Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@03:16:10 GMT

وضعیت قیمت خانه در آبان ماه

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۰۸۱۹

وضعیت قیمت خانه در آبان ماه

آبان ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران به ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۸.۲درصد و نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. ناطقان:  گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در آبان امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ و ۱۱۸.۲ درصد افزایش دارد.




این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین متوسط قیمت هر متر خانه ۵۵ میلیون تومان در منطقه یک و کمترین آن با حدود ۱۲ میلیون تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۱۳۴.۳ درصدی در منطقه یک و ۹۹ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.

چند واحد مسکونی در آبان ماه معامله شد؟  

همچنین، در هشت ماهه اول امسال حدود ۶۸ هزار واحد مسکونی معامله شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۷۰.۷  درصد افزایش دارد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که افزایش ۷۰.۹  درصدی دارد.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در آبان ماه نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۸.۶ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۱۶ تا ۱۸ میلیون و ۱۲ تا ۱۴ میلیون با ۷.۳ و ۶.۹ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر در آبان ماه امسال توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان‌دهنده آن است که واحدهای مسکونی با ارزش ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۳.۵ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشتند.

 منطقه ۵ دارای بیشترین معاملات مسکن

همچنین، توزیع معاملات انجام شده مسکن بر اساس مناطق شهری در تهران حاکی از آن است که منطقه پنج با ۱۲.۱ درصد از کل معاملات، بیشترین سهم معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

وضعیت اجاره خانه در تهران

علاوه براین، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آبان ماه امسال نشان دهنده رشدی معادل  ۲۸.۷ و ۳۱.۹  درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

منبع: ایسنا برچسب ها: قیمت ، خانه ، ناطقان ، آبان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت خانه ناطقان آبان مسکونی معامله شده واحدهای مسکونی میلیون تومان شهر تهران واحد مسکونی آبان ماه نسبت به ماه متوسط قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران نوسان صف خرید و صف فروش در بازار در محدوده یک درصدی موج می‌زد و نمادهایی مثل خودرو و فولاد در این بازه محدود در تلاش برای شکستن محدودیت‌ها بودند.

به گزارش اکوایران، بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنان با ارزش معاملاتی پایین در حال سپری کردن روزهای پایانی فروردین ماه 1403 است روزهایی که برای سال 1402 و در این بازه زمانی ارزشی بیش از 9 هزار و 800 میلیارد تومان را برای معاملات در بازار ثبت می‌شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نهایت و در سومین روز محدوده شده در دامنه نوسان یک درصدی 4 هزار و 900 واحدی افت کرد اما نمادهایی مثل خودرو و فولاد تلاش کردند تا از منفی های بازار خلاصی پیدا کنند و برای فرار از محدودیت های ایجاد شده برای دامنه نوسانی قیمتی خود از صف فروش به صف های خرید برسند.

ارزش معاملات 4 هزار و 600 میلیارد تومان را به خود گرفت و ارزش بازار نیز در محدوده 7 هزار و 631 هزار میلیارد تومانی ماند.

گروه فلزات اساسی بیشترینارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه خودرویی و گروه شیمیایی ها به ترتیب با ارزش معاملات 258 و 158 میلیارد تومانی در رتبه های دوم وسوم ایستادند.

عده‌ای از فعالان بازار معتقد هستند احتمالا بازار ساز در تلاش است تا با مثبت نشان دادن نمادهای لیدر بازار سرمایه این موضوع را در ذهن بازار ایجاد کند که بازار برای روز چهارشنبه (فردا) که قرار است دامنه نوسان به حالت قبل برگردد در بازار مسیر صعودی قرار بگیرد و این موضوع کمی نگران کننده است.

از سویی تعداد دیگری از افراد در فضای مجازی با راه اندازی نظرسنجی‌هایی خواستار حفظ دامنه نوسان برای مدت زمان بیشتری بودند و این درخواست را از سازمان بورس داشتند که وضعیت محدود دامنه نوسان را تا اطلاع ثانویه تمدید کند. تا تب نقد کردن در بازار با گذشت زمان کاسته شود.

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در خصوص وضعیت این روزهای ارز این طور گفته که ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم؛ باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

و به گفته ایرنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و درباره روند بازار ارز اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

اما تسهیل شرایط مالیات از زبان وزیر اقتصاد این طور بود که دولت بنا دارد تا پایان مهرماه امسال برای کاهش فشار به نقدینگی شرکت‌ها و وارد کنندگان کالاهای اساسی، بجای دریافت مالیات و عوارض آن‌ها بصورت نقد، ضمانت‌نامه بانکی، اسناد خزانه و اوراق گام را جایگزین کند. خاندوزی گفت: امیدواریم کاهش نرخ مالیات و استفاده از ابزارهای جدید برای تسویه شاهد رفع برخی از مشکلات تولیدکنندگان کشور باشیم.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران  

امروز هم شاخص کل با افت بیش از 5 هزار واحدی همراه شد هرچند که در ساعات پایانی بازار تقاضای نسبتا سنگینی در نمادهایی چون فولاد و خودرو ایجاد شد اما این موضوع خیلی نتوانست افت شاخص کل را محدود کند.

شایعاتی در بازار است که ممکن است مدیران بازار سرمایه برای کاهش تب فروش در بازار همچنان دامنه نوسان را محدود کنند اما از سویی هم باز شدن دامنه نوسان و برگشت به خالت قبل با توجه به مسائل و اخبار اقتصادی (و جدا از خبرهای سیاسی و احتمالات پیش رو) بازار می تواند به مسیر صعودی برگردد چرا که شایعه افزایش نرخ دلار نیما و کاهش فاصله آن با دلار بازار آزاد تحرکاتی در بازار ایجاد کرده است. اما ریسک سیاسی همچنان بر جو بازار غالب است.

سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟ (+ جدول)
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • رهن کامل خانه در شهرک غرب تهران چند؟
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان