Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@06:34:51 GMT

درخشش گجت های فناورانه در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۹۳۳

درخشش گجت های فناورانه در دوران کرونا

امسال یکی از سال های پرحادثه در علوم پزشکی و سلامت فردی محسوب می‌شود و حالا که موج‌های بعدی کرونا در جهان نمود دارد و همپوشانی آن با سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان اوضاع را پیچیده‌تر کرده، گجت‌های فناورانه می‌توانند بسیار کارساز باشند. مردم جهان باید علاوه بر سلامت جسم، مراقب سلامت روح خود باشند تا از این بحران عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش کوتاه به بهترین گجت‌هایی که برای کمک به سلامت روح و جسم مردم جهان در دسترس قرار دارد و می‌تواند یک هدیه خوب برای سال‌جاری میلادی باشد اشاره شده است.
- یک ماسک همه کاره: پوشاندن صورت و بینی یکی از بایدهای روزگار کروناست. ازآنجا که بیشتر کاربران به شنیدن موسیقی هنگام راه رفتن عادت دارند و موزیک را پس‌ از لمس گوشی تغییر می‌دهند یا اینکه به تماس‌های تلفنی خود پاسخ می‌دهند امکان ابتلا به کووید19 افزایش می‌یابد. یک سازنده ماسک تلاش کرده تا این مشکل را حل کند. سازندگان MaskFone، آن را به هندزفری و دکمه‌هایی برای کنترل مجهز کرده‌اند که کاربر می‌تواند تنها با فشردن دکمه‌های موجود روی هندزفری این ماسک 49دلاری، مشکلات خود را حل کند.
-شارژر و ضدعفونی کننده گوشی: گوشی‌ها یکی از آلوده‌ترین وسایلی محسوب می‌شوند که ما با خود آن را به خانه می‌بریم. علاوه بر ویروس کووید19، این گوشی‌ها ممکن است به انواع باکتری‌ها نیز آلوده شوند و شما را بیمار کنند. در شرایطی که در فصل شیوع آنفلوانزا قرار داریم احتمالاً یک شارژر که در عین حال می‌تواند گوشی را با اشعه ماورای بنفش ضدعفونی کند بهترین گزینه به‌شمار می‌رود. شارژر وایرلسOblio که در عین حال ضدعفونی کننده هم هست می‌تواند سلامت اعضای خانواده را تضمین کند. این شارژر که برای بیشتر گوشی‌های هوشمند مناسب است با بهای 106دلار به فروش می‌رسد و تاکنون توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است.
-یک خواب راحت: نگرانی‌های حاصل از شیوع بیماری کرونا بسیاری از افراد را با اختلالات خواب مواجه کرده و تعداد افرادی که شب‌ها نمی‌توانند براحتی به خواب بروند درجهان روبه افزایش است. حالا یک شرکت فناوری در اقدامی جالب وسیله‌ای به‌نام HoMedics را راهی بازار کرده است. این وسیله هرگونه صدای اضافی و محیطی اتاق را حذف کرده و درمقابل صداهایی آرام را برای کاربر پخش می‌کند تا آرام به خوابی باکیفیت برود. ازصداهایی که کاربر می‌تواند برای پخش در اتاق استفاده کند می‌توان به صدای اقیانوس، باران، شب‌های تابستان و... اشاره کرد که حس حضور در طبیعت به کاربر القا می‌شود. این گجت آرامش بخش هم با قیمت 21دلار در سایت آمازون برای فروش موجود است و البته تاکنون هم فروش خوبی داشته است.
دستبند یادآور یوگا: در روزهای کرونایی که بیشتر مردم جهان مجبور شده‌اند از رفت و آمد و تجمع پرهیز کرده و در خانه تنها بمانند، برخی با مشکلات روحی زیادی مواجه شده اند؛ مشکلاتی که با کمک ورزش‌هایی ازجمله یوگا و مدیتیشن می‌توان بر آنها غلبه کرد. برای حل مشکلات این دسته از افراد می‌توان دستبندهای Muse 2 را پیشنهاد داد. این دستبندها مجهز به سنسورهایی هستند که پس از جمع‌آوری اطلاعات، آنها را آنالیز و تجزیه و تحلیل می‌کنند تا با توجه به وضعیت روحی و جسمی کاربر، میزان پیشرفت وی مورد بررسی قرار بگیرد. اگر در این تجزیه و تحلیل مشخص شود که فرد با مشکلاتی همراه است یا پیشرفتی نداشته، برنامه روزانه وی ازطریق این دستبند تغییر می‌کند تا مشکلاتش کمتر شود. قیمت این دستبند 249دلار است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مردم جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، مقامات منطقه کاتالونیا می‌گویند در مقایسه با حمل و نقل دریایی آب، استفاده از آب شیرین کن شناور «راه حل اقتصادی‌تر و پایدارتری از نظر زیست محیطی» است.

بزرگترین کارخانه آب شیرین کن اروپا «لوبرگات» نام دارد واستان بارسلون برای تامین مصارف خانگی به آن متکی است، اما این کافی نیست. منطقه خودمختار کاتالونیا با بدترین خشکسالی تاریخ مواجه است، بنابراین کارخانه‌های آب شیرین کن شناور به عنوان بخشی از راه حل معرفی شده‌اند.

آب شیرین‌کن‌های شناور به تمام فناوری‌های لازم مجهز هستند. در مجموع قرار است ۱۳ دستگاه آب شیرین کن سیاردر آب‌های این کشور نصب شود، ۱۲ دستگاه کوچک در شمال منطقه «کاستا براوا» و یکدستگاه بزرگ در شهر بارسلون.

کارخانه آب شیرین کن شناور سالانه حدود ۶ درصد از مصرف کلانشهر بارسلون را تولید خواهد کرد. آب تولید شده قبل از ورود به شبکه توزیع در مخزن ذخیره می‌شود.

پیش از این آب مورد نیاز این استان با کشتی از خارج از کاتالونیا وارد می‌شد که دیگر گزینه مقامات این منطقه نیست چرا که جایگزین‌های بهتری وجود دارد.

برای منطقه کاستا براوا، ۱۲ کارخانه آب شیرین کن سیار حدود ۱۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت که می‌توانند حدود ۳۵ درصد از تقاضای آب منطقه شمال کاستا براوا را تامین کنند.

کارخانه آب شیرین‌کن هیچ هزینه پهلوگیری ندارد، بر ترافیک دریایی تأثیر نمی‌گذارد و حدود ۴۰ هزار متر مکعب تولید روزانه دارد. در مقایسه با میانگین ۲۵ هزار متر مکعب در روز که می‌توان با کشتی‌ها حمل کرد، یعنی تا ۵۰ درصد آب بیشتر.

از نظر قیمت نیز، هزینه تولید آب از طریق آب شیرین کن شناور بسیار ارزان‌تر است مثلا، حدود ۶ یورو برای هر متر مکعب، در حالی که این رقم با کشتی به ۱۰ یورو در متر مکعب افزایش می‌یابد.

بیش از ۱۰۰۰ روز خشکسالی

در اوایل سال جاری پس از بیش از یک‌هزار روز خشکسالی، دولت کاتالونیا وضعیت فوق العاده اعلام کرد. محدودیت‌های آب حدود شش میلیون نفر را در بارسلون و ۲۰۰ شهر دیگر تحت تاثیر قرار می‌دهد این به معنی خیلی بیشتر از نیمی از جمعیت منطقه است.

ساکنان بارسلون در حال حاضر ۱۶۰ لیتر آب به ازای هر نفر در روز مصرف می‌کنند.

«پره آراگونس» «Pere Aragonès» رییسدولت کاتالونیا، دو ماه پیش گفت این منطقه خودمختار در سال ۲۰۲۴، بودجه بیش از یک میلیاردیوروییرا برای مقابله با خشکسالی شدید پیش‌بینی‌ کرده است.

سال گذشته دولت اسپانیا یک طرح ۲.۲ میلیارد یورویی برای کمک به کشاورزان و مصرف کنندگان برای مقابله با خشکسالی‌ پایدار تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • (ویدئو) صحبت‌های خسرو حیدری، سوژه هواداران پرسپولیس شد!
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس