Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون وزیر راه‌وشهرسازی  با بیان اینکه جلسه‌ای با مدیران سازمان امور مالیاتی در رابطه با موضوعات فنی سامانه املاک و اسکان و نحوه استفاده از این سامانه به صورت کامل برگزار شد، گفت: هم اکنون این سامانه هیچ مشکلی ندارد و هر زمان سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی در رابطه با خانه‌های خالی نیاز داشته باشد، می‌تواند از طریق این سامانه به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول سامانه املاک و اسکان به صورت کامل در حال اجرا است و پیامک‌ها در رابطه با خانه‌های خالی به صورت کامل و همواره ارسال می‌شوند.

منتظر ارسال فهرست خبرنگاران برای مسکن ملی هستیم

محمودزاده همچنین درباره آخرین وضعیت مسکن خبرنگاران هم تصریح کرد: وزارت راه‌وشهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان در این خصوص اعلام آمادگی کرده است و وزارت ارشاد باید فهرست اسامی و اطلاعات را در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار دهد و پس از بررسی و تعیین اراضی محاسبات انجام می‌شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه وزارت ارشاد باید فهرست افراد و خبرنگارانی را که تحت پوشش آنها قرار دارند به ما اعلام کنند، گفت: پیش نویس تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران به امضا رسیده و آماده دریافت تعداد افراد تحت پوشش هر استان و هر شهر از سوی وزارت ارشاد هستیم.

محمودزاده بیان کرد: پیش نویس تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران در قالب طرح اقدام ملی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستادیم و آنان هم نظرات خود را اعلام کردند. ما آماده‌ایم تا وزارت ارشاد تعداد نفرات تحت پوشش در هر استان و شهر را اعلام کند و ما در حد توانی که در تامین زمین داریم مساعدت لازم را انجام می‌دهیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با قیمت مسکن در تمامی نقاط کشور توسط وزارت راه‌وشهرسازی تهیه شده است، گفت: اطلاعات و آماری که بانک مرکزی هر ماه منتشر می‌کند تنها مربوط به استان تهران و برخی از مناطق آن بوده است.

این مقام مسئول گفت: به اعتقاد وزارت راه‌وشهرسازی با توجه به آنکه آماری که بانک مرکزی منتشر می‌کند تنها مربوط به یک یا چند منطقه بوده است، این موضوع ممکن است باعث ایجاد مشکلات و نگرانی مردم شود.

محمودزاده در پایان تصریح کرد: این آمار خود باعث ایجاد التهاب و افزایش قیمت حتی در مناطقی می‌شود که هیچ رشد قیمتی نداشته‌اند، بنابراین وزارت راه‌وشهرسازی این سامانه را آماده کرده و به زودی و در آینده نزدیک از این آمار و اطلاعات رونمایی می‌کند.

پربیننده ترین قیمت مسکن در تهران/ با ۲ میلیارد کجای پایتخت می‌توان خانه خرید؟ قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران (جدول معاملات یک ماه اخیر) نرخ‌های عجیب مسکن در قلب تهران! قیمت مسکن تهران/ محله صادقیه با ۳ میلیارد کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن تولید مسکن ساخت مسکن مسکن ملی سهام عدالت وزارت راه وشهرسازی وزارت ارشاد قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

طبق اعلام مدیرسامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی، خرداد امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش ملک در این سامانه رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر: رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال/ افزایش 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در 5 سال طبیعی است طرح ملی مسکن برای چه‌کسانی؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن