Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الکساندر لاپین» فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه که به «دوشنبه» سفر کرده با «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان ملاقات کرد.

لاپین در سخنانی در این دیدار به پویایی مثبت همکاری ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه با تاجیکستان در زمینه آموزش مشترک پرسنل و واحدهای نظامی اشاره کرد و گفت: تعداد عملیات‌های مشترک در مقیاس بزرگ طی سه سال اخیر تقریبا دو برابر افزایش و به 12 عدد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان شد افسران نهادهای فرماندهی و واحدهای نیروهای مسلح تاجیکستان به طور سنتی در فعالیت های آموزش عملیاتی و رزمی و همچنین در گردهمایی رهبری ستاد مرکزی، تمرینات و رزمیش ها شرکت می کنند.

وی گفت: کیفیت برگزاری رویدادها امکان کسب تجربه مهمی را در زمینه آمادگی و انسجام ارگان های اداره نظامی، به هم پیوستن سیستم های شناسایی و سرکوب هدف و همچنین رسیدن به یک تاکتیک مشترک با توجه به تجربه جنگی به دست آمده در سوریه را فراهم کرده است.

طرفین طی این ملاقات همچنین در خصوص مسائل مربوط به تامین امنیت در منطقه آسیای مرکزی بحث و تبادل نظر کردند.

شایان ذکر است که در قلمرو تاجیکستان رزمایش مشترک نظامی این کشور و روسیه با هدف تمرین اقدامات هماهنگ در جهت مبارزه با گروه های مسلح در تاریخ 20 نوامبر آغاز و تا 28 ماه مذکور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان روسیه وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد/ توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست صهیونیستی حمایت نکنید

به گزاش آخرین‌نیوز، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در واکنش به حمایت برخی از سران کشور‌های غربی از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به سران کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان یادآوری می‌کنیم دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون‌شکن، تروریست و کودک‌کش بردارید؛ شما خوب میدانید جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است جنگ‌طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست.

وی افزود: اما اگر هرکس از جمله شما و آن رژیم مستأصل و درمانده، پایش را از گلیمش درازتر کند پاهایش را قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل متجاوز و شرور، قطع خواهیم کرد. چنانچه گوشه‌ای از این قدرت الهی دلاور مردان ایران اسلامی و قدرتمند را در عملیات وعده صادق به شما نشان دادیم و با غرش موشک‌ها و پهپاد ها‌ی دشمن شکن از سامانه‌های پیشرفته راداری و دفاع هوایی شما و از گنبد به اصطلاح آهنین اهداییتان به صهیونیست‌ها عبورکردیم و قلعه‌های نظامی آن رژیم جعلی و جنایتکار را شخم زدیم.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در پایان تاکید کرد: توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرورفته صهیونیستی حمایت نکرده وخود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد/ توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست صهیونیستی حمایت نکنید
  • هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به کشورهای غربی حامی اسرائیل: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد
  • واکنش مهم سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به تهدیدات اسرائیل