Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته ۵ آذرماه خبری مبنی بر برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در بهار ۱۴۰۰ به نقل از یک منبع آگاه در رسانه‌های غیررسمی و فضای مجازی منتشر شد.

در پی انتشار این خبر یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما نیز به پوشش این موضوع پرداخت و لغو برگزاری این رویداد در سال جاری را قطعی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اما در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر درباره انتشار این خبر تاکید کرد: به‌عنوان دبیر این رویداد سینمایی می‌گویم هنوز تصمیمی درباره زمان برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گرفته نشده است و خبر اعلام شده صحت ندارد.

از چندی قبل لغو برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهمن‌ماه امسال و موکول شدن برگزاری آن به بهار ۱۴۰۰ به‌عنوان یکی از گزینه‌های پیش‌روی سیاستگذاران این رویداد در مواجهه با شرایط کرونایی و تعطیلی پروژه‌های سینمایی مطرح شده است. گزینه‌ای که با توجه به تقویم انتشار فراخوان جشنواره فجر و زمان‌بندی پذیرش آثار در این رویداد طی سال‌های قبل، احتمال صحت این گمانه در محافل رسانه‌ای و سینمایی بیش از پیش تقویت شده است.

اما بنابر اعلام دبیر جشنواره فیلم فجر هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده و باید منتظر اعلام رسمی وضعیت برگزاری مهمترین رویداد سینمایی امسال در سایه تهدیدها و ملاحظات کرونایی باشیم.

کد خبر 5081101 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی ویروس کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران فیلم کوتاه ویروس کرونا چنگیز جلیلوند برنامه تلویزیونی درگذشت چهره ها کامبوزیا پرتوی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت سینمای مستند موسیقی ایرانی سازمان سینمایی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حضور هنر ایران در جهان چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، مراسم رونمایی و نمایش ویژه فیلم مستند «قوی‌دل» عصر روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار و از فردای آن روز در سینماهای منتخب این گروه در تهران و شهرستان‌ها به نمایش در خواهد آمد.

مستند «قوی‌دل» با تلفیق روایتی جدی و طنز، به بهانه بازخوانی یکی از پرونده‌های جنجالی قضایی کشور به بحث عدالتخواهی و ضرورت نظارت همگانی در سطح جامعه می‌پردازد.

عوامل مستند «قوی‌دل» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم‌آبادی، مدیر تصویربرداری: هادی زهره کاشانی، صدابردار: حسین خانی، اصلاح نور و رنگ: علی شریفی، تدارکات: امیرمهدی عزیزی، مجری صحنه: مجید عرفانیان، مدیر تولید: جواد قاسمی، مجری طرح: دیبا فیلم، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

«قوی‌دل» در جشنواره مستند «سینماحقیقت» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران، جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد و در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تندیس بلورین بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد.

کد خبر 6017043

دیگر خبرها

  • معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما
  • خبر‌هایی از کشف محموله های چوب قاچاق در دامغان
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی
  • علی قائم مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد
  • خبر‌هایی از تجلیل از فعالان کتابخوانی در گرمسار
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره ها