Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: جاده اردبیل- سرچم بطول ۱۷۷ کیلومتر تا سه سال آینده به بزرگراه تبدیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ این مسیر بطول ۳۵ کیلومتر شروع شده و در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اجرایی شدن ۱۳۵ کیلومتر احداث چهارخطه اردبیل- سرچم با ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: قطعات ۳ و ۴ این پروژه اخیرا به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تفویض شده که در مجموع ۹۰ کیلومتر آن در حال اجراست و با پیگیری نمایندگان و استاندار اردبیل احداث ۴۵ کیلومتر دیگر توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اجرا خواهد شد .   

حیدری گفت: ۴۲ کیلومتر باقیمانده از مسیر اردبیل - سرچم نیز در حال مطالعه است و امید می‌رود تا سه سال آینده اجرا و با تبدیل این جاده به بزرگراه تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با بهره‌برداری از این بزرگراه که مسیر اصلی ارتباط جاده‌ای استان اردبیل به مرکز کشور  است از زمان مسافرت به تهران نیز تا حدودی کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث و راه‌اندازی ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: در سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح شد و امسال نیز احداث ۶۱ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار گرفته است.

حیدری بیان کرد: با تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رییس‌جمهوری احداث بزرگراه‌ها محقق خواهد شد تا مردم استان از راه ایمن در ترددهای خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه قطعه‌ای از راه خلخال - منجیل که با عنوان پروژه راه‌سازی خلخال ـ کلور ـ درام تعریف شده در دست ساخت است، گفت: این جاده مسیری مشترک بین ۲ استان اردبیل و زنجان به طول ۵۵ کیلومتر است که از این مسافت ۳۷.۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی در حوزه استحفاظی استان زنجان می‌باشد.

وی گفت: در سال‌های گذشته ۴.۵ کیلومتر از حوزه استحفاظی استان زنجان به اردبیل واگذار شده و در حال حاضر ۴۲ کیلومتر از مسیر در حوزه‌ استحفاطی استان‌ اردبیل اجرا می‌شود و پیشرفت فیزیکی مسیر در حوزه اردبیل تا به امروز ۳۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: هم‌اکنون پروژه با بیش از ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین فعال است و پیمانکار پروژه اکثر ابنیه اصلی را کار کرده و پیشرفت خوبی در این عملیات وجود دارد.

حیدری به مطالبات ۱۹۰ میلیارد ریالی پیمانکار این پروژه اشاره کرد و گفت: از زمان شروع این پروژه تاکنون ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و سال گذشته ۱۲۶ میلیارد ریال و امسال ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات احرایی آن اختصاص یافته است.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جاده اردبیل سرچم مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل میلیارد ریال اعتبار کیلومتر بزرگراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت

 حسن فاضلیان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی اظهار کرد: گردنه مله شبانان که در محور خرم آباد_کوهدشت واقع شده است از جمله مسیر‌های پرتردد در استان می‌باشد که طی سال گذشته با همکاری با ادارات ستادی و شهرستان اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی این گردنه انجام شد.

وی ادامه داد: نصب نیوجرسی به طول ۲ کیلومتر، شیار لرزاننده طولی و عرضی به طول ۲ کیلومتر، نصب تابلو و علائم جاده‌ای به تعداد ۱۰۰ عدد و تعریض جاده به طول ۵۰۰ متر از جمله اقدامات انجام شده در این گردنه است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی بیان کرد: روکش آسفالت ۱ کیلومتر، نصب چشم گربه‌ای به تعداد ۶۱۰ عددو خط کشی به طول ۲ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی این گردنه می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر