Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی پدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساخت برنامه‌های مرتبط، اطلاع رسانی جامع و متداوم، بیان حقایق، دوری از کتمان و سانسور و فرهنگ‌سازی از جمله اقداماتی به شمار می‌رود که این روزها باید بیش از گذشته از سوی رسانه‌های جمعی در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا جدی گرفته شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی مردم اضافه کرد: شهروندان باید در جریان قرار بگیرند که محدودیت‌های ۲ هفته‌ای تعیین شده که البته پنج روز از آغاز آن می‌گذرد در گام اول برای خودشان سودمند است و در گام بعدی به پایداری سلامت خانواده، اقوام، شهروندان و هموطنان منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد جامعه شناسی و پژوهشگر اجتماعی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمع باید به یک رفتار و عادت برای همگان تبدیل شود اظهارداشت: در غیر این صورت نمی‌توان برای کاهش شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ امیدوار بود.

پدریان با اشاره به اهمیت آموزش همگانی برای اقشار جامعه خاطرنشان کرد: آموزش، بیان و تاکید بر رعایت محدودیت‌ها چه از سوی رسانه‌ها و چه در قالب محتواها در شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در ایجاد عادت در هموطنان ایجاد می‌کند و نیاز است که مسوولان فرهنگی و پزشکی و متولیان رسانه‌ها بیشتر به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه برغم هشدارهای لازم باز هم بسیاری خطر ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند گفت: برای این افراد چه در قالب مغازه دار و کاسب و چه راننده یا شهروند باید جرایمی در نظر گرفت تا به‌عنوان عبرتی برای آنها و دیگران نیز به حساب آید، به دیگر سخن استفاده از قوه قهریه در چنین شرایطی لازم و ضروری است.

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: مشارکت طلبی همگانی برای غلبه بر بیماری با اهمیت است به‌گونه‌ای که همه هموطنان متوجه شوند که یک به یک چه نقش موثری در غلبه بر همه گیری و حفظ جان دیگران دارند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از اول آذر امسال محدودیت‌های هوشمند کرونایی در دستور اجرا قرار گرفته است و بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی و دولتی با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند و واحدهای صنفی گروه های چهار، سه و دو در شهرهای با وضعیت قرمز تعطیل شده است. فقط گروه‌های شغلی یک یعنی بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش‌نشانی، سوپرمارکت، نانوایی‌ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین به هیچ وجه نباید تعطیل شود، اما گروه‌های ‌شغلی ۲ و ۳ و ۴ زمانی که یک شهر در وضع قرمز باشد، تا دو هفته تعطیل می‌شود.

اکنون شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر و مجموع بیماران به ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر رسیده است.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اختصاصی ایرنا اصفهان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اختصاصی ایرنا اصفهان محدودیت های کرونا ویروس کرونا اختصاصی ایرنا اصفهان محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندان این کشور در اردن

سفارت آمریکا در اردن، در بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی در امان درباره لزوم رعایت مداوم اقدامات احتیاطی هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، در بیانیه سفارت آمریکا در اردن آمده است: به دلیل تنش‌های شدید در منطقه، در شرایط امنیتی پیچیده‌ای به سر می‌بریم که هر لحظه می‌تواند به سرعت دستخوش تغییر و تحولات جدید شود.

این بیانیه می‌افزاید: بر همین اساس به کلیه شهروندان آمریکایی که در حال حاضر در کشور اردن هستند، لزوم رعایت مداوم اقدامات احتیاطی را یادآوری کرده و از آنها می‌خواهیم که برای آگاهی از شرایط و تحولات جدید، به طور مداوم اخبار را رصد کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سفارت آمریکا در اردن با بررسی وضعیت منطقه، در صورت لزوم در بیانیه‌های بعدی به ارائه اطلاعات تکمیلی ادامه خواهد داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند
  • نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه
  • تنبیه اسراییل ضرورت داشت
  • تنبیه اسرائیل ضرورت داشت
  • برگزاری نشست توجیهی خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی شهدا
  • زیاد خوردن این سبزی مساوی است با مرگ!
  • برای مهار تورم نباید تمرکز بر محدودیت افزایش حقوق باشد
  • ◄ همایش نوروزی گروه مپنا؛ تبیین رویکردها و راهبردهای ۱۴۰۳ مپنا
  • هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندان این کشور در اردن
  • فیلم| رشد مثبت اقتصادی چگونه در معیشت مردم موثر خواهد بود؟