Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:22:48 GMT

پلمب ۸ واحد خبازی در لرستان

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۶۴۷

پلمب ۸ واحد خبازی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از پلمب ۸ واحد خبازی در استان خبر داد.

حجت‌ بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از اول آبان تا چهارم آذرماه بازرسی از ۱۷۲۲ واحد خبازی در سطح لرستان انجام شده است.  

وی اضافه کرد: در این مدت با بازرسی‌های انجام شده، هشت واحد خبازی به دلیل تخلف پلمب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیرانوند گفت: همچنین ۹ واحد خبازی به دلیل رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی، مورد تشویق قرار گرفتند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: در این مدت نیز سهمیه آرد  ۱۷ واحد خبازی به دلیل تخلف مسدود شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بازدارندگی مناسب، آرد واحدهای نانوایی متخلف کسر خواهد شد و جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، سهمیه آرد کسر شده به واحدهای نانوایی همجوار که الزامات قانونی را رعایت می‌کنند، تخصیص خواهد یافت.

این مسئول ادامه داد: واحدهای نانوایی به صورت مستمر و نامحسوس توسط دستگاه‌های نظارتی مورد بازرسی قرار خواهند گرفت و در صورت احراز تخلفاتی نظیر عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی، کم‌فروشی و... نسبت به تنظیم پرونده تخلف و ارجاع آن به اداره تعزیرات حکومتی اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۲۵ پرونده تخلف واحدهای خبازی در سطح استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بیرانوند با بیان اینکه بازرسی‌ها به صورت مسمتر انجام می‌شود، اضافه کرد: نظارت و بازرسی بر همه نانوایی‌های استان هر روزه ادامه دارد و با اوج بیماری کرونا تشدید نظارت ها را در پیش گرفته ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آرد نانوایی نانوایی های متخلف خبازی سهمیه آرد پلمب واحد خبازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اداره تعزیرات برخورد قانونی با نانوایان متخلف را در دستور کار قرار دهند.

نقدی با اشاره به اینکه تشدید نظارت بر نانوایی‌های شفت در دستور کار نهادهای نظارتی ذیربط قرار گیرد، عنوان کرد: تخلفاتی از قبیل کم فروشی، عرضه نان بی کیفیت، احتکار، توزیع آرد خارج از شبکه، تعطیلی بدون هماهنگی با کارگروه آرد و نان و رعایت نکردن مسائل بهداشتی برخورد خواهد شد و برای واحدهای صنفی متخلف حداکثر جریمه قانونی در نظر گفته می‌شود.

فرماندار شفت با تاکید بر برخورد قاطعانه به تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در ایام تعطیل سال، گفت: رضایت مردم باید ملاک کارنانوایی‌ها باشد و هیچ عذری برای توجیه تخلف پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های کارگروه آرد و نان نظارت بر کیفیت نان در جهت رضایتمندی شهروندان است، اضافه کرد: کیفیت نان برخی از واحدهای نانوایی در حد مطلوب نیست و در این خصوص گلایه‌هایی از طرف شهروندان وجود دارد که باید نظارت‌ها در این خصوص افزایش یابد.

فرماندار شفت بر لزوم شروع به کار نانوایی‌ها طبق ساعات کاری اعلام شده، گفت: اکیپ اقدام مشترک نظارت بر واحدهای نانوایی به صورت مستمر و روزانه در شهرستان شفت انجام می‌شود.

گفتنی است، هر یک از اعضا در این جلسه به پیرامون مسائل و مباحث سهمیه‌های نانوایی‌ها، نحوه نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها، نحوه توزیع آرد سهمیه‌ای بین نانوایی‌ها، نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی و… به ارائه گزارشی پرداختند.

کد خبر 6080421

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • پلمب ۶۸ واحد صنفی در زنجان
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • ۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد