Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: فرسوده بودن بیمارستان‌ها مشکل اصلی بخش بهداشت و درمان در استان قزوین است و توقع داریم که وزارت بهداشت برای نوسازی و بهسازی این بیمارستان‌ها وارد عمل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، هدایت‌الله جمالی‌پور صبح امروز در آخرین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت و درمان در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از بیمارستان‌های موجود در استان فرسوده شده‌اند و ممکن است با یک زلزله 5 ریشتری تخریب شده و بخش درمان و سلامت استان را دچار مشکل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاخیر طولانی در اجرای پروژه ساخت بیمارستان 700 تختخوابی شهر قزوین افزود:‌ ساخت این بیمارستان می‌تواند بسیاری از ضعف‌های استان در حوزه فرسودگی بیمارستان‌ها و کمبود خدمات درمانی را جبران کند و به همین خاطر لازم است طرح احداث این بیمارستان هر چه زودتر در مدار اجرا قرار بگیرد.

طرح الحاقیه بیمارستان شهید رجایی اجرایی شود

جمالی‌پور با یادآوری اینکه احداث این بیمارستان از مصوبه‌های سفر هیئت دولت به استان قزوین در سال 1395 است، ادامه داد: انتظار ما از معاون وزیر بهداشت این است که از تمام توان و ظرفیت خود برای تسریع اجرای این پروژه بهره بگیرد تا شاهد تحقق این وعده مهم دولت تا پایان عمر دولت دوازدهم باشیم.

وی اجرای طرح الحاقیه بیمارستان شهید رجایی را از دیگر مطالبات مهم مردم استان قزوین در بخش بهداشت و درمان دانست و یادآور شد: امیدواریم که مسئولان وزارت بهداشت اجرای این طرح را هم پیگیری کنند؛ چرا که سازمان برنامه و بودجه هم حاضر شده که بودجه لازم برای اجرای این طرح را تأمین کند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در ادامه با اشاره به میزان همکاری مردم استان برای اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، مردم استان قزوین 95 درصد با مجریان این طرح همکاری کرده‌اند و مشارکت اصناف برای تعطیلی واحدهای صنفی عالی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: نیاز مبرم به تخت بیمارستانی داریم ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی قزوین باید هرچه سریع‌تر آغاز شود قزوین| بیمارستان رحیمیان الوند یک ماه دیگر به بیماران کرونایی خدمات می‌دهد

جمالی‌پور اضافه کرد: خوشبختانه با کمک‌های وزارت بهداشت و تأمین منابع مالی از سوی این وزارت‌خانه راه‌اندازی دوباره بیمارستان خیریه رحیمیان در شهرستان البرز دوباره میسر شد و در حال حاضر مشغول تأمین نیروی انسانی و کادر درمانی متخصص آن اعم از پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، پرستاران و نیروهای پیراپزشکی هستیم.

موفقیت طرح محدودیت هوشمند در گرو کنترل تجمع‌های خانوادگی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه موفقیت اجرای طرح محدودیت هوشمند در گرو کنترل اجتماعات و گردهمایی‌های خانوادگی است، گفت: آمار افزایش ابتلا و فوتی‌های کرونا نشان می‌دهد که محدودیت تردد به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد؛ مگر اینکه رفت‌وآمدهای خانوادگی تا حد ممکن کاهش یابد.

پیمان نامدار افزود: البته اجرای طرح محدودیت‌های تردد به مرور تأثیر مثبت خود را بر کاهش بیماران کرونایی خواهد گذاشت؛ اما باید با فرهنگ‌سازی و اجرای سخت‌گیرانه طرح‌های محله‌محور هم تماس مردم با همدیگر را محدود کنیم تا کرونا نتواند راه خود از اماکن عمومی و بازارها به خانه‌های مردم کج کند.

وی ادامه داد: از معاونت وزارت بهداشت تقاضا می‌کنیم که نیروهای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از نظر مالی بیشتر یاری کنند تا کمی از خستگی جسمی و ذهنی آنها جبران شود. ضمن اینکه برای تأمین نیروهای جدید هم به ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم با تغییر شیفتی نیروها از خستگی کادر درمانی استان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمارستان استانداری قزوین ویروس کرونا بیمارستان استانداری قزوین وزارت بهداشت بیمارستان ها استان قزوین طرح محدودیت اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس

یوسف ساجد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در یک هفته گذشته تعداد مراجعات به اورژانس بیمارستان ۳۰۸۵ مورد بوده که تعداد ۲۹۳۴ مورد آن به صورت سرپایی و ۱۵۱ مورد آن به صورت تحت نظر بوده است.

ساجد ادامه داد: تعداد تماس با اورژانس ۷۵ مورد بوده که از این تعداد ۲۳ مورد بیماران تصادفی و ۵۲ مورد غیر تصادفی می‌باشد.

ساجد در ادامه افزود: در حوزه بهداشت نیز از ۲۴ اسفند و همزمان با شروع طرح تشدید نظارت نوروزی و مقارن با ماه مبارک رمضان نظارت‌های مستمر و اثربخشی از سوی همکاران بهداشت محیط بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و با هدف تأمین سلامت شهروندان صورت گرفته است، به طوری که در مجموع ۳۸۴ بازدید صورت گرفته در قالب تیم‌های نظارتی دو نفره بهداشت و ۶ بازدید مشترک در قالب همکاری با اتاق اصناف شهرستان و تعزیرات از شروع طرح تا به امروز برای ۱۷ واحد که ضوابط بهداشتی را رعایت نکرده بودند اخطاریه صادر گردیده و ۶ واحد نیز علیرغم تمایل همکاران بازرس و به جهت اهمیت تأمین سلامتی مردم پلمپ گردیده است.

ساجد افزود: همچنین در طی این بازدید حدود ۵۱۲ کیلو مواد غذایی غیربهداشتی نیز توقیف و پس از طی روند قانونی معدوم گردیده است.

ساجد گفت: در طی این مدت ۲۴۳۲ نفر از شهروندان و مهمانان نیز به مراکز شبانه روزی خواجه و بخشایش و مرکز بیتوته کلوانق مراجعه و از خدمات موجود در مرکز شامل ویزیت پزشکی و خدمات پرستاری استفاده نموده‌اند.

ساجد در پایان ضمن تشکر از همکاران بهداشت و درمان شهرستان به جهت تلاش شبانه روزی، از مساعدت و همراهی مسئولین و کارشناسان ادارات شهرستان در اجرای طرح نوروزی تشکر و قدردانی نموده و اظهار امیدواری کردند: با تلاش شبانه روزی همکاران بهداشت و درمان و با توجه به رسالت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر نظارت بر تأمین و توزیع مواد غذایی سالم، طرح مذکور در شهرستان هریس تا زمان اتمام آن یعنی ۱۵ فروردین با تمام توان و قوت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6064066

دیگر خبرها

  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • سازمان ملل: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی