Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، طه ایزان  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیرانشهر گفت: در پی صدور اخطاریه‌های مکرر زیست محیطی به چند واحد شن و ماسه مبنی بر رفع آلایندگی، این واحد‌ها به دلیل عدم توجه به اخطاریه ‌ها و تذکرات شفاهی کارشناسان محیط زیست، به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: دو واحد شن و ماسه در این شهرستان، پساب حاصل از شست و شو را مستقیما به رود خانه‌های لاوین و گلاب هدایت می‌کردند و همچنین با ایجاد گرد و غبار، باعث آلودگی هوای منطقه شده بودند.

ایران افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان با هدف حفظ سلامت شهروندان، با ایجاد کنندگان هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست طبق ضوابط زیست محیطی برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفظ محیط زیست آلاینده زیست محیطی رفع آلودگی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پرنده کمیاب «کورکور» به طبیعت

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تکاب در گفتگو با خبرنگاران گفت: پرنده شکاری و کمیاب «کورکور» که به علت برخورد با درخت دچار آسیب شده بود، پس از تیمار شدن توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در یکی از زیستگاه‌های کوهستانی حوزه استحفاظی به دامن طبیعت بازگشت.

محمدرضا صادقیان اضافه کرد: این پرنده نزدیک دریاچه ها، رودخانه‌ها و مناطق پر درخت یا با درخت‌های پراکنده و اغلب در حوالی روستا‌ها و حتی شهر‌ها و به طور دسته جمعی بر روی درخت‌ها و گاهی روی لانه متروک کلاغ‌ها آشیانه می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: پرندگان کورکور بال سیاه با اینکه پرنده مهاجر نیستند ولی بسته به وضعیت آب و هوا، سفر‌های کوتاهی می‌کنند.

صادقیان با بیان اینکه پرنده کورکور ۳۳ تا ۴۰ سانتیمتر طول دارد و در راسته شاهین سانان قرار دارد، افزود: کورکور بال سیاه از لاشه‌ها و غذا‌های پرندگان دیگر مانند حواصیل و باکلان و نیز حشرات خزندگان، پرندگان و پستانداران کوچک تغذیه می‌کند.

بیش از ۳۰ نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک و ترلان و جغد در طبیعت شهرستان تکاب زندگی می کند و هرساله در فصل‌های بهار و تابستان نیز میزبان پرندگان مهاجری از جمله چلچله است که به علت طبیعت خنک و آب و هوایی معتدل به زیستگاه‌های این شهرستان سفر می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • بازدید بیش از هزار نفر از غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی
  • ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • رهاسازی پرنده کمیاب «کورکور» به طبیعت
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در فیروزکوه