Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «علی اعطا» روز پنجشنبه با انتشار رشته توئتی در این باره نوشت: ۲۰۲ سال پیش مصادف با سال ١٨١٨ شمسی «مولی ویلیامز»، زن آفریقایی-آمریکایی در نیویورک برای اولین‌بار ⁧آتش‌نشان⁩ شد اما سهم ایران از حضور پرسابقه زنان در قامت ⁧آتش‌نشان اندک بوده و اغلب شکل و شمایل یک طرح جذاب را داشته است تا تصمیمی واقعی! ‌

اعطا ادامه داد: ۱۴ سال پیش در پی فراخوان آتش‌نشانی ⁧کرج،⁩ اولین آتش‌نشانان زنِ خاورمیانه پس از گذراندن آزمون‌های سنگین علمی و عملی در این شهر مشغول به  کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: پس از آن طرح‌های مشابه دیگری هم برای جذب آتش‌نشانان زن در دیگر شهرها اجرا شد اما مانع بزرگ بر سر آتش‌نشان شدن بانوان، تعریف آتش‌نشانی به عنوان فعالیتی مردانه بوده است.

وی افزود: به باور بسیاری از آتش‌نشانان باتجربه، همه عملیات‌های آتش‌نشانی، الزاماً خاموش کردن آتش نیست و در بسیاری از موارد آتش‌نشانان با حوادث خاص دیگری روبرو می‌شوند که ضرورت حضور یک آتش‌نشان زن  را دوچندان می‌کند.

به گفته وی تا به امروز در تهران آتش‌نشانانِ زن بیشتر در مانورها و برنامه‌های نمایشی حضور داشته‌اند.

برچسب‌ها آتش نشانی شهر تهران علي اعطا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی شهر تهران علي اعطا آتش نشانی شهر تهران علي اعطا اخبار کنکور آتش نشانان آتش نشانی آتش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟

احیای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان، پس از سال‌ها توقف می‌تواند یکی از مهمترین دستاوردهای دو کشور در سفر امروز رئیس جمهوری ایران به پاکستان باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری صبح امروز وارد فرودگاه اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد تا در این سفر با مسئولان کشور پاکستان دیدار و مذاکراتی داشته باشد.

نخست‌وزیر پاکستان امروز در مصاحبه ای "سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری در بخش انرژی" را از برنامه‌های پاکستان برای توسعه همکاری‌ها با ایران اعلام کرد اما در خصوص جزئیات همکاری در بخش انرژی سخنی به میان نیاورد.

احیای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان، پس از سال‌ها توقف می‌تواند یکی از مهمترین دستاوردهای دو کشور در این سفر باشد. این قرارداد  با نام خط لوله IP در قالب خط لوله صلح بین شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت ISGS پاکستان در تاریخ 5 ژوئن 2009 (15 خرداد 88) به‌مدت 25 سال منعقد شده بود و تاریخ آغاز تحویل گاز طبیعی به پاکستان 31 دسامبر 2014 و میزان حجم گاز طبیعی صادراتی 8 میلیارد مترمکعب در سال تعیین شده بود.

اما به‌دلیل عدم اجرای خط لوله در کشور پاکستان با بهانه تراشی مسئولان وقت این کشور در مواجهه با تحریم‌های امریکا، این قرارداد هیچ‌گاه اجرایی نشد.

احمد امیرآبادی فراهانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان اشاره و اظهار کرد: تعیین تکلیف خط لوله انتقال گاز به پاکستان در این سفر حائز اهمیت است، زیرا ایران به تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده و خط لوله انتقال گاز تا مرز پاکستان برده شده است.

وی افزود: اگر پاکستان گاز طبیعی را از طریق ایران به مصرف‌کنندگان کشورش برساند، بی‌شک رضایتمندی مطلوبی در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد گرفت؛ زیرا تأمین گاز آن‌ها از طریق گازمایع (ال‌پی‌جی) است که بسیار گران تمام می‌شود و این خط لوله می‌تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید واقع شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان تصریح کرد: پیشنهادهایی برای عملیاتی‌کردن این خط لوله وجود دارد، اما بعضی از کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت‌هایی در این زمینه دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آن‌ها منافع مشترک دو ملت را مدنظر قرار دهد.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در توسعه همکاری با همسایگان موفق عمل کرده است، بیان کرد: یکی از کارهای سازنده دولت در حوزه سیاست خارجی، تقویت همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه ازجمله پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و... بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • (ویدیو) آتش سوزی در محله پامنار؛ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان