Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگنه گفت: با توجه به این مهم، طرح‌های جهش تولید این وزارتخانه که از قبل هم آماده بوده، به‌زودی در این قالب تنظیم شده و تقدیم رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهوری می‌شود. امروز دانش‌بنیان کردن صنعت نفت یک موضوع جدی است.

به گزارش برنا، «بیژن زنگنه» وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از ۳ طرح ملی وزارت گفت: هفت سال گذشته تولیدات صنعت پتروشیمی افزایش چشمگیری داشته است و امروز هدف اصلی وزارت نفت در بخش پتروشیمی گذر از خام‌فروشی تکمیل زنجیره ارزش و رفع نیازهای داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش سوم در این صنعت نیز در جریان است که طی آن تولید ۱۳۳ میلیون تنی به ارزش تولیدات نهایی ۳۷ میلیارد دلاری در سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده و بیشتر طرح‌های آن در حال اجراست.

 

او ادامه داد: احداث واحد فرآورشی ازسوی بخش خصوصی برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفتبخش خصوصی واحد فرآورش ۵۰ هزار بشکه‌ای نفت سیار در غرب کارون را به بهره‌برداری می‌رساند. هدف استفاده از ظرفیت‌های فرآورشی سریع الاحداث در غرب کارون این است که سریع‌تر کار انجام شود و هم سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شود.


او گفت: نخستین بار در تاریخ صنعت نفت است که واحد فرآورشی ازسوی بخش خصوصی احداث می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد و دولت تنها هزینه فرآورش نفت را بر اساس بشکه به بخش خصوصی تحویل می‌دهد. امروز در پارس‌جنوبی نیز طرح مخازن ذخیره‌سازی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۴ میلیون بشکه افتتاح می‌شود و به ذخیره ۴۵ روز مازاد میعانات گازی پارس‌جنوی کمک می‌کند.طرح پتروشیمی لردگان که ششمین طرح پتروشیمی که امسال افتتاح می‌شود با هدف محرومیت زدایی در این منطقه احداث شده است.

 

زنگنه، به دیدار اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه‌داد: معظم‌له در این دیدار بر اجرای راهکارهای عملیاتی مشخص برای تحقق جهش تولید از جمله افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن این صنایع تاکید داشتند. با توجه به این مهم، طرح‌های جهش تولید این وزارتخانه که از قبل هم آماده بوده، به‌زودی در این قالب تنظیم شده و تقدیم رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهوری می‌شود. امروز دانش‌بنیان کردن صنعت نفت یک موضوع جدی است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت نفت دانش بنیان کردن بخش خصوصی صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سال‌های زیادی است که بحث حضور دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد مطرح شده و برای حمایت دانش‌بنیان‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است، اما طبیعی است که رشد دانش‌بنیان‌ها در کشور نیازمند برنامه‌های جدید است.

بهبود تولیدات صنعتی و ارایه خدمات بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

وی افزود: با استفاده از دانش و تکنولوژی که دانش‌بنیان‌ها در اختیار اقتصاد قرار می‌دهند می‌توان بهبود تولیدات صنعتی و ارایه خدمات بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله تجارت و بازرگانی را شاهد بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دانش‌بنیان‌ها زمینه‌ساز بهبود بهره‌وری در تولید خواهند بود و طبیعی است که با استفاده از آنها می‌توان شاهد استفاده بهینه از منابع و عوامل تولید بود.

سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست

موسوی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست بلکه فایده‌ای است که هم اقتصاد و هم تمامی زیر بخش‌های آن از آن منتفع خواهند شد و سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در آن یک الزام و ضرورت است به ویژه آنکه کشور در برخی از منابع از جمله آب با محدودیت مواجه است و در برخی استان‌ها وضعیت بحرانی وجود دارد.

مدیریت منابع آبی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

وی گفت: بحران آب در یک دهه آینده تشدید خواهد شد و باید از امروز به فکر مدیریت منابع آبی در کشور باشیم و طبیعی است که استفاده از دانش‌بنیان‌ها در تمامی بخش‌ها از جمله کشاورزی به عنوان یک بخش آب‌بر اهمیت دوچندان دارد.

موسوی تاکید کرد:‌ باید مکانیسمی در نظر گرفته شود که تمامی وزاتخانه‌های مرتبط با بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت و تجارت، جذب دانش‌بنیان‌ها را در دستور کار جدی خود داشته باشند و محصولات یا دانشی را که تولید می‌کنند خریداری کرده و به منظور بهره‌وری منابع مورد استفاده قرار دهند.

وی تاکید کرد: همچنین در تولید کشاورزی باید بحث آمایش سرزمینی را در نظر گرفت و هر محصولی را در هر جای کشور کاشت نکرد. توجه به این مهم موجب می‌شود تا دانش‌بنیان‌ها در مناطق کم‌آب سیستم‌های نوآور و بهره‌ور را برای تولیدات مناسب هر منطقه ارایه دهند.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی بیان کرد: نخبگان و صاحبان ایده و خلاقیت توانسته‌اند در مورد برخی از بحران‌هایی که صنایع با آن مواجه هستند راهکار ارایه دهند و بهبود فرآیند تولید را که نقش مهمی در تامین نیاز‌های بازار داخلی و صادرات به عهده دارد را سبب‌ساز شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟
  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است