Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مقواساز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: قرارگاه شهید سردار سلیمانی در کل کشور، ایجاد شده است و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، آموزش همگانی درباره راه‌های شیوع و شیوه‌های پیشگیری به صورت محله‌محور با استفاده از ظرفیت مساجد، بسیج و با محوریت وزارت بهداشت، همکاری وزارت ارشاد و صدا و سیما، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در آبان امسال، این طرح در استان در حال اجرا است که استان اصفهان در این طرح پیش‌قدم است؛ این قرارگاه در استان شکل گرفت و تهران نیز همین مدل را برای کل کشور ، مشارکت میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت و درمان، تفاهم‌نامه شد و به سراسر کشور این موضوع پیشگیری به صورت محله محور با استفاده از ظرفیت مسجد و بسیج، ابلاغ شد.

وی توضیح داد: در قرارگاه حافظان سلامت محله، قرار است در هر محله با استفاده از ظرفیت مسجد، معتمدین و متمولین محله که می‌تواند امام جماعت مسجد، فرمانده پایگاه بسیج خواهران یا برادران مسجد، مسوول کانون ارشاد، نماینده مرکز بهداشت، یک نفر کاسب معتمد محله، مسوول هیات امنای محله، مسوول هیات مذهبی محله و نماینده قرض‌الحسنه یا خیریه محله،   باشد.

مقواساز درخصوص اهداف طرح گفت: این افراد در محله، هرکدام ظرفیتی دارند با مسوولیت امام جماعت و بسیج و به تخصص نماینده بهداشت، طرحی به نام طرح شهید سلیمانی اجرا می‌کنند؛ اهداف طرح، شامل قطع زنجیر انتقال ویروس، افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری، کاهش میزان مرگ و میر و شناسایی و پوشش حمایتی از گروه‌هایی که در معرض خطرند، است، در واقع رعایت پروتکل‌ها در محله توسط افراد محله و حمایت خانواده‌ها است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) افزود: محله‌محور‌، خانواده‌محور است و همه مردم را به صحنه می‌آورد و هر خانواده یک پایگاه سلامت در حال شکل‌گیری است و قرار است افراد داوطلب بسیجی،  با آموزشی که توسط بهداشت می‌بینند، مجهز شوند و در قالب تیم‌هایی با روپوش مخصوص که آرم قرارگاه حافظان سلامت، بهداشت و سپاه را دارد به همراه کارت مخصوصی که دارند، درب منازل رفته (هر مسجدی برای محله خود)، از کم و کیف خانوار با خبر می‌شوند و با توجه به ۹ گام حدود ۲۰ دقیقه صحبت می‌کنند، این کار را به صورت ایجابی انجام می‌دهند.

وی در رابطه با گام‌های طرح بیان کرد: گام اول آن، پرسش درخصوص علائم و نشانه‌های بیماری کرونا است؛ این کار به این دلیل است که اگر بیماری در روزهای اول و دوم، شناسایی بیماری مهار می‌شود، ممکن است عده‌ای در خانه علائم داشته باشند و آنقدر صبر کنند که شدت بیماری زیاد شود که مجبور به بستری در بیمارستان می‌شوند؛ اگر بیماران در روزهای اول شناسایی شوند و به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند، کارشان به بیمارستان نمی‌کشد.

مقواساز در ادامه تصریح کرد: در گام اول و پرسش‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر کسی بیماری زمینه‌ای داشته باشد، آن‌ها را به شماره تلفن‌های مربوطه و مرکز بهداشت، ارجاع می‌دهند، مرکز بهداشت موظف است روزانه این افراد را چک کرده و توصیه‌های مناسب را به آن‌ها بدهد، درواقع آموزش چهره به چهره است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۰۰۰۰بسته معیشتی نیز آماده شده که پشتوانه قرارگاه سلامت حافظان محله است نیز آماده شده  اگر محروم و مستضعفی باشد این بسته‌ها که شامل ماسک و مواد ضدعفونی است به او داده می‌شود.

وی درمورد اجرای طرح بیان کرد: این کار در محله‌هایی چون زینبیه، هفتون و شهرستان‌هایی مانند اردستان و نایین  شروع شده؛ ولی برخی شهرستان‌ها در مرحله آموزش به سر می‌برند؛ این کار، کار سنگینی است و همه نیرویی که به کار گرفته می‌شود، نیروی داوطلب است؛ یعنی هیچ دستمزد و حقوقی نیروها، دریافت نمی‌کنند؛ ۱۰۰۰ قرارگاه در سطح استان این کار را انجام می‌دهند و در هر قرارگاه، حداقل ۳۰ نفر داوطلب هستند که این تعداد به ۳۰۰۰۰ نفر داوطلب می‌رسد.

مقواساز در پایان درخصوص نتیجه این طرح گفت: برای نتیجه این کار باید حداقل سه هفته صبر کنیم، اهداف مشخص است و باید به کاهش میزان بستری حداقل به میزان ۳۰درصد و کاهش میزان مرگ و میر حداقل ۱۰درصد در ماه و کاهش حداقل ۴۰درصد مرگ و میر افراد دارای بیماری زمینه‌ای، برسیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاه صاحب الزمان طرح شهید سلیمانی سپاه اصفهان کاهش میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمانی ۱۰ هزار نفری سفره کرامت چهارباغ به سنتی ماندگار تبدیل شود

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی سفره کرامت ۱۰ هزار نفره افطاری در گذر فرهنگی چهارباغ اظهار کرد: حضور شهروندان در این مهمانی برای ما قابل توجه بود.

وی با اشاره به حضور همه اقشار در این مهمانی تصریح کرد: مهمانی میلاد امام حسن مجتبی (ع) به همت مردم و برای مردم برپا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه انتظار داریم برپایی سفره کرامت امام حسن (ع) در گذر فرهنگی چهارباغ به یک سنت ماندگار تبدیل شود، ابراز کرد: مراسم جز خوانی قرآن از سنت‌های ماندگار شده که سه سال متوالی در حال برگزاری است و می‌خواهیم که این مهمانی نیز به سنتی مستمر تبدیل شود.

کد خبر 6064411

دیگر خبرها

  • مهمانی ۱۰ هزار نفری سفره کرامت چهارباغ به سنتی ماندگار تبدیل شود
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس
  • افتتاح مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • جشن ۲۰ هزار نفری روزه اولی‌ها در اصفهان + فیلم
  • جمع ۲۰ هزار نفری روزه اولی ها در اصفهان
  • لحظاتی از حضور صد هزار نفری مردم در محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • سفره کرامت ۱۰ هزار نفری در چهارباغ اصفهان برپا می‌شود