Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (پنج‌شنبه 6 آذر) در آیین افتتاح سه طرح پتروشیمی اظهار داشت: طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ظرف ۴ سال می‌تواند کل سرمایه‌گذاری خود را برگرداند که اگر سالانه ۲۴۰ میلیون دلار درآمد این پروژه باشد معنی آن این است که ظرف ۴ سال با ظرفیت کامل کار کند کل سرمایه‌گذاری را بر می‌گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مردم و سرمایه‌گذاران مهم است که طرح عظیم و بزرگ صنعتی که رقمی بالای ۸۰۰ میلیون دلار در آن هزینه شده است بتواند ظرف ۴ سال کل سرمایه گذاری را برگرداند.

رییس جمهوری تصریح کرد: ۸۰ درصد پرسنلی که برای تکمیل این پروژه تلاش می‌کنند و بعدا هم برای اداره این پروژه فعال خواهند بود بومی هستند که این بسیار مهم است که یک پژوه عظیمی در یک استان فعال می‌شود بتوانیم از نیروهای بومی آن استان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: افتتاح‌های امروز  پاسخ بسیار مهمی است از طرف ایران و شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذار در کشورمان به دشمنان ملت‌ که نشان دهند ایران جاذبه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

روحانی گفت: دولت و ملت ایران از حضور سرمایه خارجی در چارچوب قوانین و مقرراتش استقبال می‌کند و امروز روز بسیار خوبی است برای مردم خوزستان و همه مردم عزیز ایران.

وی تصریح کرد: ما در یک هفته شاهد افتتاح ۳ طرح هستیم که ارزش آن ۳۰ هزار میلیارد تومان است؛ این موضوع برای آن افرادی که علیه ملت ایران نیت شوم داشتند باورکردنی نیست که در یک روز ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه مهم افتتاح شود که برای افتتاح این طرح‌ها رقمی حدود هزار میلیارد دلار اعتبار هزینه شده است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح یک طرح در پتروشیمی که محصولش اوره و آمونیاک صادراتی است تصریح کرد: این طرح‌ها هم جهت صادرات است و هم نیازهای کشور را تامین خواهد کرد.

وی اظهار داشت: طرح فرآورش ۵۰ هزار بشکه‌ای امروز برای ما اهمیت زیادی دارد که با این مدل فرآورش، اولین باری است که ما در این صنعت گام گذاشتیم.

روحانی خاطرنشان کرد: تاسیس مخازن بزرگ نفت، میعانات و گاز هم برای توسعه کشور نیاز است این در حالی است که در طول سال‌های گذشته ما مشکلاتی را داشتیم اما چون مخازن گاز نداشتیم این مشکل وجود داشت اما باید مخازن گاز را بسازیم که با افتتاح امروز این طرح این مشکل هم برطرف شد.

وی تصریح کرد: ملت ایران در این 3 سال جنگ (اشاره به جنگ اقتصادی)، مقاومت خوبی داشت هر چند که قبل از آن هم مقاومت و ایستادگی داشتیم اما در طول این تحریم‌ها در واقع سه سال در جنگ و رویاروی بودیم که آنها شکست مفتضحانه خوردند و آنهایی که می‌خواستند ملت ایران جشن 22 بهمن سال ۹۷ را نبیند و دشمنان وارد کشورمان شوند همگی سرنگون شدند و همه دوران شان به پایان رسیده و چند هفته دیگر به زباله‌دان می‌روند.

روحانی گفت: ملت بزرگ ایران با مقاومت و ایستادگی ایستاد و آنها شکست خوردند این در حالی است که ایران نشان داد که اقتصادی بزرگ و مقاوم دارد. ضمن اینکه هیچ کشوری چنین قدرتی ندارد که بتواند در سه سال جنگ مداوم و رویارویی بایستد و موفق و پیروز شود؛ عظمت ملت ایران و قدرت ملت ایران و تاب‌آوری این ملت در سایه خود اتکایی و درون زایی منطقه بوده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ ملت ایران همواره کارهای بزرگ کرده است ضمن اینکه ایران نقطه مهمی است و جایگاه جغرافیایی عظیم و بزرگ است که هیچ قدرتی نمی‌تواند ایران را حذف کند. پیشرفت ایران متعلق به منطقه و جهان است.

این خبر در حال تکمیل است....

پربیننده ترین ماجرای افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و دفاعی که از حقوق سهامداران جزء و مردم منطقه شد/ اعلام آمادگی برای پاسخ به ‌هر ابهام سهامداران حمله به پالایشگاه آرامکو عربستان با موشک قدس۲ سردار دهقان: حادثه نطنز یک خرابکاری صنعتی بود یارانه بنزین حق مردم است؟ سامانه بارشی جدید در راه است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پتروشیمی حسن روحانی رییس جمهور نفت و گاز شرکت ملی نفت آمونیاک سهام عدالت سرمایه گذاری ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود