Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندیشکده استراتفور در مقاله‌ای نوشت که ریاض و تل‌آویو به دلیل نگرانی از موضع دولت جدید آمریکا در منطقه به دنبال آغاز مرحله جدیدی از همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری خلیج الجدید به نقل از اندیشکده «استراتفور» در گزارشی نوشت: ایجاد روابط دیپلماتیک عربستان با رژیم صهیونیستی در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد؛ اما همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی در ماه‌های آینده میان دو طرف ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع سعودی و اسرائیلی در مصاحبه با «رویترز» و «وال استریت ژورنال» تأکید کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در 22 نوامبر به شهر نئوم عربستان سفر کرده و دیدار مخفیانه‌ای با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی داشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته منابع مذکور، گفت‌وگوهایی میان نتانیاهو و ولیعهد سعودی درخصوص عادی سازی روابط و همکاری‌ها مشترک علیه ایران صورت گرفته است. حضور « یوسی کوهن» رئیس موساد در این نشست بیانگر تلاش دو طرف برای تعمیق همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی است.

آمریکا همچنان علاقه‌مند به تسهیل و تحکیم روابط سعودی و اسرائیلی است. همانطور که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نشست « نئوم» شرکت کرد.

عربستان سعودی و رژیم اسرائیل از ترس اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا موضع معتدلی نسبت به ایران و رویکردی انتقادی‌تر به پرونده حقوق بشر کشورهای منطقه در پیش بگیرد، تلاش می‌کنند تا با تنوع بخشیدن به روابط بین‌المللی، وابستگی خود را به آمریکا کاهش دهند.

الثوره سوریه: دیدار محرمانه «بن سلمان» با «نتانیاهو» اوج خیانت آل‌سعود استاولین نتیجه علنی سفر نتانیاهو به عربستان؛ همکاری مشترک علیه ترکیه در قدس اشغالی

عربستان سعودی و رژیم اسرائیل نگرانی‌هایی در مورد انصارالله در یمن دارند که هم خاک عربستان سعودی و هم حمل و نقل صهیونیست‌ها در دریای سرخ را تهدید می‌کند. همانطور که انصارالله اخیرا تاسیسات نفتی عربستان را در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف متجاوز در یمن، مورد هدف قرار داد.

نتانیاهو و بن سلمان با ایجاد یک رابطه مشترک امنیتی به دنبال گزینه‌های جدیدی برای مقابله با ایران هستند. همچنین صهیونیست‌ها به یک متحد آشکارتر از منافع سعودی و اولویت‌های دفاعی عربستان تبدیل می‌شوند ، این می‌تواند برخی از مخالفت‌های کنگره آمریکا در مورد فروش تسلیحات جدید به عربستان سعودی را کاهش دهد.

بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود از کمپین «فشار حداکثری» علیه ایران که توسط دولت ترامپ بر ایران آغاز شد و همچنین خروج ناگهانی دولت از توافق هسته‌ای ایران در سال 2018 انتقاد کرد.

اما عربستان سعودی درحال حاضر آمادگی خود را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بدون ایجاد کشور مستقل فلسطین اعلام نکرده است.

با این حال رسانه‌های سعودی در تلاشند تا افکار عمومی را نسبت به صهیونیست‌ها و مسئله فلسطین تغییر دهند.

پیش از این «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان عادی سازی روابط را منوط به توافق صلح نهایی که شامل یک کشور فلسطین باشد، دانست.

واکنش‌های داخلی مورد انتظار در عربستان نسبت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ممکن است منجر به نگرانی‌های امنیتی شود؛ چرا که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هنوز میان جمعیت عربستان سعودی و موسسه‌های سنتی تحت سلطه ملک سلمان مورد پذیرش قرار نگرفته است.

با توجه به واکنش‌ها و هجمه‌ای اخیر در عربستان سعودی ضد واکنش دیرهنگام دولت عربستان به کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اکرم (ص) در فرانسه، احساسات و تعصبات هنوز در عربستان بسیار ملتهب است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط عربستان سعودی همکاری ها بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ!

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

شیخ حسن البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید میکرد من حمله موشکی به ایران نکرده ام!

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد گفت: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند