Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@23:13:26 GMT

پتروشیمی لردگان به بهره‌برداری رسمی رسید

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۱۲۳۶

پتروشیمی لردگان به بهره‌برداری رسمی رسید

پتروشیمی لردگان به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۷۵ هزار تن اوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک با فرمان رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پتروشیمی لردگان که امروز (پنجشنبه، ۶ آذرماه) از طریق ویدئوکنفرانس با فرمان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید، با هدف تولید سالانه ۱۰۷۵ هزار تن اوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک ساخته شده و ارزش محصولات این مجتمع ۲۴۰ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلنگ پتروشیمی لردگان در سال ۸۵ زمین زده شد، اما به‌دلیل تحریم‌ها و تأمین نشدن منابع مالی مورد نیاز دچار وقفه شد، اما با پیگیری‌های انجام‌شده در دولت یازدهم و دوازدهم با وجود تحریم‌های شدید، تکمیل و به‌طور کامل به دست متخصصان ایرانی راه‌اندازی و عملیاتی شد، همچنین حدود ۶۰ درصد تجهیزات استفاده‌شده در این مجتمع داخلی هستند.

واحد یوتیلیتی پتروشیمی لردگان پارسال و واحدهای اوره و آمونیاک امسال عملیاتی شدند. این مجتمع به سالانه ۳۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای سوخت و ۴۲۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به‌عنوان خوراک نیاز دارد که از خط لوله گاز سراسری تأمین می‌شود.

۷۵۴ میلیون یورو و ۱۱۲۳۰ میلیارد ریال در پروژه پتروشیمی لردگان سرمایه‌گذاری‌شده که از محل استقراض از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، آورده نقدی و غیرنقدی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، تسهیلات ریالی بانک سپه، اوراق مشارکت و تسهیلات خط اعتباری چین تأمین شده است.

احداث پتروشیمی لردگان به‌طور متوسط زمینه اشتغال ۲۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر غیرمستقیم را در زمان اجرای پروژه ایجاد کرد و در زمان بهره‌برداری نیز برای ۷۰۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش از ۱۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) با ۶۵.۹۴ درصد سهامدار عمده پتروشیمی لردگان است؛ سهامداران حقیقی با ۲۶.۵ درصد، مهندسی همپا و شرکت‌های وابسته با ۳.۰۳ درصد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۱.۱۵ درصد، صندوق سرمایه‌گذاری.ا.ب.خلیج‌فارس با ۲.۳۵ درصد و دیگر سهامداران حقوقی با ۱.۰۳ درصد سهم دیگر سهامداران این پروژه هستند.

صاحب لیسانس واحد آمونیاک، شرکت آموینکا کازاله سوئیس و واحد اوره، شرکت استامی کربن هلند، پیمانکار واحدهای فرآیندی و یوتیلیتی نیز کنسرسیوم AVIC/HFEC و مهندسی بخش یوتیلیتی HFEC است.

شرکت کودشیمیایی اوره لردگان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ساخته شده است. این مجتمع در فهرست طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی و برنامه افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی در سال ۹۹ قرار دارد که امروز افتتاح شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پتروشیمی لردگان صنایع پتروشیمی پتروشیمی پتروشیمی لردگان سرمایه گذاری بهره برداری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان

فاز توسعه شرکت صنایع شیمیایی کلران در شهرک صنعتی سمنان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، یادگار احمدی مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی مواد شیمیایی اظهار داشت: طرح توسعه این شرکت تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال در شهرک صنعتی شرق شهرستان سمنان فعالیت می‌کند.

وی افزود: در فاز 2 و توسعه این واحد تولیدی سالانه 232هزار تن کلر ، هیپوکلریت ، اسید کلریدریک ، هیپو کلریت کلسیم و کلرو کلسیم تولید خواهد شد.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان  افزود: با راه اندازی این طرح توسعه زمینه اشتغال 60 نفر فراهم شده است.

احمدی اضافه کرد: شرکت صنایع شیمیایی کلران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کلر در سطح کشور است که بخش عمده نیاز کشور را تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت اشتغالزایی برای حدود 860 نفر در شهرستان سمنان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم