Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها: معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: برای اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان ۷۴ حوزه مقاومت کامل توجیه شده و بیش از ۶۰۰ پایگاه مقاومت آموزش‌های لازم را سپری کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی صبح امروز جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که با حضور معاون وزیر بهداشت ایرج حریرچی در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همکاری مطلوبی بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی برای اجرایی شدن طرح حاج قاسم سلیمانی و شناسایی محله محور مناطق آسیب پذیر جهت قطع بیماری وجود داشته و جلسات هماهنگی متعددی به ریاست استاندار و معاونان وی برای بلوک بندی مناطق شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سطح استان 74 حوزه مقاومت کامل توجیه شده و بیش از 600 پایگاه مقاومت آموزش‌های لازم را سپری کرده‌اند و سعی کردیم طوری طرح را جلو ببریم که از ظرفیت دستگاه‌های هلال احمر، فرمانداران و سایر ارگان‌ها نیز استفاده شود.

طاهرخانی گفت: در شهرستان‌های آبیک و تاکستان بیش از 110 پایگاه سلامت با نگاه و دستورالعمل قرنطینه معکوس، بیماریابی، مسائل ارشادی امر به معروف و برپایی چادر سلامت در شهرستان‌ها و روستاها انجام شده و به عنوان نمونه بیش از 1350 نفر در تاکستان مورد ارشاد قرار گرفتند، بیش از 15 مجلس عروسی و ختم با ورود تیم‌های طرح لغو شد و حضور در درب منزل و شناسایی بیش از 30 کرونا مثبت نیز از اقدامات گروه‌های جهادی طرح شهید سلیمانی در تاکستان بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین افزود: شش گروه مراقبتی در شهرستان قزوین آماده باش هستند، 47 منطقه شناسایی شده و با مشارکت بسیج جامعه پزشکی برای انجام ماموریت‌های مشخص شده آمادگی انجام وظایف دارند همچنین تیم‌های مراقبتی سیار توسط بسیج دانشجویی استان فعالیتشان را آغاز کرده‌اند.

وی عنوان کرد: توزیع ماسک بین مردم و حضور بسیج در مناطق شلوغ و ارشاد صوتی بسیار اثر گذار بوده، بیش از 800 گروه جهادی برای کمک مومنانه و ارائه خدمات فعالیت دارند همچنین ساختمان جدید درمانگاه پاکروان سپاه نیز از ساعت 8 صبح تا 22 غربالگری انجام می‌‌دهد.

تعداد فوتی‌ها و بستری‌های قزوین از میانگین کشوری پایین‌تر است

پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه اظهار داشت: تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در قزوین از میانگین کشوری کمتر و قابل توجه بوده است.

شب‌نشینی‌های خانوادگی عامل جدی شیوع کرونا در قزوین/ آیا محدودیت کرونایی تمدید می‌شود؟معاون استاندار قزوین: محدودیت‌های کرونایی بدون استفاده از ظرفیت پلیس اعمال می شودبانک‌ها 10 روز چک‌های مدیران واحدهای صنفی قزوین را برگشت نزنند

وی با اشاره به طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: هدف ما در این طرح بزرگ که با کمک بسیج و نیروهای داوطلب در حال انجام شدن است این بوده که به امید خدا بتوانیم طی ماه پیش رو حداقل 20 درصد در میزان بستری و 10 درصد در میزان فوتی‌ها کاهش داشته باشیم.

رئیس دانش علدم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت تحت پوشش طرح داریم گفت: 364 هزار و 791 نفر خانواده و جمعیت بالای 65 سال ما 77 هزار و 995 نفر تحت پوشش هستند.

نامدار تصریح کرد: تعداد خانه‌های بهداشت حوزه استان قزوین 268 مورد، تعداد پایگاه‌های سلامت 96 مورد، تعداد مراکز مرتبط با کووید-19، 21 مورد احصا شده، نیروی انسانی که در حال خدمت رسانی هستند شامل 165 پزشک، 64 دانپزشک، 284 مراقب سلامت و مجموعا با همکاران بهداشت دو هزار و 401 نفر برای طرح شهید قاسم سلیمانی بسیج شده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پنج روز است که شروع شده و تصمیم داریم طرح‌های خوب قبلی را نیز در دستور کار داشته باشیم عنوان کرد: ما از پتانسیل ارگان‌های شهرستان‌ها متناسب با استعداد همان شهرستان‌ها استفاده کردیم این در حالی است که هفت سازمان دولتی در طرح شهید سلیمانی دخیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه کمک‌های مردمی برای تهیه بسته‌های حمایتی آماده شده و طرح در شرایط خوبی در حال انجام شده است تصریح کرد: در استانی هستیم که بالغ بر 75 درصد فوتی‌های ما افراد بالای 65 سال هستند لذا توجه و تاکید نیروها ذیل طرح شهید سلیمانی بر قرنطینه معکوس و جلوگیری از همین فوتی‌ها است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین استانداری قزوین طرح شهید سلیمانی قاسم سلیمانی استان قزوین شهرستان ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند

صالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد.

وی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال درختان مذکور که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز، یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابه جایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6086577

دیگر خبرها

  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • تردد در محور قدیم کرج- قزوین محدود می‌شود
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود
  • اجرای طرح امنیت محله محور در گنبد
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان