Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه برای استمرار انقلاب باید روحیه جهادی و بسیجی گسترش پیدا کند، گفت: بسیجی یعنی کسی که دنبال استقلال کشور بوده و چشم به بیگانگان ندوزد.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در ابتدای درس خارج فقه خود که به صورت آنلاین برگزار شد، به مناسبت هفته بسیج و با بیان اینکه بسیج یکی از نهادهای نورانی، مقدس، مهم و مؤثر در تداوم و استمرار انقلاب است، گفت: به برکت و درایت امام خمینی(ره) این نهاد در کشور تأسیس شد و همه شاهد بودیم در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه های مختلف حضور چشمگیر و موثری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بسیجیان نباید از «بسیج» تنها نام آن را یدک بکشند، اظهار داشت: معیار بسیجی بودن طبق رهنمودهای امام و رهبری این است که غیر از خدا چیز دیگری را در نظر نداشته باشیم؛ بسیجی یعنی دنبال دنیاطلبی، ریاست طلبی و این گونه امور شیطانی و دنیوی نبوده و همواره تلاش کنیم که پرچم دین خدا را بر بلندترین قله‌های جهان قرار دهیم.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: بسیجی بودن یعنی اینکه ما همواره به دنبال تحقق حکومت حق جهانی حضرت مهدی(عج) باشیم و برای آن زمینه ها را فراهم آوریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بسیجی یعنی کسی که دنبال اجرای احکام اسلام بوده و اخلاق و اعتقادات اسلامی را در حد بالایی در وجود خودش پیاده کرده باشد، تأکید کرد: بسیجی کسی است که همواره سعی می کند موارد مذکور را در خود و جامعه اش پیاده کند.

وی با بیان اینکه نهادی مقدس تر، باارزش تر، مهم تر و نورانی همچون بسیج سراغ نداریم، اضافه کرد: بسیجی یعنی کسی که دنبال استقلال این کشور بوده، چشم به بیگانگان ندوزد، امیدی به خارج و توجه به خارج نداشته باشد، توکل بر خدای تبارک و تعالی دارد و با نیروی توکل دنبال علم، صنعت و تخصص می‌رود و می‌خواهد زیر یوق دشمنان اسلام قرار نگیرد.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: از آیات قرآن به خوبی استفاده می‌شود که کفار نباید ولایت و حکومت بر مسلمین داشته باشند، این یکی از قواعد سیاسیه مسلمه فقه ماست و این فکر، فکر بسیجی است که هیچ جا، در حدّ بسیار نازلی هم یک کافری بر مسلمانی حکومت نداشته باشد.

وی به بیان خاطره ای از روحیه بسیجی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی پرداخت و گفت: با شروع جنگ تحمیلی وقتی که بسیج روحانیت در همین حوزه مقدسه قم تشکیل شد، مسؤولیت آن به عهده مرحوم والد بنده قرار گرفت؛ ایشان با انجام سخنرانی‌های متعدد طلبه‌ها را برای رفتن به جبهه تشویق نموده و علاوه بر بدرقه طلاب، سه مرتبه نیز در حساس ترین زمان ها و عملیات‌ها در جبهه حضور پیدا کردند که در یکی از این سفرها که بنده نیز حضور داشتم، با وجود بمباران شدید صدام، مرحوم والد در کنار رزمندگان حضور داشتند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: ما باید این نهاد را به معنای واقعی کلمه حفظ کنیم و این روحیه را در مردم گسترش بدهیم، این چیزی نیست که یک امر سیاسی باشد، چراکه بسیجی یعنی آن کسی که جناح برایش معنا نداشته و از جناح بندی پرهیز می کند؛ برای یک بسیجی باید همیشه خدا معیار باشد و طبق تأکیدات امام و رهبری ما باید این روحیه را در مردم بیش از گذشته نشر بدهیم.

وی با بیان اینکه برای استمرار انقلاب باید روحیه جهادی و بسیجی گسترش پیدا کند، ابراز کرد: یکی از خواص بسیجی بودن انجام کار جهادی است.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: امروز در شرایط کرونایی طلاب در صف مقدم خدمت به بیماران کرونایی قرار دارند و با روحیه جهادی در بیمارستان ها حاضر می شوند؛ برایم نقل کردند که یکی از طلاب پدر و مادرش در شهرستان گرفتار کرونا شدند مجبور شد که از قم برود تا از آنها نگهداری کند؛ او علیرغم اینکه چند برادر و خواهر نیز داشت اقدام به این کار کرده بود، زیرا هیچکدام از آنها حاضر نشده بودند به پدر و مادرشان رسیدگی کنند، اما این طلبه با روحیه جهادی و فداکارانه به آنجا رفته و خدمت می کند.

وی با اشاره به اینکه فداکاری کردن برای اسلام، پدر و مادر، هم‌نوعان و مسلمان‌ها ارزش بزرگی است و جزء افتخارات حوزه محسوب می شود، یادآور شد: در این قضیه کرونا طلاب جهادی ما در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند و این بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم آیت الله فاضل لنکرانی سازمان بسيج مستضعفين آیت الله فاضل لنکرانی استمرار انقلاب روحیه جهادی بسیجی یعنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیجی در پی آبگرفتگی برخی مناطق شیراز خبر داد و گفت: ۷۰ منزل مسکونی از کمک‌های نیرو‌های جهادی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی تگرگ و بارندگی شدید روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه جهادگران بسیجی سپاه شیراز با هدف امدادرسانی به برخی مناطق کلانشهر شیزاز اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی 5 ناحیه بسیج در سطح کلانشهر شیراز، افزود: به کمک این گروه‌های جهادی اقداماتی همچون تخلیه آب منازل و پاکسازی آن منطقه ناشی از  گل و لای ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از فعالیت و کمک‌رسانی خودرو‌های پشتیبانی منطقه 2 ارتش خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مبرم در مناطق شهرک سعدی، شهرک بهار، کرونی و غیره بلافاصله جهادگران بسیجی و ارتش فارس در منطقه حضور و خدمت‌رسانی کردند که فعالیت ارتش قابل تقدیر است.

علی‌پور با اشاره به ایجاد سیل‌بند، حوضچه آرامش و شیب شکن محله سعدی توسط شهرداری شیراز، ادامه داد: این شیب شکن تابستان سال قبل توسط شهرداری شیراز در بالاست احداث شد که در کنترل سیلاب امروز به خوبی تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت