Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  سرهنگ  حیدری مسئول بسیج اصناف خراسان‌ جنوبی گفت: بسیجیان فعال در بحث اقتصادی به منافع ملی توجه داشته و دغدغه آن‌ ها توجه به منافع ملی است.

او با اشاره به پویایی بسیج، افزود: بسیجیان در هر دوره‌ای متناسب با شرایط پیشرو بوده و در دوران جنگ، دوران سازندگی و حوادثی از جمله سیل و زلزله و در بخش‌ های مختلف از جمله فعالیت‌ های اقتصادی در خدمت نظام اسلامی بوده‌ اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ  حیدری اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم که در جنگ اقتصادی بر عهده ما به‌ عنوان یکی از پنجه ‌های مهم اقتصادی قرار دارد این است که اقتصاد را مردمی کنیم و اکنون نیز در این جهت حرکت می‌ کنیم.

فعالیت ۳۱ هزار واحد صنفی در خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج اصناف خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در استان ۳۱ هزار واحد صنفی داریم، عنوان کرد: قریب به هفت هزار نفر نیز عضو بسیج اصناف استان هستند و مردمی ‌ترین قشر ما قشر اصناف است، چراکه به لحاظ اقتصادی به خودشان تکیه دارند.

او تصریح کرد: فعالین اصناف در خراسان ‌جنوبی، متأسفانه علی رغم اینکه کرونا به برخی از صنوف و کسب ‌و کار آسیب رساند، اما در جهت عدم افزایش تلفات انسانی در استان  به محدودیت‌ هایی که ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده است، توجه کرده که جای تشکر و قدردانی دارد، اما مسئولین نیز باید به خواسته ‌های این قشر توجه و حمایت کنند.

بیشتر بخوانید

 همکاری خوب اصناف با محدودیت های کرونایی  برگزاری رزمایش افسران ولایت در شهرستان سربیشه  همدلی اصناف با آسیب دیدگان از کرونا

سرهنگ  حیدری با بیان اینکه با حضور اصناف شهر زنده و پویا است و ارائه خدمات به حضور این قشر وابسته است، تصریح کرد: در هفته بسیج یکی از برنامه ‌های ما دیدار و سرکشی از خانواده شهدای اصناف بود.

تشکیل هیأت اندیشه ‌ورز پیرامون مسائل اقتصادی و رونق تولید

سرهنگ حیدری برگزاری نشست‌ های بصیرتی و روشنگری به‌صورت مجازی، معرفی شهدای اصناف و وصیت‌ نامه آن‌ها در فضای مجازی، تشکیل هیأت اندیشه‌ ورز پیرامون مسائل اقتصادی و رونق تولید را از جمله برنامه ‌های بسیج اصناف در هفته بسیج اعلام کرد.

مسئول بسیج اصناف خراسان‌ جنوبی گفت: با توجه به شرایط فعلی یک بخش از فعالیت‌ های مهم بسیج اصناف پیگیری مشکلات صنوف بوده که پیگیری مشکلات واحد‌ های صنفی در ابعاد مختلف انجام می شود.

او تصریح کرد: موضوع مهم دیگر که امسال در جهت شعار سال پیگیر هستیم مسئله مغفول مانده طرح استاد شاگردی است که با هدف اشتغال، جهش تولید و پیرو سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی با همکاری سایر دستگاه‌ ها دنبال خواهد شد.

اعزام گروه ‌های جهادی اصناف به مناطق محروم

سرهنگ حیدری اعزام گروه‌ های جهادی متخصص به مناطق محروم را از جمله اقدامات بسیج اصناف در راستای کمک‌های مؤمنانه عنوان کرد و گفت: در بحث مسکن محرومین هم با توجه به فعالیت‌های بسیج سازندگی و دیگر اقداماتی که صنوف مختلف می‌توانند انجام دهند، بسیج اصناف حضور دارد.

او به نقش ‌آفرینی بسیجیان فعال در حوزه اصناف در کمک ‌های مؤمنانه اشاره و تصریح کرد: علی ‌رغم اینکه اصناف در شیوع کرونا آسیب دیده بودند، اما خوش درخشیدند و کمک ‌های قابل توجهی داشتند.

سرهنگ حیدری افزود: از فعالیت‌ هایی مانند ضد عفونی معابر تا اقداماتی مانند کمک به تهیه بسته‌ های معیشتی شاهد نقش‌آفرینی این قشر بوده ایم که نمونه آن توزیع بیش از دو هزار بسته کمک معیشتی از ابتدای سال تاکنون به صنوف آسیب دیده بوده است.

بخشش ۱۰ میلیارد ریال اجاره ‌بهای واحد‌های تجاری در خراسان‌ جنوبی

مسئول بسیج اصناف خراسان‌ جنوبی گفت: یکی از موضوعاتی که پس از شیوع کرونا پیگیری شد موضوع کمک مالکین واحد‌ های تجاری در بخشش اجاره‌ بهای مستاجرین بود که بسیج اصناف رایزنی با مالکین را داشته و تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال بخشش اجاره ‌بها داشته‌ایم که استمرار دارد.

او به اجرای طرح «هر کاسب یک دانش‌آموز» اشاره کرد و بیان کرد: در این طرح بیش از دو هزار بسته لوازم‌ تحریر تهیه و همزمان با سال تحصیلی جدید با کمک خیرین و بازاریان در استان توزیع شد.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مرحله سوم کمک مؤمنانه که مقارن با سال نو است با کمک خیرین اصناف در بحث آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و تأمین جهیزیه و ازدواج آسان با مشارکت سایر دستگاه ‌ها و هماهنگی بسیج حقوق ‌دانان نیز اقداماتی انجام خواهد شد.

مسئول بسیج اصناف خراسان‌ جنوبی افزود: یکی از مهم‌ ترین فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۷ ربیع موضوع نظارت و کنترل بازار و قیمت ‌ها بود که در این خصوص با سازمان صمت و اتاق اصناف هماهنگی لازم صورت گرفته است.

سرهنگ حیدری گفت: در نظارت ‌ها بخش سلبی بر عهده بسیج نیست ضمن اینکه گزارشات مواردی از جمله شناسایی انبار‌ها و دپوی احتکار، گران‌ فروشی با رصد بسیجیان به مراجع مربوطه جهت پیگیری منعکس خواهد شد.

حیدری افزود: برای بحث نظارت بیش از ۱۰۰ نفر از بسیجیان در سطح استان اعلام آمادگی کرده اند که این افراد با توجه به درخواست ادارات صمت اتاق اصناف و شرایط موجود سازماندهی و معرفی می ‌شوند.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد صنفی بسیج اصناف رزمایش کمک های مؤمنانه سرهنگ حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیشتر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطار‌های خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد.

به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهمترین ماموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تامین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری