Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: حضرت معصومه (س) یک بانوی عفیفه بود که در جامعه حضور داشتند، به سوالات پاسخ می دادند و در برهه ای نیز به آموزش و تربیت زنان و مردان پرداخت. بانوان باید از ایشان الگوی عفاف، حجاب و علم و حضور در اجتماع را بیاموزند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: دهم ربیع الثانی مصادف است با سالروز وفات حضرت معصومه (س).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت معصومه (س) در کوتاه ترین مدت ممکن مسیر رشد در علوم را نیز پیمود و از کمالات روحى و معنوى بهره‏ هاى فراوانى از پدر، مادر و برادر برد. از این روى در دوران کودکى به راحتى مى ‏توانست جوابگوى سوال هاى فقهى و دینى مردم باشد. از فاطمه معصومه (س)، احادیثی در موضوعاتی همچون حبّ آل محمد (ص)، مقام امیرالمومنین (ع) و شیعیان وی نقل شده است. ایشان از بانوان «عالمه» عصر خود می باشد.

 

با توجه به جایگاه علمی و شأن حضرت معصومه (س) در سالروز وفات ایشان خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با حجت الاسلام والمسلمین «امیر میثم سعیدی» استاد حوزه و مسئول روابط عمومی و فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

 

لطفا ابعاد مختلف زندگی حضرت معصومه (س) را تشریح کنید؟

در رابطه با حضرت معصومه (س) اگر بخواهیم حرف بزنیم، ایشان در یک خانواده پارسا و بزرگ و در خانواده امامت به دنیا آمدند و معلمانی مثل امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) دانشمند اهل بیت داشته اند.  حضرت معصومه (س) این بانوی بزرگوار آگاه از حوادث روز است، دارای قوه تحلیل است و محدثه و سخنور است و معلمه توانایی است و شاگردان زیادی در مکتب علمی ایشان تربیت شده اند.

امام صادق (ع) درباره حضرت معصومه (س) می فرمایند: «من زار‌ها عارفاً بحقّها فله الجنة (بحار ج. ۴۸ صفحه ۳ ظ. ۷)» کسى که آل حضرت را زیارت کند در حالى که آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد به بهشت مى رود.

حضرت معصومه (س) شخصیتی است که زمان، مکان، سیاست و وضعیت اجتماعی را خوب می شناسد، بنابراین در زمانی که امام رضا (ع) توسط خلیفه عباسی به خراسان تبعید شده بودند برای دیدار برادر به سمت خراسان حرکت می کنند. سفر حضرت معصومه (س) به معنای آن است که شاید اوضاع امامت این گونه باشد که من باید در کنار امام رضا (ع) حضور داشته باشم. این دیدگاه و ولایت پذیری حضرت معصومه (س) باعث شد که ایشان به خراسان سفر کند و در مسیر سفر در شهر قم وفات کردند و مرقد مطهر ایشان در این شهر قرار دارد.

 

حضرت معصومه از چه جایگاه و مقام علمی برخوردار بودند؟

در رابطه با مقام علمی حضرت معصومه (س) باید بگویم این بانوی بزرگوار اسلام در خاندانی که سرچشمه فضایل اخلاقی و علمی بود، پرورش یافت و امام موسی کاظم (ع) پدر ایشان و حضرت امام رضا (ع) عهده دار تعلیم و تربیت حضرت معصومه بود. پس از شهادت امام موسی کاظم (ع) امام رضا (ع) تعلیم و تربیت برادران و خواهرش را بر عهده داشتند و در این میان امام رضا (ع) توجه زیادی به خواهر عزیزش داشت.

ابن صباغ مالکی می گوید هر یک از فرزندان ابوالحسن معروف به امام موسی کاظم (ع) فضیلتی مشهور دارند که بدون تردید بعد از امام رضا (ع) حضرت معصومه (س) از نظر علمی و اخلاقی والامقام ترین آنها است. وقتی جایگاه علمی حضرت معصومه (س) در مرتبه دوم از جایگاه علمی امام رضا (ع) به عنوان دانشمند اهل بیت قرار می گیرد به معنای آن است که این بانوی بزرگوار از جایگاه و مقام علمی بالایی در زمان خود برخوردار بودند.

امام صادق (ع) درباره حضرت معصومه می فرماید: «الّا انَّ حرمى و حرم ولدى بعدى قم» (بحار، ج. ۶، ص. ۲۱۶) آگاه باشید که حرم من و حرم فرزندان بعد از من قم است. این مطلب ارزشمندی است که در رابطه با حضرت معصومه (س) وجود دارد.

در برهه ای تعدادی به منزل امام موسی کاظم رفتند تا پرسش های خود را از این میان داشته باشند. امام موسی کاظم که در منزل حضور نداشتند، سوالات را به حضرت معصومه (س) تحویل می دهند. روز بعد که برای دریافت پاسخ سوالات به منزل امام کاظم مراجعه می کنند و متوجه می شوند که ایشان هنوز از سفر برنگشته از حضرت معصومه می خواهند تا سوالات را به آنها برگرداند تا در زمان دیگری به محضر امام موسی کاظم (ع) مشرف شوند. وقتی سوالات را دریافت می کنند، متوجه می شوند که تمام سوالات پاسخ داده شده است. در مسیر بازگشت امام موسی کاظم را می بینند. امام موسی کاظم پس از بررسی جواب ها با شخصیت علمی حضرت معصومه (س) مواجه می شود به طوری که سه بار می فرمایند پدر فدای تو باد که این موضوع شخصیت و جایگاه علمی حضرت معصومه (س) را می رساند.

 

حضرت معصومه (س) دارای چه ویژگی های شخصیتی بودند که ایشان به نام «فاطمه ثانی» لقب گرفته اند؟

نام اصلی حضرت معصومه (س)، فاطمه است و روایاتی که در رابطه با ایشان بیان شده، امام رضا (ع) در روایتی اشاره به مقام بلند حضرت معصومه (س) کرده است و فرموده اند: «من زار‌ها عارفاً بحقّها فله الجنة»؛ کسى که آل حضرت را زیارت کند در حالى که آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد به بهشت مى رود.

زیارت حضرت معصومه (س) برابر با زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) است. نقل است آیت الله محمود مرعشی نجفی برای آنکه محل دفن شریف حضرت فاطمه زهرا (س) را به دست بیاورد، چله نشینی و توسل های زیادی انجام دادند و پس از چهل شب عبادت و توسل امام صادق (ع) را دیدار می کنند و امام صادق (ع) به وی می فرماید اگر تو دنبال قبر گمشده مادر ما می گردی به دامان کریمه اهل بیت (ع) چنگ بزن.

آیت الله مرعشی نجفی می گوید من برای زیارت قبر حضرت فاطمه زهرا متوسل شده ام که در پاسخ امام می فرمایند منظور من قبر شریف حضرت معصومه در قم است، پس آن را در قم دریاب که قبر مادر مرا هم دریافته ای. همچنین با توجه به اینکه حضرت معصومه مانند حضرت فاطمه زهرا در جوانی درگذشته است، این تناسب نیز ایجاد شده تا ایشان را فاطمه ثانی لقب دهند.

 

حضرت معصومه (س) چگونه رحلت کردند؟ چه روایاتی در این باره وجود دارد؟

همواره روایات مشهور و معروف را در خصوص ائمه اطهار و اهل بیت (ع) بیان می کنیم. در خصوص وفات شهادت حضرت معصومه (س) روایت مشهور آن است که در حالی که ایشان در مسیر سفر به خراسان بودند نزدیک شهر ساوه افرادی از دست نشانده های خاندان عباسی به کاروان حضرت حمله می کنند که ایشان بر اثر همان حمله ها بیمار می شوند و حوادث رخ داده باعث جریحه دار شدن حال حضرت می شود که پس از تحمل چند روز بیماری وفات می کنند.

همان طور که می دانید خاندان عباسی در طول حکومت خود تعداد زیادی از ائمه را به شهادت رساندند و همواره خصومت و کینه دیرینه ای با اهل بیت (ع) داشتند به طوری که وقتی امام رضا (ع) که از خاندان علوی بودند به عنوان ولیعهد مامون انتخاب شدند، این بغض و کینه افزایش پیدا کرد به طوری که ایادی و دست نشانده های خاندان عباسی در حمله به کاروان حضرت معصومه (س) تعدادی از برادران ایشان را که در این سفر همراه وی بودند به شهادت رساندند.

 

بانوان جامعه اسلامی چگونه می توانند از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند و در سبک زندگی خود از این الگوها بهره مند شوند؟

الگوپذیری بانوان جامعه اسلامی نیازمند این هستیم که الگوهایی در زندگی داشته باشیم. بهره برداری از امکانات مطلوب علمی کشور برای بالا بردن سطح علمی خود به عنوان یک زن که پایه جامعه را بسازند. بانوان با تربیت فرزندان پایه جامعه را می سازند. بانوان باید سطح علمی خود را بالا ببرند که این همت و تلاشی می خواهد مضاعف و هیچ منافاتی نیز با عفت و حجاب آنها ندارد.

حضرت معصومه (س) یک بانوی عفیفه و اجتماعی بوده است که در جامعه حضور داشتند، به سوالات پاسخ می دادند و در برهه ای نیز به آموزش و تربیت زنان و مردان پرداخته اند. بالا بردن اعتماد به نفس بانوان با این رویکرد که یک بانو می تواند در جامعه و خانه تاثیرگذار باشد. همچنین باید علم و دانش و معنویت بانوان را در جامعه بالا ببریم. بانوان باید سعی کنند از حضرت معصومه (س) الگوی عفاف، حجاب و علم و حضور در اجتماع را بیاموزند.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: الگوی بانوان سالروز وفات حضرت معصومه س علمی حضرت معصومه حضرت فاطمه زهرا امام موسی کاظم حضرت معصومه جایگاه علمی امام صادق امام رضا اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ سوال جدی درباره پرونده کاظم صدیقی

رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد نوشت: «هر حکومتی به خودی خود قداست ندارد اگر حاکمان به عدالت رفتار کردند، امنیت برای عموم شهروندان فراهم نمودند، کرامت انسان‌ها را رعایت کردند، جامعه را به چپ و راست و میانه و حزب‌اللهی و غیرحزب‌اللهی و خودی و غیرخودی، تقسیم نکردند، ارزشی برای شعارهای این‌چنینی که «صدا و سیما برای ما حزب‌اللهی‌ها است» و یا «هرکس نمی‌خواهد از این کشور برود» قائل نبودند، آسایش و رفاه نسبی را برای عموم شهروندان از هر نژاد و قوم و طایفه و مذهب و زبان فراهم کردند، امتیازات ویژه به نزدیکان و آقازادگان خود ندادند و در نهایت زمینه‌هایی فراهم نمودند تا هر ایرانی اگر ستمی دیده یا حقی از او تضییع شده بتواند بدون رشوه و پارتی، احقاق حق نماید و بعد از رسیدگی و اثبات ادعا حق خود را بگیرد آن حکومت از جایگاه مردمی برخوردار است و مورد احترام و به یقین باید دستوراتش را اجرا نمود.

مولای متقیان حضرت علی(ع) در فرمان جاودانه‌اش به مالک‌اشتر نخعی آن‌گاه که او را به فرماندهی و امارت مصر می‌فرستد حدود ۷۵بار به مالک سفارش می‌کند به امور «مردم و رعیت» رسیدگی نماید چه مسلمان باشند یا مسیحی و از جمله می‌فرماید: ای مالک: «مهربانی و محبت و لطف به رعیت را شعار قلب خود قرار ده، بر رعیت همچون حیوان درنده‌ای مباش که خوردن آنان را غنیمت شماری… رعیت را مورد عفو و چشم‌پوشی قرار ده… باید محبوب‌ترین امور نزد تو میانه‌ترینش در حق و همگانی‌ترینش در عدالت، و جامع‌ترینش در خشنودی رعیت باشد… بدترین وزرای تو وزیری است که پیش از تو وزیر اشرار بوده و در گناهانشان شرکت داشته… نیکوکار و بدکار در برابرت یکسان نباشند… آگاه باش که مردم مملکت گروه‌های مختلفند که هر گروه جز به گروه دیگر اصلاح نمی‌شود و با داشتن گروهی از گروه دیگر بی‌نیازی نیست… پس آرزوهای رعیت را برآور و نیکو ستودن آنان را پیوسته‌دار…

برای قضاوت بین مردم برترین شخص نزد خودت را انتخاب کن کسی که امور قضاوت او را دچار تنگنا نکند و برخورد مدعیان پرونده وی را گرفتار لجبازی ننماید و در خطا پافشاری نورزد… سپس در امور کارگزاران حکومتت دقت کن و آنان را پس از آزمایش به کار گیر از راه هوا و هوس و خودرایی آنان را به کارگردانی مگمار زیرا هوا و هوس و خودرایی جامع همه شعبه‌های ستم و خیانت است… باید اندیشه‌ات در آبادی زمین از تدبیرت در جمع‌آوری مالیات بیشتر باشد زیرا مالیات جز با آباد کردن زمین به دست نمی‌آید… چنانچه در منشیانت عیبی باشد و تواز آن بی‌خبر بمانی مسئول آن هستی… از جانب خود وقتی را برای آنان که به تو نیازمندند قرار ده و در آن وقت وجود خود را برای آنان از هر کاری فارغ کن… تا سخنگوی نیازمندان بدون ترس و نگرانی و لکنت و تردید با تو سخن بگوید که من بارها از رسول خدا(ص) شنیدم می‌فرمود: امتی به پاکی و قداست نرسد مگر این‌که حق ناتوان را از قدرتمند با صراحت و روانی کلام بگیرد…

 

هرگاه رعیت گمان ستمی بر تو ببرد آشکارا عذرت را به آنان ارائه کن و به اظهار عذر، گمان‌های آنان را از خود بگردان چرا که اظهار عذر موجب عادت دادن نفس به اخلاق حسنه و مهربانی و نرمی نسبت به رعیت است… از خودپسندی و تکیه بر آن‌چه تو را آلوده به خودپسندی کند و از علاقه به ستایش و تعریف مردم برحذر باش زیرا این حالات از مطمئن‌ترین فرصت‌های شیطان در نظر اوست تا نیکی نیکوکاران را نابود کند… از این که چیزی را به خود اختصاص دهی درحالی که همه مردم در آن مساوی هستند بپرهیز و از غفلت در آنچه که توجه تو به آن ضروری است و برای همگان معلوم است برحذر باش… از خداوند… مسئلت می‌نمایم پایان زندگی من و تو را سعادت و شهادت قرار دهد همه ما به سوی او بازمی‌گردیم و سلام و درود بر رسول خدا(ص) و بر اهل پاکیزه و پاکش باد.»

ای کاش مدیران ارشد جمهوری اسلامی زمینه‌ای آماده می‌نمودند و ترتیبی اتخاذ می‌کردند تا روسا و فرمانداران و استانداران و وزیران و نمایندگان و دیگر کسانی که به نحوی موقعیت و منصب اداری دارند از ترجمه فارسی نهج‌البلاغه بویژه از مفاد خطبه شقشقیه و داستان بیعت مردم با آن حضرت و نامه‌هایی که به استانداران و فرمانداران یا به کارگزاران خطاکار خود نوشته و آنان را توبیخ نموده و سرزنش آن حضرت به فرمانداری که خانه‌ای را به ۶۰ دینار خریده و هم‌چنین آن‌چه که عقیل برادر آن حضرت در عدالت‌خواهی و بزرگی مولا به معاویه گفت آگاهی پیدا می‌کردند و از عکس‌العمل آن حضرت درباره تخلف اِبن‌هَرمَه مطلع می‌شدند که آن حضرت وقتی از جنایت اِبن‌هَرمَه ناظر بازار اهواز مطلع شد به فرماندار خود در اهواز نوشت «هنگامی که نامه مرا خواندی اِبن‌هَرمَه را از نظارت بازار برکنار دار و او را به مردم معرفی کن و به زندانش افکن و رسوایش ساز و به همه بخش‌های تابع اهواز بنویس که من این‌گونه عقوبتی برای او معین کرده‌ام» و این بدان معنی است که حاکمان و کارگزاران بدانند اعمال قانون در برابر خودی‌ها و نزدیکان مقامات و مسئولان اولویت دارد و جای هیچ‌گونه پرده‌پوشی نیست.

با سپاس از دادگستری و قوه قضائیه به علت محاکمه مفسدی چون اکبر طبری و فرزندان معاون اول قوه قضائیه انتظار مردم این است که این‌گونه افراد و مفسدان بویژه وابستگان خلافکار آنان و احیانا آقازادگانشان را محاکمه و به سزای اعمالشان برسانند تا مردم یقین کنند قوه قضائیه با کسی عقد اخوت نبسته است اگر مبلغ به غارت رفته فساد «چای دبش» را در نظر بگیریم بیشتر از آن مقداری است که هزینه بازسازی سیل خانمان‌سوز اسفندماه سال ۱۴۰۲ سیستان و بلوچستان می‌باشد که به جان و مال و زندگی مردم خسارت‌ها و آسیب‌های فراوان وارد کرد در واقع می‌توانستند با آن مبلغ خرابی‌ها را ترمیم و منطقه را آباد کنند.

اکنون در نتیجه افشاگری‌هایی که باید به افشاکننده آن با هر نوع تفکر و سلیقه سیاسی و رفتار و عملکردی که داشته و دارد صدها و هزاران آفرین گفت کاظم صدیقی با آن همه مقام و منصب در مظان اتهام قرار گرفته است گرچه بلندگوها و شبکه‌های خارجی و دشمنان این ملت با تفسیر و توضیح آن را نقل می‌کنند اما قوه قضائیه موظف است برابر با اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که پنج وظیفه مهم از جمله کشف جرم و تعقیب مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام و همچنین اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین را به عهده دارد، بررسی‌های لازم را به عمل آورد، تا در نهایت ناظرین و مراجع قضایی بتوانند پاسخگوی مردم از جمله پرسش‌های مطرح در این سرمقاله باشند. چون اگر حتی اندکی از آن‌چه درباره باغ «ازگل» و عملکرد کاظم صدیقی و عذرخواهی‌های وی که در اختیار عموم قرار گرفته قصور و تقصیری متوجه شخص ایشان باشد ابتدا باید علاوه بر اقدامات قانونی که درباره وی صورت می‌گیرد از سمت‌های خویش استعفا دهد در غیراین‌صورت اثرات منفی این رویداد برای همیشه و بیشتر برای جامعه روحانیت باقی خواهد ماند بدون شک عذرخواهی به تنهایی دردی را دوا و مشکلی را حل نخواهد کرد و در واقع عامل آن اتفاقات تبرئه نخواهد گردید به هرحال فصل‌الخطاب، نتیجه بررسی‌های قانونی و عادلانه‌ای است که من حیث‌المجموع دادگستری انجام خواهد داد.

۱- آیا در سال ۱۳۹۱ خانم معصومه ابتکار عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران درباره قطع درختان باغ ازگل در صحن شورا گزارشی ارائه نموده است و در نهایت نتیجه آن گزارش چه بوده و اعضای شورا و شهرداری تهران چه تصمیماتی در این‌خصوص اتخاذ کرده‌اند؟

۲- آیا صحیح است که همسایگان باغ ازگل درباره قطع درختان به شهرداری وقت هشدار داده‌اند و در این صورت موضوع چگونه فیصله یافته است و کاظم صدیقی و دیگر مدیران حوزه علمیه امام خمینی(ره) یا درخواست‌کنندگان زمین مورد نظر با پرداخت چه مبلغ و چگونه زمین را تحویل گرفته‌اند؟

 

۳- مقام ارشد اداری که با اجرای درخواست تحویل زمین موافقت نموده چه کسی بوده و آیا این که گفته شده است محمود احمدی‌نژاد شهردار وقت با واگذاری زمین موافقت نموده صحیح است؟ و آیا حق شهرداری وصول گردیده است؟

 

۴- این که گفته می‌شود در صحن علنی شورای پنجم شهر تهران مورخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ در مورد تخلف صورت گرفته نسبت به واگذاری زمین باغ ازگل بحث و بررسی شده صحیح است و موضوع به کجا ختم شده است؟

 

۵- اگر موسسه «پیروان اندیشه‌های قائم» به عنوان یک موسسه غیرتجاری ثبت شده است چرا تمام فعالیت‌های مندرج در اساسنامه و ثبت شده در آگهی ثبتی تجاری می‌باشد؟!

 

۶- چرا در سند موسسه «پیروان اندیشه‌های قائم» نامی از حوزه علمیه امام خمینی(ره) نیامده است؟

 

۷- آیا درست است که کاظم صدیقی با فردی که وی را جعل‌کننده امضای خود معرفی کرده است ۱۵ روز بعد از تشکیل مجمع با این که نام جاعل به عنوان شریک حذف شده است به دفترخانه رفته و سند انتقال را باهم امضا کرده و انگشت خود را پای سند زده‌اند؟

 

۸- آیا از این‌که گفته می‌شود باغ یک‌هزار میلیارد تومانی را به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان (یعنی حدود ۱۵۰ برابر زیر قیمت) نقداً معامله نموده‌اند صحیح است و در صورت صحت و درستی موضوع چگونه ۶/۶ میلیارد تومان نقداً رد و بدل شده است؟

 

۹- آیا برای تاسیس مرکز آموزشی پیش حوزوی نیازی به انتقال سند مالکیت بوده و اصولاً بعد از گذشت ۲۰ سال با حدود ۲۳۰۰۰ متر باغ و حوزه و خانه و ساختمان از ۴۰۰ نفر طلبه آن موسسه چند نفر و با چه مسئولیت‌هایی در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و یا مجلس عهده‌دار شده‌اند؟

 

۱۰- آیا واریز ماهیانه یک میلیارد تومان اجاره هتل جهان مشهد به حساب کاظم صدیقی و پسرش صحت دارد و اکنون که کاظم صدیقی به ناتوانی خود در انجام وظیفه‌ای که به عهده گرفته اقرار نموده است آیا نباید دریافتی و پرداختی‌های این‌چنینی و نحوه هزینه کردن آنها بررسی گردد؟

 

۱۱- عملکرد جواد عزیزی که سال‌ها در حوزه علمیه امام خمینی(ره) و یا مدتی در موسسه پیروان اندیشه‌های قائم حضور داشته و اخیراً کاظم صدیقی از وی شکایت نموده چیست و سابقه‌ای که گفته می‌شود در شهرداری تهران و احیاناً پرونده‌هایی که در قوه قضائیه داشته و دارد به کجا رسیده است؟

 

۱۲- از عذرخواهی‌های کاظم صدیقی این‌گونه استنباط می‌گردد که آشنایی و شناخت کامل از بعضی از اطرافیان خود نداشته بنابراین آیا نباید حسابرسی دقیقی از هرجا نام و رسم و جایگاه وی بوده به عمل آید تا بنابه گفته و درخواست شخص کاظم صدیقی به حساب اشخاص رسیدگی شود؟
دانشمند بزرگ شیخ بهایی گفته است:
آبادی میخانه ز ویرانی ماست/ جمعیت کفر از پریشانی ماست
اسلام به ذات خود ندارد عیبی/ هر عیب که هست از مسلمانی ماست- والسّلام.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صدیقی در آخرین نماز جمعه چه گفت

دیگر خبرها

  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • قدردانی فرماندهی انتظامی هرمزگان از همکاری خوب مردم در حوزه عفاف و حجاب
  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد
  • اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز
  • ۱۲ سوال جدی درباره پرونده کاظم صدیقی
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • قدردانی پلیس از بانوان مومن و متدین آذربایجان شرقی
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه