Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پروژه احداث تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی که امروز (پنجشنبه، ششم آذرماه) با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید به‌منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی تعدادی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی با ظرفیت اسمی 640 هزار مترمکعب معادل 4 میلیون بشکه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پروژه به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس، هشت دستگاه مخزن هر یک به ظرفیت 80 هزار مترمکعب (500 هزار بشکه) و در مجموع با ظرفیت 640 هزار مترمکعب به‌صورت سقف شناور و دو دستگاه مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزار دقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و بوسترهای انتقال میعانات و پمپ‌های مربوطه و ساختمان‌های صنعتی و اداری، ساخته شده است.

این مخازن ظرفیت تأمین خوراک روزانه 480 هزار بشکه میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از طریق ایستگاه‌های پمپاژ این پالایشگاه در ضلع غربی تأسیسات و نیز ارسال میعانات گازی به سمت گوی شناور (SPM) شماره 1 و 2 از طریق خطوط 30 اینچ ورودی - خروجی تا سقف 600 هزار بشکه در روز را دارند.

پروژه ساخت تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی در قالب سه پروژه EPC1 ،EPC2 ،EPC‌3 (مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرا) ازسوی پیمانکاران و مشاوران ناردیس طرح‌های انرژی، شرکت ماشین‌سازی اراک و شرکت مهندسین مشاور پارس اجرا و با تأمین سرمایه از منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران و تسهیلات صندوق توسعه ملی (ماده 12 قانون رفع موانع تولید) اجرا شده است.

پروژه ساخت تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی برای 160 نفر ماه اشتغال ایجاد کرد که با توجه به بهره‌برداری پروژه هم‌اکنون 50 نفر در این پروژه حضور دارند.

پربیننده ترین ماجرای افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و دفاعی که از حقوق سهامداران جزء و مردم منطقه شد/ اعلام آمادگی برای پاسخ به ‌هر ابهام سهامداران حمله به پالایشگاه آرامکو عربستان با موشک قدس۲ سردار دهقان: حادثه نطنز یک خرابکاری صنعتی بود یارانه بنزین حق مردم است؟ سامانه بارشی جدید در راه است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پتروشیمی رییس جمهور میعانات گازی طرح های پتروشیمی پارس حنوبی سهام عدالت اندازه گیری میعانات گازی ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد رقم قابل توجهی از صادرات سالانه نفت را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدزاده ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های ویژه ای در حوزه نفت و گاز است و با توجه به ظرفیت‌های نفت و گاز، باید اعتبارات بیشتری در این استان تخصیص یابد.

وی افزود: از دولت گذشته بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام مانده و باید در راستای اتمام و بهره برداری این پروژه‌ها اعتبارات ویژه تخصیص یابد.

استاندار با اشاره به ظرفیت مهم استان در حوزه سرمایه گذاری گفت: این استان دارای ظرفیت‌های خوبی برای حضور سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف به ویژه نفت و گاز است.

وی با بیان اینکه یکی از درخواست‌های مهم مردم، راه اندازی میدان گازی مختار است، گفت: با توجه به حساسیت موضوع و نقش محوری این طرح در توسعه اشتغال، نیاز است وزارت نفت در حل مشکلات این طرح همکاری کند.

احمد زاده تصریح کرد: میدان گازی مختار یاسوج یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد است و این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود.

کد خبر 6083550

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو
  • کهگیلویه و بویراحمد رقم قابل توجهی از صادرات سالانه نفت را دارد