Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: پیش بینی می‌شود ۳ میلیارد مترمکعب آورد آب بارش‌های ۲ روز آینده در کوتاه مدت باشد، با توجه به اینکه سد‌های خوزستان ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیارد متر مکعب ظرفیت خالی دارد، در این زمینه مشکلی نداریم.

او با اشاره به گزارش هواشناسی استان مبنی بر ورود یک سامانه سودانی با رطوبت ۱۰۰ درصد از شنبه به استان افزود: این سامانه در بخش‌های حوضه‌های آبریز، بارش‌های قابل ملاحظه‌ای هم در بالادست سد‌ها و هم در پایین دست با خود به همراه خواهد داشت، در پایین دست سد‌ها و در برخی شهر‌ها از جمله؛ لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و گتوند نیز بارش‌های قابل ملاحظه‌ای پیش بینی شده است.

شریعتی بیان داشت: با توجه به وضعیت جوی پیش‌بینی شده تمهیدات لازم اندیشیده شده و به فرمانداران سراسر استان، دستورات لازم ابلاغ شد و باید در محل کار خود حاضر باشند، همچنین به شهر‌هایی که امکان بارندگی زیاد دارند دستور داده شده که از روز شنبه صبح تا دوشنبه صبح به صورت شبانه روز در محل کار خود حضور داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه به دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها، سازمان‌ها دستور لازم برای انجام‌اقدامات لازم صادر شد و در سراسری استان اعلام آماده باش شده است، تصریح کرد: شرکت‌های استان به منظور پشتیبانی تقسیم‌می‌شوند و تجهیزات مورد نیاز از هم اکنون به ویژه در شهر‌های شمال مستقر خواهند شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: آب و فاضلاب و شهرداری‌ها به طور کامل در حالت آماده باش هستند، بنا بر مدل‌های مختلف بارشی پیش بینی در خصوص بارش باران در سطح شهر‌ها استان مختلف است، در اهواز شنبه و یکشنبه پیش‌بینی بارش قابل ملاحظه است، البته برخی مدل‌ها مجموع این ۲ روز را تا ۱۴۰ میلیمتر نیز پیش بینی می‌کنند.

شریعتی گفت: متوسط بارش‌هایی که مدل‌های مختلف پیش بینی می‌کنند بین ۳۵ تا ۶۵ میلیمتر است به همین علت باید در اهواز آمادگی لازم را داشته باشیم، همچنین به عشایر تذکرات لازم داده شده و برای روستا‌های مختلفی که ممکن است آماج سیلاب‌ها شوند، تمهیدات لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است

او بیان کرد: در مجموع امکانات استان برای مقابله با حوادث احتمالی پس از بارش بسیج شده است و تمهیدات و تصمیپات لازم‌اتخاذ شده و مشگلی نخواهد بود، اما لازم است همه آمادگی لازم‌را فراهم‌کنیم تا مشکل غیر منتظره پیش نیاید.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذخیره سدها بارش باران ظرفیت سدها پیش بینی بارش ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در اولین جلسه شورای ورزش و جوانان، گفت: با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی زمینه برگزاری مسابقات قهرمانی پرس‌سینه کشور فراهم شده و از همه ظرفیت‌های شهرستان برای میزبانی شایسته استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات از ۲۲ اردیبهشت‌ماه جاری با حضور قهرمانان‌ملی شروع شده و تدارکات لازم برای اسکان، جابه‌جایی و پذیرایی پیش‌بینی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: همچنین برگزاری مسابقات لیگ‌برتر نوجوانان کشور از روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه به میزبانی این شهرستان واگذار شده و برنامه‌ریزی لازم برای این رویداد ورزشی نیز انجام گرفته است.

عباسی در خصوص نرخ‌گذاری سالن‌های ورزشی در ادامه گفت: قیمت‌گذاری فضا‌های ورزشی مصوب شده و در اختیار مالکان قرار گرفته و از طرفی وقت‌هایی برای هیات ورزشی نوجوانان و جوانان و افراد بی بضاعت پیش‌بینی شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۱۰ هزار بیمه شده ورزشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • تداوم بارش باران در خوزستان