Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ایرج حریرچی، معاون‌کل وزیر بهداشت در جلسهٔ ستاد مبارزه با کرونای استان قزوین که صبح امروز در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، ضمن تبریک روز بسیج گفت: روز بسیج با آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت مبارزه با بیماری منحوس کرونا تقارن پیدا کرده است.

وی افزود: طبق تحقیقات می‌توان اظهار کرد سهمگین‌ترین مشکلی که جامعهٔ بشری در 100 سال اخیر با آن مواجه بوده، بیماری کرونا است و به‌دلیل این‌که کشور ما در کنار مبارزه با کرونا، با تحریم‌ها نیز مبارزه می‌کند، اثرات این بیماری به‌صورت تشدید یافته در آن بروز پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی ادامه داد: متأسفانه این تحریم‌های ظالمانه موجب شده حتی در واردات دارو و واکسن آنفلوآنزا که پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم، مانع ایجاد شود و ما ناچاریم برخی مراحل انتقال تسهیلات را به‌صورت چمدانی انجام دهیم تا بتوانیم خدمت‌رسانی مناسبی به مردم داشته باشیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در سطح کشور و در همهٔ استان‌ها، نیروهای بسیج، نیروهای هلال‌احمر، نیروهای جهادی و گروه‌های مردمی دست به دست هم داده‌اند تا در کنار کادر درمان و مدیریت بهداشت و درمان، بهترین خدمات را در شرایط فعلی به مردم ارائه دهند.

حریرچی تصریح کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، باید مانند حاج قاسم خدمت‌رسانی را مضاعف کرده و مانند این شهید والامقام بی‌نام و نشان، با تواضع، مؤثر و برنامه‌ریزی شده توأم با فداکاری فعالیت کنیم تا بتوانیم در مبارزه با کرونا موفق ظاهر شویم.

وی اظهار کرد: در استان قزوین نیز مانند اکثر استان‌های سردسیری، در 1 الی 2 ماه اخیر بیماری کرونا شدت گرفته است، اما خوش‌بختانه امکانات خوب بیمارستانی در استان موجود است که این امکانات تقویت شده و لازم است بیشتر تقویت شود.

 

مهم‌ترین راه مبارزه با کرونا، تغییر رفتار مردم است

معاون‌کل وزیر بهداشت در ادامه به اهمیت همکاری مردم اشاره کرده و بیان کرد: نکتهٔ کلیدی در بیماری کرونا این است که راه مبارزه با این ویروس از بیمارستان‌ها نمی‌گذرد، بلکه راه مقابله با این ویروس در سطح اجتماع و از طریق تغییر رفتار مردم است.

وی عنوان کرد: خوش‌بختانه مردم استان قزوین تاکنون همکاری خوبی با مسؤولین داشته‌اند و قوانین خوبی نیز در این استان اعمال شده است، تمام این موارد باید تداوم پیدا کند و در حوزه‌هایی که در حال حاضر تحت نظارت نیستند، مانند دورهمی‌های خانوادگی یا محافل دوستانه نیز مردم همکاری مناسبی در عدم برگزاری آن‌ها داشته باشند؛ در بسیاری از کشورهای اروپایی تمام این موارد تخلف محسوب می‌شود و پلیس به‌شدت با آن‌ها برخورد می‌کند.

حریرچی اضافه کرد: نکتهٔ کلیدی این است که مردم باید موارد بهداشتی را رعایت کنند و رفت و آمدها را به حداقل برسانند، زیرا زمانی‌که میزان تست‌ها افزایش پیدا کند، طبیعتاً تعداد موارد شناسایی نیز بالا خواهد رفت که البته این نگران‌کننده نیست، بلکه مسئلهٔ نگران‌کننده افزایش تعداد بستری‌ها و آمار مرگ و میر است.

وی تأکید کرد: همهٔ ما می‌دانیم که این تعطیلی‌ها نمی‌تواند بسیار طولانی مدت باشد، زیرا موجب می‌شود معیشت مردم با اختلال مواجه شود، بنابراین مردم باید همکاری کنند و میزان تردد به خارج از منزل را به حداقل برسانند.

این مسؤول یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری به‌عنوان فرماندهٔ کل قوا، در مقولهٔ دو گانهٔ سلامت و امنیت، اولویت با سلامت است و جان مردم بسیار حائز اهمیت است.

معاون‌کل وزیر بهداشت در ادامه گفت: 30 الی 35 درصد از آمار فوتی‌های اکثر استان‌ها را بیماری کرونا تشکیل می‌دهد و در حال حاضر این بیماری در کشور به‌عنوان نخستین عامل مرگ و میر است که این مسئله بسیار دردناک است؛ متأسفانه اکثر فوتی‌ها نیز افراد بالای 65 الی 70 سال هستند که زمان بازدهی علمی این عزیزان است.

حریرچی خاطرنشان کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی باید تلاش کنیم 40 درصد مرگ و میر و 50 درصد موارد بستری را کاهش دهیم و امیدواریم با استمراری که مردم در تغییر رفتار خود می‌دهند این امر حاصل شود.

 

در کاهش هزینه‌های درمانی ناشی از کرونا اقدامات خوبی انجام شده است

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه به موضوع هزینه‌های ناشی از کرونا اشاره کرده و بیان کرد: بیماری کرونا به‌غیر از درد، بحث مهم هزینه‌ها را نیز شامل می‌شود، به همین دلیل مهم‌ترین اقدامی که ما از بسیج انتظار داریم فعالیت در امور حمایتی علی‌الخصوص برای بیماران کرونایی است.

این مسؤول اظهار کرد: ما در بیمارستان‌های دولتی 90 درصد بیمهٔ بیماران بستری را پوشش می‌دهیم، بیماران را روی تخت بیمارستان‌ها بیمه می‌کنیم، در مراکز سرپایی کلیهٔ هزینه‌ها اعم از تست و دارو به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، اما برای انجام سی‌تن‌اسکن و مراجعه به بخش خصوصی سرپایی مبتلایان باید هزینه کنند که لازم است در این موارد نیز به بیماران کمک شود.

معاون‌کل وزیر بهداشت عنوان کرد: لازم است به اقشار ضعیفی که تست مثبت شده و سپس قرنظینه می‌شوند، کمک معیشتی شود، زیرا ما بسیار محزون می‌شویم زمانی که می‌شنویم برخی از این اقشار می‌گویند ما حاضریم کرونا بگیریم و بمیریم، اما نان خانواده را تأمین کنیم، چون نمی‌توانیم گرسنگی آنان را تحمل کنیم؛ بسیج، گروه‌های جهادی، گروه‌های مردمی و هلال‌احمر حتماً باید این عزیزان را تحت پوشش قرار دهند.

حریرچی بیان کرد: نظارت نیز یکی از حوزه‌های بسیار مهم است که ما از بسیج تقاضا می‌کنیم مانند سابق به کمک دانشگاه بیاید و فعالیت‌های خوبی را ارائه دهد؛ زمانی که ما صحبت از قطع زنجیرهٔ انتقال می‌کنیم با همهٔ مردم عزیز هستیم، زیرا آن تعداد افرادی که در جامعه تردد دارند دائماً زنجیرهٔ انتقال را گسترش می‌دهند، ما به‌خاطر سلامتی مردم ناچاریم با این قبیل قانون‌شکنان و خاطیان برخورد کنیم، البته این اعمال نظارت‌ها، باید با ارشاد و امر به معروف همراه باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از صداوسیما، رسانه‌ها و فضای مجازی جهت آگاه‌سازی مردم، گفت: از زمان شیوع کرونا در کشور، صداوسیما و رسانه‌ها همکاری خوبی با ما داشته‌اند و به‌صورت مداوم در جهت آگاه‌سازی مردم به رعایت نکات بهداشتی گام برداشته‌اند، بنابراین آگاه‌سازی‌ها انجام شده و اکنون لازم است با متخلفین برخورد شود.

این مسؤول اضافه کرد: زمانی که صحبت از تعطیلی دو هفته‌ای در کشور و محدودیت‌های سراسری به میان می‌آید و 99 درصد مغازه‌ها و مراکز تجاری بسته است و فقط تعدادی از آن‌ها به‌صورت غیرقانونی اقدام به باز کردن مغازه‌های خود نموده‌اند، این‌ها مانند لکه‌ای بر روی لباس سفید هستند که برای صیانت از اصناف باید با خاطیان برخورد شود.

حریرچی تأکید کرد: قطعاً منابع مالی لازم برای اجرای مؤثر این طرح تأمین و حمایت‌های موردنیاز انجام خواهد شد، اما باید وضعیت اقتصادی کشور را نیز در نظر بگیریم و تا اطلاع ثانوی تلاش کنیم با کم هزینه‌ترین روش‌ها این طرح را به سرانجام برسانیم.

وی در پایان گفت: ما در بازدیدهایی که انجام خواهیم داد نواقصی که در مراکز سرپایی و بیمارستان‌ها وجود دارد را رفع کرده و کمبودها را جبران خواهیم کرد، اما در این طرح تمرکز ما بر بهداشت و پیشگیری است که از روز شنبه تست‌ها از شیراز آغاز خواهد شد و اقدامات فراوان دیگری انجام خواهد شد که امیدواریم با نظارت کادر اجرایی و حمایت مجلس بتوانیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزایش نظارت ها افزایش همکاری مردم معاون کل وزیر بهداشت مبارزه با کرونا بیماری کرونا بیمارستان ها مرگ و میر هزینه ها حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!

به گزارش همشهری‌آنلاین، این اتفاق در شرایطی رخ داده که در زمان حمله موشکی و پهبادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، بازارهای جهانی تعطیل بود و تحلیل‌گران می‌گویند با فروکش کردن تنش، بازارهای جهانی از جمله نفت ساعت آرامی را در نخستین ساعت آغاز هفته جاری سپرده می‌کنند. تحلیلگران مؤسسه سیتی ریسرچ می‌گویند با توجه به تداوم تنش‌ها در سه ماه دوم سال جاری میلادی انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازه ۸۵ تا ۹۰ دلار برای هر بشکه باشند و برطرف شدن تنش‌ها می‌تواند به کاهش شدید قیمت‌ها به بازه ۷۰ یا ۸۰ دلار برای هر بشکه منجر شود.

بازگشت به خودروی بنزینی!

یورونیوز گزارش داده که با بازگشت مصرف کنندگان به خودروهای بنزینی، فروش خودروهای الکتریکی فولکس واگن در سه ماه اول سال میلادی در اروپا تقریباً یک چهارم کاهش یافته است. این در حالی است که پارلمان اروپا ، قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ را به تصویب رساند. اما مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید: فروش خودروهای برقی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل هزینه بالا و کمبود زیرساخت‌ برای شارژ این خودروها، کاهش یافته و هزینه‌ بالا این خودروها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه خریداران است.

کره گرفتار تورم چسبنده

نرخ تورم کره جنوبی در ماه فوریه به بالای ۳ درصد رسید و نشان می‌دهد که این کشور ممکن است با تورم چسبنده‌تر از حد انتظار مواجه شود. وی سانگ موک ،وزیر دارایی می‌گوید: دولت وضعیت تورم اخیر را جدی می‌گیرد و تمام تلاش خود را برای کاهش تورم به سطح ۲ درصد به کار خواهد گرفت. مقامات بانک مرکزی این کشور انتظار داشتند که نرخ تورم به محدوده ۲ درصد برسد اما به دلیل افزایش هزینه مواد غذایی و انرژی اکنون شهروندان این کشور با شوک تورم ۳ درصد مواجه شده‌اند. با این حال دولت سئول قول داده که برای مهار تورم تلاش خواهد کرد.

حال بد غول بانکی آمریکا

سیتی گروپ، یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا، در سه ماهه اول ۲۷ درصد کاهش درآمد را ثبت کرد که برای سهامداران بانک یک خبر بد به شمار می‌رود. این بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی و شرکت خدمات مالی در ماه ژانویه تا ماه مارس ۳.۳۷ میلیارد دلار درآمد خالص ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۷ درصد کاهش داشت. خبرها حکایت از آن دارد که درآمد این غول بانکی چندملیتی آمریکایی، در بازه زمانی ۳ ماه نخست سال جاری میلادی ۱.۶ درصد افت کرده و به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 844948 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خودروی برقی قیمت نفت و گاز کره جنوبی

دیگر خبرها

  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟
  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اختصاص ۱ درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است