Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص بارش قابل ملاحظه برف و باران یا احتمال کولاک، امدادگران هلال احمر برای پاسخگویی به هرگونه حوادث غیرمترقبه به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده باش قرار دارند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر ۱۱ پایگاه امداد و نجات در آزادراه ها و سایر جاده های ارتباطی استان زنجان دارد که در هر پایگاهی پنج نیروی امدادگر فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت پایگاه پشتیبان هلال احمر در مراکز شهرستان های استان نیز آماده پاسخگویی به حوادث طبیعی و غیرطبیعی هستند.
طاهری به آموزش امدادگران هلال احمر استان زنجان اشاره کرد و افزود: امدادگران هلال احمر این استان در پایگاه های امداد ونجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع از آموزش های ویژه طرح" پنجشنبه های آموزشی" بهره مند می شوند.
وی اظهارداشت: توان افزایی پنجشنبه های آموزشی ویژه تیم های عملیاتی پایگاه های امداد و نجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع هر هفته به منظور ارتقای توان علمی و مهارتی نجاتگران در پاسخگویی سریع به سوانح انجام می شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش عملی و مهارتی امدادگران و نجاتگران پایگاه های امداد و نجات و بازآموزی به منظور مسئولیت های اعضای تیم های عملیاتی را از اهداف طرح پنجشنبه های آموزشی برشمرد و افزود: با اجرای این طرح در تلاش برای بالا بردن سطح مهارت فردی و تیمی تیم های عملیاتی  و تقویت نقاط قوت و رفع ضعف تیم های عملیاتی هستیم.
طاهری به تقویت انبارهای امدادی هلال احمر اشاره کرد و افزود: در راستای تقویت انبارهای امدادی کشور و به تبع آن استان ها، به منظور حفظ آمادگی و پاسخگویی به موقع و مناسب به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح انبارهای جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز به لحاظ مواد غذایی تقویت شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان زنجان هفت انبار امدادی در سطح استان زنجان دارد که بسته های غذایی توزیع شده در انبارهای امدادی یک ماهه و ۷۲ ساعته است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

برچسب‌ها امداد و نجات زنجان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد و نجات زنجان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امداد و نجات زنجان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور جمعیت هلال احمر استان زنجان تیم های عملیاتی امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی گفت: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا شهرجردی ظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری آزمون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی استان مرکزی در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر در شهرستان ساوه به مدت ۹ روز برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون به صورت منطقه‌ای و با حضور نجات‌گران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی گفت: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی برگزار می‌شود.

شهرجردی افزود: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است تا استان مرکزی چون سال‌های گذشته میزبانی شایسته‌ای برای این آزمون مهم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تست دریافت درجه ایثار در دو مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی برگزار می‌شود، گفت: در نخستین بخش آزمون شرکت‌کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تأیید هیئت داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است، راه می‌یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اعلام جزئیات این آزمون گفت: مرحله آمادگی جسمانی با آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن برگزار می‌شود.

شهرجردی افزود: در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جست جو و نجات در جاده، جست جو و نجات در آوار، جست جو و نجات در کوهستان، جست جو و نجات در محیط‌های آبی انجام می‌شود.

رئیس امور امدادگران سازمان امداد و نجات کشور هم با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون‌های کشور در حوزه امداد و نجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می‌شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

سیاوش غلامی نماینده سازمان امداد و نجات کشور اظهار کرد: به همین دلیل سازمان امداد و نجات کشور با توجه ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیأت داوران و کادر اجرایی اقدام کرده است.

وی فرشید بنی دیدار را به عنوان سرتیم هیئت داوران معرفی کرد و گفت: وحید آستارکی، سید جمال هشمی، مهدی نظری، سجاد حیدریان، امین جعفر بیگی، یونس حسنوند، بهداد برزویی، ابراهیم مهدی پور، مصطفی احمدتبار دیگر اعضای هیئت داوران این آزمون خواهند بود.

بنی‌دیدار تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون‌ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالا بردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجات‌گران برای حضور مؤثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه برای خدمت‌رسانی به شهروندان در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

به گزارش ایمنا، پس از برگزاری آزمون ویژه برادران، آزمون ویژه بانوان از بیست‌ودوم اردیبهشت به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی هلال احمر ساوه به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 747288

دیگر خبرها

  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان