Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@00:04:01 GMT

بازارتره‌بار محله را دریابید

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۰۳۶۵

بازارتره‌بار محله را دریابید

همشهری آنلاین _ مهدی اسماعیل پور:   اغلب مردم برای تهیه مایحتاج و خرید میوه و سبزیجات و مواد پروتئینی مورد نیاز خود از قبیل گوشت، مرغ و تخم‌مرغ به نزدیک‌ترین میدان میوه وتره‌بار محل سکونت‌شان مراجعه می‌کنند. در این بازارها علاوه بر عرضه اقلام مختلف به قیمت مصوب و ارزان‌تر و با کیفیت‌تر نسبت به میوه‌فروشی‌ها و پروتئینی‌های شهر و در دسترس بودن همه مواد مورد نیاز و سهولت در خرید، می‌توان گفت اغلب مردم به خرید از این مراکز عادت کرده‌اند و این موضوع به بخشی از زندگی روزمره آنها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس است که هرگونه مشکل و نقصان در این بازار روزها خیلی سریع به چشم می‌آید و مورد اعتراض قرار می‌گیرد. به‌ویژه در این روزهای سخت اقتصادی که اقلام ضروری مردم قیمت ثابتی ندارد.  

 وجود بازارهای میوه وتره‌بار که براساس نرخ‌های مصوب و اعلام شده فعالیت می‌کنند، بیش از هرچیز دیگری در محله ضروری است و نبود آن اهالی را با دردسرهای بسیاری روبه‌رو می‌کند. «یوسف غیاثوند» از معتمدان محله شهرک استقلال در این‌باره می‌گوید: «نبود یا کمبود اقلام ضروری در بازار میوه وتره‌بار مشکلات بسیاری برای مردم به وجود می‌آورد؛ از حذف اقلام ضروری مورد نیاز خانواده‌ها از سبد خرید تا دردسرهای حضور در بازار میوه وتره‌بار محله های دیگر. از طرفی خیلی از شهروندان به‌ویژه افراد سالمند نمی‌توانند برای خرید به بازارهای‌تره‌بار محله‌های دیگر بروند، برای همین از مسئولان می‌خواهیم برای حل این مشکل شهروندان‌کاری انجام دهند.»

نامه شهرک استقلالی‌ها خطاب به شهردار

 اهالی شهرک استقلال که از فعالیت دوباره غرفه پروتئین بازار میوه وتره‌بار ناامید شده بودند دست به کار شدند و نامه‌ای خطاب به شهردار منطقه نوشتند: «جناب مهندس رجب‌زاده، شهردار محترم منطقه۲۱؛ سلام علیکم؛ برابر اعتراضات و درخواست اهالی شهرک استقلال درباره وضعیت نابسامان بازار روز وتره‌بار محله، بابت نبود غرفه تأمین مایحتاج ضروری و عمومی پروتئین مرغ، گوشت، ماهی و تخم‌مرغ، به ناچار می‌باید اهالی به‌تره‌بار تهرانسر مراجعه کنند و این وضعیت از یک سو شرایط سختی را برای اهالی محله ایجاد کرده و از سوی دیگر شرایط نا مناسبی را برای بازار روز که فقط میوه و سبزیجات عرضه می‌کند، به‌وجود آورده است و موجب می‌شود که این مرکز رونق خود را از دست بدهد و در نتیجه خطر تعطیلی آن به‌وجود بیاید.

پیشنهاد می‌شود در میدان‌تره‌بار تهرانسر که چند غرفه پروتئینی دارد، تعداد آنها کاهش پیدا کند و به‌تره‌بار شهرک استقلال منتقل شود تا باعث رونق و تأمین سهمیه آن از مواد پروتئینی شود. آقای شهردار، تمرکز همه امکانات و تسهیلات و خدمات و رفاه در یک ناحیه و یک محله از اشتباهات مدیران پیشین منطقه بوده و نیازمند تعادل و اعتدال آن در همه نواحی و محله‌ها است.»

برنده مزایده اول نیامد

پس از بررسی‌های درست و دقیق موضوع نبود غرفه‌های عرضه مواد پروتئینی در میدان میوه وتره‌بار شهرک استقلال، سراغ مدیران شهرداری رفتیم تا دلیل این موضوع را از آنها جویا شویم. پیگیری‌ها از شهرداری منطقه ۲۱ ما را به خارج از ساختمان شهرداری منطقه و مدیر میادین میوه و ‌تره‌بار منطقه رساند تا گلایه و مطالبه اهای محله شهرک استقلال را به این مسئول منتقل و پاسخی برای آن دریافت کنیم. «امیر مشیری» با تأیید این موضوع درباره دلیل نبود غرفه عرضه محصولات پروتئینی در بازار روز شهرک استقلال به همشهری محله می‌گوید: «در میدان میوه وتره‌بار شهرک استقلال، غرفه عرضه مواد پروتئینی وجود دارد و این کاربری تعریف شده است.

قرارداد غرفه‌داران به پایان رسید و براساس قانون و روال همیشگی برای واگذاری غرفه‌ها مزایده‌ای برگزار شد. کسانی که در مزایده برنده شده بودند، کارشان را آغاز کردند، اما برنده مزایده غرفه مواد پروتئینی شهرک استقلال برای بستن قرارداد و بهره‌برداری از غرفه اقدام نکرد و با توجه به پایان بازه زمانی قانونی، این امتیاز لغو و قراردادی که قرار بود به امضا برسد، فسخ و منتفی شد. برای انتخاب جایگزین و بهره‌بردار جدید باید براساس قانون، مزایده دوم برگزار شد. پس از برگزاری مزایده دوم و مشخص شدن برنده و بهره‌بردارجدید، غرفه پروتئین میدان‌تره‌بار شهرک استقلال هم فعال خواهد شد. به شدت پیگیر هستیم تا هرچه زودتر مراحل واگذاری غرفه براساس روال قانونی انجام و این خواسته و نیاز اهالی محترم محله برای فعال شدن غرفه مواد پروتئینی برطرف شود.»

۱۲ بازار میوه و ‌تره‌بار در منطقه

مدیر میادین میوه وتره‌بار منطقه ۲۱، درباره تعداد این مراکز و در دسترس بودن آنها برای همه محله‌ها نیز به همشهری محله می‌گوید: «۱۲ میدان میوه وتره‌بار در منطقه ۲۱ داریم که به ازای هر ناحیه، ۴ میدان میوه وتره‌بار وجود دارد. بازار میوه وتره‌بار در دسترس همه محله‌ها و شهروندان منطقه قرار دارد و نیازی به ساخت و راه‌اندازی بازار دیگری نیست و کمبود و کاستی در این‌باره وجود ندارد.» مشیری درباره قیمت محصولات در میادین و نظارتی که روی عملکرد غرفه‌داران می‌شود، این‌گونه توضیح می‌دهد: «همه قیمت‌ها یا نرخ نامه مصوب سازمان میادین میوه وتره‌بار است یا دستورالعمل‌هایی که برای تخفیف در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

نظارت‌های هفتگی و ماهانه روی قیمت‌ها وجود دارد. قیمت محصولات عرضه شده در بازارهای میوه وتره‌بار بین ۵ تا ۴۰‌درصد کمتر از مغازه‌های شهر است. این آماری است که از سوی کارشناسان بانک مرکزی و نه خود شهرداری ارائه شده است.» ساعت فعالیت میادین میوه و تره‌بار در این روزها که محدودیت‌های «کرونا» یی وضع شده مانند سابق بوده و از ساعت ۸ تا ۱۳ و پس از آن از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۹ ادامه دارد.

فعالیت بازار طبق پروتکل‌های بهداشتی

همان‌گونه که اشاره شد، استقبال شهروندان از میادین میوه وتره‌بار زیاد است و با وجود اپیدمی ویروس کرونا شاهد حضور گسترده و تجمع شهروندان در این مراکز از جمله میادین میوه وتره‌بار منطقه ۲۱ هستیم. اکنون سؤال اینجا است که پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری‌های لازم و ضروری تا چه میزان رعایت و اجرا می‌شود. مشیری در این‌باره به همشهری محله می‌گوید: «شرایط و ضوابط بهداشتی تعیین و به همه بهره‌برداران ابلاغ شده است و برای حفظ سلامت کارکنان و شهروندان همه بهره‌برداران موظف هستند تا همه پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده را رعایت کنند. استفاده از ماسک و دستکش برای همه کارکنان اجباری و الزامی است.

باید مقابل صندوق‌ها با حائل پلاستیکی پوشانده شود و مشتری خود کارت بکشد و تا آنجا که ممکن است از گرفتن و رد و بدل شدن پول نقد خودداری شود. هم‌چنین میادین، روزانه ۳ بار ضد عفونی می‌شوند. با این وجود با توجه به ازدحام مراجعه‌کنندگان و حضور گسترده شهروندان، خطر وجود دارد و لازم است تا مردم نیز همکاری و پروتکل‌ها را رعایت کنند.»

کد خبر 566984 برچسب‌ها منطقه ۲۱ همشهری محله میوه و تره بار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۱ همشهری محله میوه و تره بار میادین میوه وتره بار میدان میوه وتره بار بازار میوه وتره بار همشهری محله مواد پروتئینی میادین میوه بازار میوه تره بار محله تره بار پروتکل ها منطقه ۲۱ محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته سلامت ۱۴۰۳ (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»، برگزار می‌شود.

همزمان با شروع هفته سلامت، نمایشگاهی با همین عنوان در پارک لاله تهران برپا شد که نهادها و مؤسسات و بخش‌های مختلفی، در این نمایشگاه غرفه دارند.

مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، یکی از مؤسسات فعال در حوزه سرطان است که با هدف خدمت به بیماران مبتلا به سرطان در کشور، مشغول فعالیت است.

برپایی غرفه مکسا در نمایشگاه سلامت

کارشناسان مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان با حضور در غرفه مکسا در پارک لاله که به مناسبت هفته سلامت برپا شده است به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهند.

این مؤسسه در روزهای هفته سلامت، با حضور کارشناسان مختلف، پاسخگوی مراجعان بوده است.

حضور مسئول مددکاری بخش طب تسکینی

در روز دوم نمایشگاه که با عنوان سلامت زمین و خانواده نامگذاری شده است، لیلا یار محمدی مسئول مددکاری مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، با حضور در غرفه مکسا، پاسخگوی مراجعان بوده.

نمایشگاه هفته سلامت تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6088148 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • افتتاح سایت غرفه ایران در بینال ونیز
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • چرا غرفه اسرائیل در بینال ونیز تعطیل است؟
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به علت اعتراض ها در ونیز
  • بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به خاطر اعتراض ها در ونیز
  • اثر زیبای احصایی در دوسالانه ونیز رونمایی شد