Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از قشم در ابتدا یکی از بازرگانان فعال دراین منطقه با اشاره به اینکه افزون بر ۳۰۰نفر از بازرگانان این منطقه طبق نظر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم مشخصات انبارخود را به نیروی انتظامی و سایر مراجع نظارتی و مرتبط  شهرستان اعلام کردند، گفت: قرار بود این مشخصات در سامانه انبارهای جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت بارگذاری شود تا پلیس در هنگام مواجه با کالاهای انبار شده با مراجعه به این سامانه از قانونی بودن این کالاها مطمئن شود ولی متاسفانه این سامانه قادر به ثبت درخواست های ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
عبدالله اسلامی با اشاره به اینکه این بازرگانان با مجوز اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت می کنند افزود: خواسته ما این است که این سازمان سامانه انبارهای ویژه منطقه آزاد قشم را راه اندازی کند تا ما بتوانیم بدون دغدغه کالاهایی را که با طی مراحل قانونی از گمرک سازمان  ترخیص می کنیم در انبارهای خودمان حفظ و عرضه کنیم.
براساس این گزارش وحید ترکاشوند رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قشم نیز در این نشست با اشاره به اینکه تخلفاتی مانند احتکار در قشم موضوعیت ندارد از تشکیل پرونده های تخلف در تعزیرات این شهرستان که به گفته وی بازرگانان هیچ تقصیری در این تخلفات ندارند، انتقاد کرد و گفت: اکثریت بازرگانان قشم به صورت قانونی کار می کنند ولی متاسفانه در میان بلاتکلیفی، سردرگمی و دوگانگی ناشی از نبود یک سیستم و سامانه کارآمد و جامع انبار در جزیره سرگردان هستند. 
وی تصریح کرد: اگر این سامانه راه اندازی شود و پلیس به آن به صورت آنلاین دسترسی داشته باشد، نیازی به تشکیل پرونده تحت عنوان قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی شهرستان نیست.
این گزارش حاکیست که مسئول اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قشم و نمایندگان نیروی انتظامی و دریابانی جزیره قشم نیز نقطه نظرهای خود را درخصوص سامانه جامع انبارها  مطرح کردند و حسین رفیعی مشاور انتظامی و امنیتی مدیرعامل، هرمز امیری مدیر بازرگانی و اصناف، علی همایونی مدیر توسعه تجارت و محمد مهدی برنجی مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم هم با طرح  اقدامات مدیریت های متبوعه خود درخصوص راه اندازی سامانه انبارهای سازمان منطقه آزاد قشم بر آمادگی خود برای هرگونه همکاری در این خصوص تاکید کردند.
در پایان این نشست کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم  که ریاست این نشست را بعهده داشت با ارائه رهنمودهای لازم درخصوص حل هرچه سریع تر این مشکل بازرگانان قشم از مدیر بازرگانی و اصناف سازمان خواست با هماهنگی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان، سامانه انبارهای منطقه آزاد قشم را که اخیرا راه اندازی شده است تا هفته آینده به مراجع نظارتی شهرستان شامل اداره تعزیرات حکومتی، پلیس و دریابانی متصل نمایند تا بازرگانان قشم بدون دغدغه کالاهای خود را به انبارهای شان انتقال و در بازار عرضه کنند.

46

کد خبر 1459790

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد سازمان منطقه آزاد قشم سامانه انبارهای راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است

محسن پوراحمدی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد گفت: همجواری افغانستان با گذرگاه دوغارون یک فرصت طلایی برای حضور فعالان اقتصادی این کشور همسایه در منطقه به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت، در بخش‌های مختلف نهایت استفاده را برد.

او افزود: هم اکنون سرمایه گذران افغانستانی برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه‌های معادن، توریسم درمانی، هتل‌داری، نفت و گاز در منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد با اشاره به این که معبر زمینی دوغارون مهمترین پل ارتباطی ایران با برخی از کشور‌های آسیای میانه است، ادامه داد: حضور در بازار‌های جهانی از طریق افغانستان از مهمترین اهدافی است که با ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون به دنبال آن هستیم که برای محقق شدن این مهم باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد که این خود منجر به افزایش سطح مبادلات ایران با کشور‌های همسایه خواهد شد.

پور احمدی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده در منطقه دوغارون باید به دنبال تسهیلگری و روان‌سازی همه فعالیت‌های اقتصادی آن ببود که خود، نقش زیادی در رفع موانع و مشکلات پیش رو دارد.

او تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری دوغارون و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در آن باید برای رونق اقتصاد و معیشت خانواده‌های مرزنشین مفید و سودمند باشد که نقش مرزنشینان در تامین امنیت پایدار مثال زدنی است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد با بیان این که محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم است تاکید کرد: شکوفایی مناطق مرزی و محروم یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم است که ساکنان آن بتوانند از خدمات و امکانات متوازن دولت در همه بخش‌ها استفاده کنند.

پوراحمدی اظهار کرد: همه مسئولان و دستگاه‌های متولی در حوزه ایجاد منطقه آزاد دوغارون به دنبال این هستند تا مردم خطه مرزی تایباد از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند و اثرات آن در بخشی از اقتصاد و تامین معیشت آنان دیده شود.

او افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون در سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار پیش بینی شده که به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به شروع عملیات ساخت و ساز مرحله نخست آن هم اکنون فقط در ۲۵۷ هکتار در نظر گرفته شده که به دنبال شناسایی مشکلات و رفع آنها هستیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد ادامه داد: در ساخت مرحله نخست این منطقه حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم در منطقه دوغارون مشغول به کار خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان
  • جاری شدن سیلاب درمنطقه گزآباد شهرستان عنبرآباد
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • تسهیل احتکار و قاچاق به دلیل عدم نظارت بر انبارها در کهریزک
  • الحاق یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره جهانی قشم
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • نشست «تبیین علل و نتایج پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی» در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز بندرعباس