد که می توانست جان فلسطینی ها را نجات دهد و آزادی گروگان ها (اسرای اسرائیلی) را تضمین کند.

اما اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره اقدام تنبیهی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد/ تشکیل پرونده قضایی علیه مقامات رژیم صهیونیستی
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو | سوناک: ایران اشتباه محاسباتی کرده است
  • اصرار آلمان بر تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه ایران